تاریخ انتشار : چهارشنبه 14 جولای 2021 - 10:18
کد خبر : 43185

ائتلاف پزشکان جهانی: بازی ویدیویی مضر است و آن را به کسی پیشنهاد نمی‌کنیم

ائتلاف پزشکان جهانی: بازی ویدیویی مضر است و آن را به کسی پیشنهاد نمی‌کنیم

گروهی از پزشکان چیره از سراسر دنیا به‌تازگی یک رویداد زنده در مورد تأثیرات مضر بازی‌ ویدیویی روی سبک زندگی و تعداد ساعات مناسب برای انجام بازی‌های ویدیویی و استفاده از هدست‌های واقعی مجازی برگزار کنند..

گروهی از پزشکان چیره از سراسر دنیا به‌تازگی یک رویداد زنده در مورد تأثیرات مضر بازی‌ ویدیویی روی سبک زندگی و تعداد ساعات مناسب برای انجام بازی‌های ویدیویی و استفاده از هدست‌های واقعی مجازی برگزار کنند. نتیجه‌ی این رویداد آن بود که باید گیمینگ از سبک زندگی انسان‌ها حذف شود و آن‌ها به‌هیچ‌وجه تجربه بازی‌های ویدیویی را به هیچ فردی توصیه نمی‌کنند.

این ائتلاف که با اسم «سازمان پزشکی سرگرمی‌های ویدیویی» یا MOVE شناخته می‌شود، حدود یک دهه پژوهش درزمینه‌ی تأثیر سرگرمی‌های ویدیویی ازجمله بازی انجام داده و به این نتیجه رسیده که زمان گیمینگ را باید به صفر رساند تا میزان متوسط سلامت آمریکایی بالا رود. این گروه باور دارد که بازی کردن به‌صورت متوالی باعث بروز بیماری‌های خطرناکی مانند دیابت و فشارخون می‌شود. دکتر چایوان سون در رویدادی که جلوی مرکز تحقیقات سازمان برگزار شد، گفت:

پژوهش‌های ما نشان داده که کنار گذاشتن بازی با بهبود چرخه‌ی سلامت و افزایش بهداشت فردی و سلامت روان در ارتباط است. آن‌هایی که به دنبال جلوگیری از بالا بردن ریسک احتمال ابتلا به بیماری‌هایی مانند دیابت، فشارخون و سکته در کهن‌سالی هستند، بهتر است که گیمینگ را به‌طور کل کنار بگذارند.

  • بازی‌های ویدیویی باعث شاد زیستن و بهبود سلامت روان می‌شوند

سازمان MOVE تنها درزمینه‌ی تئوری فعالیت ندارد و تلاش زیادی به‌منظور نجات گیمرها از سبک زندگی غلط انجام داده است. یکی از افراد تحت نظر، شان لاولین 28 ساله است که توانسته خود را از سبک زندگی اشتباه برهاند و به کمک این سازمان، زندگی تازه‌ای را شروع می‌گوید. وی می‌گوید:

من توانستم تغییرات بزرگی را هنگامی‌که بازی را کنار گذاشتم ببینم. دیگر راه رفتن حتی تا آشپزخانه برایم یک مسابقه نبود و قلبم آرام‌تر شد. این نتیجه‌ی آن بود که من بازی را به‌طور کل کنار گذاشتم.

«امیدواریم دیگر بازی ویدیویی وجود نداشته باشد»

این ائتلاف از پزشکان مدت‌هاست در حال پژوهش روی رفتار گیمرها هستند و باور دارند که کنار گذاشتن بازی‌، باعث افزایش اکسیژن خون و رفتار اجتماعی درست می‌شود. درواقع گیمرها ازنظر روانی دچار مشکلات مانندی استرس و اضطراب می‌شوند و اعتیاد به بازی‌های ویدیویی، در بلندمدت تأثیرات جبران‌ناپذیری روی فرم بدن و روان انسان می‌گذارد. یکی از دکترهای عضو این سازمان امیدوار است که روز هیچ بازی ویدیویی حتی روی موبایل هم وجود نداشته باشد.

فکر می‌کنم تغییر رفتاری بسیار بزرگی در این کشور رخ‌داده که بیشتر آن نتیجه‌ی سبک زندگی گیمینگ است و می‌بینیم که بسیاری از این افراد حتی حین بالا رفتن از پله‌ها هم به نفس‌نفس می‌افتند.

پزشکان مختلف در طی سال‌های اخیر روی بازی‌های ویدیویی متمرکزشده‌اند و پژوهش‌های زیادی در مورد خشونت موجود در بازی انجام‌شده است. اگرچه ثابت نشده که بازی‌های ویدیویی می‌توانند به مغز آسیب برسانند اما واضح است که اعتیاد به گیمینگ باعث دور افتادن انسان از زندگی عادی خواهد شد و هر نوع اعتیاد، صدمات جبران‌ناپذیری خواهد داشت. نظر شما چیست؟

  • پژوهش جدیدی نشان داده است که ارتباطی بین خشونت و بازی های ویدیویی وجود ندارد

منبع: HardDrive

نوشته ائتلاف پزشکان جهانی: بازی ویدیویی مضر است و آن را به کسی پیشنهاد نمی‌کنیم اولین بار در پارسی گیم پدیدار شد.

منبع خبر

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.