تاریخ انتشار : یکشنبه 28 فوریه 2021 - 12:06
کد خبر : 34217

کاهش جذابیت خودرو های تسلا برای خریداران

کاهش جذابیت خودرو های تسلا برای خریداران

کاهش جذابیت خودرو های تسلا برای خریدارانمطالعات اخیر وب‌سایت JD Power بر روی آمار خریداران تسلا، خبر خوبی برای سایر تولیدکنندگان خودروهای الکتریکی دارد. طبق گزارش منتشرشده، با وجود این‌که اکثر خریدارا..

کاهش جذابیت خودرو های تسلا برای خریدارانخودروی الکتریکی

مطالعات اخیر وب‌سایت JD Power بر روی آمار خریداران تسلا، خبر خوبی برای سایر تولیدکنندگان خودروهای الکتریکی دارد. طبق گزارش منتشرشده، با وجود این‌که اکثر خریداران انتخاب اول خود را تسلا قرار می‌دهند، به‌ندرت تا تکمیل خرید خود پیش می‌روند.

با بررسی بیش از ۹۰۰۰ نفر که قصد خرید یا اجاره یک وسیله نقلیه جدید را در ۱۲ ماه آینده داشتند، ۲۷ درصد آن‌ها نه‌تنها تسلا را در لیست بررسی خود قرار داده‌اند، بلکه تصمیم نهایی آن‌ها نیز خرید از این کمپانی است. اما وقتی صحبت از خریداران خودروهای الکتریکی می‌شود، ۴ درصد افراد فقط تسلا را در لیست خرید خود قرار دادند و ۹۶ درصد آن‌ها مایل به خرید از شورولت، فورد، هیوندای، نیسان، فولکس‌واگن و یا هر شرکت دیگری در زمینه تولید خودروهای الکتریکی هستند.

استوارت استروپ، مدیر ارشد خرده‌فروشی خودرو در JD Power، اعلام کرد که داده‌ها نشان می‌دهند جذابیت تسلا برای خریداران مطلق نیست و یک گزینه مناسب می‌تواند جایگاه آن را تصاحب کند و این امر به سایر خودروسازان بستگی دارد که آموزش و تبلیغات لازم را برای اثبات برتری خود انجام دهند در آمار منتشرشده آمده است که ۳۰ درصد از خریداران اعلام کرده‌اند که آن‌ها به دلیل نداشتن اطلاعات کافی، خودروهای الکتریکی را در گزینه‌های خود مدنظر نمی‌گیرند و این نشان‌دهنده اهمیت تبلیغات و آگاهی است. همچنین شرکت تسلا از تبلیغات گسترده‌ای در شبکه‌های پرمخاطب استفاده نمی‌کند و تبلیغات این شرکت از طریق حرف خود مردم و ترویج این برند در میان آن‌هاست.

گزارش این وب‌سایت نشان می‌دهد که سازندگان خودروهای الکتریکی راه طولانی‌ای را در پیش دارند و با در نظر گفتن این‌که برندهای لوکس قیمتی نزدیک به این خودروها دارند، محدوده قیمتی آن‌ها از توان مالی بسیاری از خریداران خارج است و بسیاری از کاربران ترجیح می‌دهند که خودروهای معمولی با همین تجهیزات را در قیمت‌های پایین‌تری خریداری کنند. پس توجیه اقتصادی از مسائلی است که خودروسازان از جمله هیوندای و حتی خود تسلا نیز باید به آن بپردازند. وسایل نقلیه برقی مشکلاتی مانند در دسترس نبودن زیرساخت‌ها و محل‌های شارژ برای بسیاری از افراد نیز دارند. شرکت چوی (Chevy) به‌تازگی از جدیدترین مدل خودروهای برقی خود، یعنی بولت (Bolt) 2022 با کاهش چشم‌گیر قیمت رونمایی کرده است و هیوندای نیز چشم‌انداز وسیله نقلیه الکتریکی خود را در Ioniq 5 نشان داده است. همچنین شرکت تسلا نیز خودروی الکتریکی آینده خود را به قیمت ۲۵ هزار دلار در چین خواهد ساخت تا صادرات این خودروها را به سراسر جهان آغاز کند.

0منبع خبر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.