تاریخ انتشار : چهارشنبه 29 دسامبر 2021 - 7:03
کد خبر : 502175

چین از شرکت اسپیس ایکس شکایت کرد

چین از شرکت اسپیس ایکس شکایت کرد

چین از شرکت اسپیس ایکس شکایت کرد ایلان ماسک یکی از شخصیت‌هایی است که چینی‌ها از او بسیار متنفرند. چین از سازمان ملل متحد به‌خاطر اینکه ماهواره‌های استارلینک اسپیس ایکس در طول دو سال کذشته دو بار با ای..

چین از شرکت اسپیس ایکس شکایت کرد

ایلان ماسک یکی از شخصیت‌هایی است که چینی‌ها از او بسیار متنفرند. چین از سازمان ملل متحد به‌خاطر اینکه ماهواره‌های استارلینک اسپیس ایکس در طول دو سال کذشته دو بار با ایستگاه فضایی این کشور تصادف داشته‌اند شکایت کرده است.

چین ظاهرا ماه گذشته شکایت خود را تسلیم امور فضایی سازمان ملل کرده است تا شرکت اسپیس ایکس را وادار به اتخاذ اقداماتی برای جلوگیری از برخودرهای این چنینی در فضا بکند.

مطالب مرتبط:

  • ۹ حقیقت درباره ایلان ماسک که احتمالاً نمی دانید؛ از بازی‌سازی تا مرگ در مریخ

  • ایلان ماسک تا پایان امسال ۱۱ میلیارد دلار مالیات پرداخت می کند

در حال حاضر، شرکت اسپیس ایکس بیش از ۱۶۰۰ ماهواره در فضا دارد که برای برقراری اینترنت ماهواره‌ای به فضا ارسال شده‌اند. این شرکت قصد دارد در چند سال آینده تعداد ۱۲ هزار تا ۴۲ هزار ماهواره دیگر نیز به مدار زمین بفرستد و حتی مجوز آن را از کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا دریافت کرده است.

SpaceX

چینی‌ها معتقدند که اقدامات فضایی شرکت اسپیس ایکس درجهت سلطه فضایی آمریکاست و ایلان ماسک صرفا در جهت منافع دولت و نیروهای نظامی آمریکا حرکت می‌کند. به نظر چین، خطر ماهواره‌های استارلینک به‌تدریج در حال ظاهر شدن است و این چیزی است که نسل بشر مجبور خواهد شد عواقب آن را بپردازد.

البته خود چینی‌ها نیز سابقه خوبی در فضا ندارند. جاناتان مک‌دول، ستاره‌شناس از دانشگاه هاروارد، به گاردین گفته است که تست‌های نظامی که چین در سال ۲۰۰۷ در فضا انجام داده است پس‌ماندهای زیادی در فضا به جای گذاشته است که نشان می‌دهد این کشور نیز نسب به فضا بی‌توجه بوده است.

شرکت اسپیس ایکس هنوز نسبت به شکایت چینی‌ها واکنش نشان نداده است. ماه دسامبر، مله خبرسازی برای ایلان ماسک بود. او نه‌تنها از طرف مجله تایم به‌عنوان چهره شاخص سال معرفی شد بلکه خبرها حکایت از پرداخت مالیات ۱۱ میلیارد دلاری توسط او دارند.

منبع: Techspot

👍🏻 👎🏻منبع مقاله

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.