تاریخ انتشار : یکشنبه 24 ژانویه 2021 - 14:33
کد خبر : 20950

یوتیوب هم‌اکنون به صورت وب اپلیکیشن‌های پیش رونده در دسترس قرار دارد

یوتیوب هم‌اکنون به صورت وب اپلیکیشن‌های پیش رونده در دسترس قرار دارد

یوتیوب هم‌اکنون به ص..

یوتیوب هم‌اکنون به صورت وب اپلیکیشن‌های پیش رونده در دسترس قرار دارد

عدم وجود یک اپلیکیشن بومی یوتیوب برای رایانه‌های مجهز به ویندوز همیشه یک نکته منفی به شمار آمده است اما با رشد وب اپلیکیشن‌های پیش‌رونده (PWAs) روی تمام پلتفرم‌ها، این موضوع به تدریج رنگ باخته است.

حال به تازگی وب‌سایت Chrome Unboxed گزارش کرده است که یوتیوب در حال عرضه نسخه‌ای است تا وب اپلیکیشن‌های پیش‌رونده آن روی رایانه‌های مبتنی بر کروم OS و ویندوز نصب شود. این قابلیت پیش‌تر در اختیار افرادی محدودی قرار گرفته بود اما به نظر می‌رسد که گوگل اکنون آن را برای تمام کاربران در دسترس قرار داده است.

این به آن معنا است که اکنون شما می‌توانید از طریق فهرست «استارت» یا نوار وظایف به این اپلیکیشن دسترسی داشته باشید. بنابراین دیگر نیازی به استفاده از مرورگر کروم نیست و همانند اپلیکیشن‌های دیگر قابل نصب یا حذف است.

وب‌سایت Chrome Unboxed در ادامه ذکر می‌کند که توسعه دهندگان وب اکنون می‌توانند حتی نسخه آفلاین را جهت اجرا در PWAs مهیا کنند. تاکنون اکثر گزارش‌ها تایید کرده‌اند که گوگل خواستار اضافه کردن قابلیت‌های آنلاین بیشتری به PWAs است و به همین جهت توسعه دهندگان را تشویق می‌کند:

ما برنامه داریم تا ویژگی‌های آفلاین سرویس مورد بحث را افزایش دهیم. PWAs حداقل در حال حاضر یک تجربه آفلاین را ارائه نمی‌دهد و درخواست‌های این چنینی را نمایش نخواهد داد.

این اظهار نظر و ایده در نهایت می‌تواند منجر به افزوده شدن برخی ویژگی‌های آنلاین به PWA یوتیوب شود. در حقیقت انتظار می‌رود که قابلیت‌های آفلاین یوتیوب کاربر را قادر سازد که بدون اتصال به اینترنت ویدیوهای پیش‌تر ذخیره شده را در موقعیت‌های اضطراری مشاهده کند.

برای نصب نسخه PWA یوتیوب کافی است که به وب‌سایت آن مراجعه کنید و در کنار نوار نشانی، روی آیکون پلاس (+) کلیک کنید. همان‌طور که پیش‌تر ذکر شد، این ویژگی تنها مختص کاربران ویندوز نیست و کروم بوک‌ها یا دیگر رایانه‌های مبتنی بر کروم OS نیز می‌توانند از آن بهره ببرند.

0منبع خبر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.