تاریخ انتشار : چهارشنبه 3 فوریه 2021 - 16:00
کد خبر : 33392

گزارش‌های جدید به شباهت عجیب هارمونی OS به اندروید اشاره می‌کنند

گزارش‌های جدید به شباهت عجیب هارمونی OS به اندروید اشاره می‌کنند

گزارش‌های جدید به شب..

گزارش‌های جدید به شباهت عجیب هارمونی OS به اندروید اشاره می‌کنند

هارمونی OS سیستم عامل ثانویه هوآوی به شمار می‌آید که پس از اعمال تحریم‌های ایالات متحده و از دست دادن جواز اندروید، طراحی و ساخته شد. در حقیقت با توجه به گزارش وب‌سایت Ars Technia به نظر می‌رسد که این سیستم عامل تنها تعداد اندکی قابلیت جدید را داراست و بسیاری از ویژگی‌های کلیدی خود را از اندروید ۱۰ به ارث برده است.

هارمونی OS در معرفی‌های هوآوی معمولاً به عنوان موردی کاملاً جدا و متمایز از سیستم عامل‌های کنونی موبایل نظیر اندروید و iOS نام برده شده و این شرکت بیشتر آن را به چیزی شبیه سیستم عامل تلویزیون‌های هوشمند آنر روی گوشی‌های هوشمند تشبیه کرده است. هوآوی پس از مواجه شدن با تحریم‌های آمریکا، با انتشار یک بیانیه اعلام کرد که این مورد، مانع شرکت برای ابداع موارد تازه نخواهد شد اما گزارش یاد شده با در نظر گرفتن نسخه بتا هارمونی OS، جزئیات ناامیدکننده‌ای را کشف کرده است:

  • برای این که توسعه دهندگان به این سیستم عامل دست یابند، باید یک مرحله بررسی سابقه را بگذرانند که حدود دو روز طول می‌کشد و شامل ارسال کپی پاسپورت، کارت شناسایی و کارت اعتباری به هوآوی است.
  • شما پس از دست‌یابی به هارمونی OS، آن را روی یک شبیه‌ساز اجرا نمی‌کنید بلکه همانند گوگل استیدیا، همه چیز از یک گوشی هوشمند واقع در چین، برایتان استریم می‌شود.
  • از همه مهم‌تر به نظر می‌رسد که هارمونی OS تمام موارد اندروید را کپی و در این بین تنها کلمه «اندروید» را با «هارمونی» جایگرین کرده است.

هارمونی OS احتمالاً با وجود تمام مواردی که ذکر شد، پس از عرضه کامل در چین به محبوب‌ترین سیستم عامل تبدیل شود. با این حال ظاهراً سیستم عامل یاد شده ترکیبی از رابط کاربری EMUI هوآوی و استفاده از مراجع منبع باز پروژه اندروید است که بسیار دیرتر از حد معمول به‌روزرسانی دریافت می‌کند.

سیستم عامل هارمونی Os

هارمونی OS شاید برای در امان ماندن از تحریم‌های آمریکا و راضی ساختن مقامات چینی کافی باشد اما تغییر متون پیش‌فرض اندروید و استفاده از تغییرات بسیار جزئی، به هیچ عنوان ساخت یک سیستم عامل جدید به شمار نمی‌آید. شما می‌توانید با مراجعه به وب‌سایت منبع تمام دلایلی را که گزارش مذکور در اقتباس کامل هارمونی OS از اندروید ارائه می‌دهد را مشاهده کنید.

یکی از توسعه دهندگان نیز پیش‌تر نیز به چنین موضوعی اشاره کرده بود. این توسعه دهنده سعی کرده بود که به پارتیشن‌بندی سیستم دست پیدا کند و همان‌طور که قابل حدس خواهد بود، به یک اقتباس کامل پی برده است؛ در حقیقت او پی برده بود که هارمونی OS بر اساس فریم‌ورک اندروید توسعه داده شده و حداقل این موردی است که تاکنون صدق می‌کند.

طبق ادعاهای رسمی هوآوی، پروژه منبع باز اندروید یک بخش کلیدی از سنگ‌بنای تهیه و توسعه هارمونی OS به شمار می‌آید. به این معنا که نسخه ۲ بتا هارمونی OS در حال حاضر مبتنی بر کدهای اندروید است اما احتمالاً در آینده به سمت تهیه فریم‌ورک خود پیش برود. در زیر می‌توانید کلیدی‌ترین ویژگی‌های سیستم عامل هارمونی OS را براساس ادعای هوآوی مشاهده کنید:

ویژگی‌های اصلی دومین نسخه بتا از سیستم‌عامل هارمونی

  • معرفی روش‌های جدید جهت کنترل رابط کاربری در گوشی‌های هوشمند، اضافه کردن بیش از ۵۰ کنترل برای توسعه‌دهندگان جهت توسعه هرچه بیشتر سیستم‌عامل هارمونی؛ این سیستم تعامل با رابط کاربری دستگاه‌های مختلف را نیز همسان می‌کند.
  • سیستم فریم‌ورک اپلیکیشن هارمونی از گوشی‌های هوشمند مختلف و مهاجرت سریع به آن پشتیبانی می‌کند. این سیستم به پشتیبانی از ارتباط و عملیات گردش‌های سریع نیز می‌پردازد. اپلیکیشن‌های هارمونی هنگام نصب در دستگاه‌های مختلف، هیچ صفحه بارگذاری ندارند.
  • یک زنجیره ابزار تلفیق‌شده در ویندوز و مک مهیا می‌شود تا تجربه کاربر یکسان باشد. این مورد برای توسعه‌دهندگان نیز سبب راحتی بیشتری می‌شود زیرا آن‌ها می‌توانند سریع‌تر به امر توسعه اپلیکیشن‌ها بپردازند.
  • بیش از ۴۰ نمونه حاضر از کدها برای توسعه‌دهندگان گوشی‌های هوشمند ارائه می‌شود. این مورد علاوه بر راحتی سبب می‌شود که آن‌ها سریع‌تر متوجه تفاوت‌ها بشوند و به تهیه رابط‌ها و توسعه روش‌هایی خاص برای سیستم‌عامل هارمونی بپردازند.
  • پشیبانی از رابط‌های توزیع‌شده مانند مودال‌های چند کیفیتی (Multi-modal Pereception) قابلیت این را ایجاد می‌کند که سناریو‌های گوناگونی پیاده شوند.
  • چند روش ورودی در فریم‌ورک و توانایی‌های مربوط به آن ارائه می‌دهد.
  • یک سیستم رابط برقراری تماس قدرتمند و استانداردسازی‌شده را فراهم می‌کند.
  • از فریم‌ورک‌های بدون محدودیت بهره می‌برد.
  • یک سیستم مدیریت داده توزیع‌بندی‌شده را فراهم می‌آورد. توسعه‌دهندگان قادر هستند تا رابط‌های پایگاه‌داده توزیع‌بندی‌شده را نیز فراخوانی کنند تا به استفاده از همگام‌سازی همزمان در دستگاه‌های مختلف دست پیدا کنند.
  • سیستم مدیریت حساب بهبودیافته؛ این سیستم شامل بی‌نهایت حساب از دستگاه‌هایی می‌شود که به وسیله سیستم‌عامل هارمونی فراهم آمده‌اند.

+1منبع خبر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.