تاریخ انتشار : سه‌شنبه 2 فوریه 2021 - 16:00
کد خبر : 32111

گوگل ویژگی جدیدی را به موتور جست‌وجوی خود افزود

گوگل ویژگی جدیدی را به موتور جست‌وجوی خود افزود

گوگل ویژگی جدیدی را ..

گوگل ویژگی جدیدی را به موتور جست‌وجوی خود افزود

گوگل شرکت بزرگی است و نمی‌تواند به تغییرات اطراف خود بی‌توجه باشد. به همین منظور این شرکت قصد دارد که سرویس جست‌وجوی خود را با یک قابلیت کلیدی، به‌روز کند.

در حقیقت این قابلیت که با نام «درباره این نتیجه» شناخته می‌شود، به نتایج جست‌وجو یک فهرست اضافه می‌کند که کاربر با انتخاب آن می‌تواند به جزئیاتی دست یابد که توسط ویکی‌پدیا درباره آن نتیجه فراهم شده است. این موضوع کمک می‌کند که کاربران با وب‌سایت‌هایی که نمی‌شناسند آشنایی پیدا کنند و با توجه به هدف خود، به انتخاب وب‌سایت‌ها بپردازند.

برای دست‌یابی به این گزینه تنها کافی است که روی آیکون «سه نقطه» در گوشه سمت راست هر نتیجه ضربه بزنید. در نتیجه یک مطلب کوتاه در مورد آن وب‌سایت نمایش داده می‌شود. این مطلب براساس جدید‌ترین و معتبرترین اطلاعات جمع‌آوری شده است و شما می‌توانید در این‌باره مطمئن باشید.

افزون بر این جزئیات دیگری هم درباره هر نتیجه به کاربر نمایش داده خواهد شد. برای مثال کاربر می‌تواند متوجه شود که این یک نتیجه عادی است یا با توجه به تبلیغات نمایش داده می‌شود. از سوی دیگر کاربران می‌توانند با بررسی اتصال HTTPS از صحت وجود ایمنی کافی اطمینان پیدا کنند.

گوگل اشاره می‌کند که نتایج جدید جست‌وجو طراحی شده است تا با ارائه جزئیات و اطلاعات بیشتر، سبب آرامش خاطر شود. با این وجود از همین حالا هم می‌توان پیش‌بینی کرد که این قابلیت با عملکرد ضد و نقیض خود، چگونه سبب اشتباه در تصمیم‌گیری‌ها خواهد شد.

این ویژگی جدید مدتی پیش به صورت بتا در دسترس قرار گرفت. شرکت یاد شده ادامه داده است که بازخوردهای کاربران را جمع‌آوری خواهد کرد تا این ویژگی را ارتقا دهد و مشکلاتش را برطرف سازد. با این حال فعلاً جزئیاتی در مورد بهبودهای احتمالی آینده منتشر نشده است و تنها می‌توان به حدس و گمان بسنده کرد.

همان‌طور که ذکر شد، قابلیت مذکور مدتی پیش در حالت بتا روانه موتور جست‌وجوی گوگل شد اما در حال حاضر تنها برای کاربران انگلیسی زبان ساکن ایالات متحده، در نسخه وب، رایانه‌های رومیزی و اپلیکیشن اندروید گوگل، در اختیارشان قرار گرفته است.

این شرکت مدتی پیش نیز قابلیت قابل توجهی دیگری را در اختیار کاربران خود قرار داده بود. این ویژگی نمایش ویدیوهای کوتاه را لحاظ می‌کرد. این محتوای ویدیوی جدید مدتی نه چندان دور تحت نام «ویدیوهای کوتاه» دسته‌بندی به خصوصی را خواهد داشت و در کنار دسته‌بندی‌های کنونی «برترین حوادث»، «برترین نتایج» و «نتایج توییتر» قرار خواهد گرفت. کاربران تنها کافی است تا یک بار ویدیو دلخواهی را در قسمت جست‌وجوی گوکل از شبکه‌های اجتماعی تیک تاک و یا اینستاگرام پخش کنند تا مستقیماً به صفحه وب پخش‌کننده آن منتقل شوند.

با توجه به افزایش روز افزون محبوبیت ویدیوها و در کل ویدیوهای کوتاه، انتظار می‌رود که گوگل فرمت‌های بیشتر و قابلیت‌های جدیدتری را در این زمینه به سرویس‌های خود اضافه کند.

0منبع خبر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.