تاریخ انتشار : سه‌شنبه 26 ژانویه 2021 - 15:30
کد خبر : 23498

احتمالاً سری وان پلاس ۹ دارای لنز پریسکوپ نباشد

احتمالاً سری وان پلاس ۹ دارای لنز پریسکوپ نباشد

احتمالاً سری وان پلا..

احتمالاً سری وان پلاس ۹ دارای لنز پریسکوپ نباشد

اگر اخبار فناوری را دنبال می‌کنید، مسلماً متوجه شده‌اید که چند وقت پیش شاهد فاش شدن رندرهای وان پلاس ۹ و وان پلاس ۹ پرو بودیم. با نگاهی جزئی به این تصاویر می‌توان متوجه شد که احتمالاً این دستگاه‌ها از لنز پریسکوپ در ماژول دوربین پشتی گوشی بهره‌مند نباشند.

دیجیتال چت استیشن (Digital Chat Station) که سابقه خوبی در افشای موارد این چنینی دارد، مدتی کوتاه پس از فاش شدن تصاویر مذکور ادعا کرد که شرکت وان پلاس در طراحی این محصولات به جای لنز پریسکوپ، از لنزهای معمولی تله‌فتو استفاده کرده است. حال یکی دیگر از منابع افشاگر به نام مکس جمبور (Max Jambor) تایید کرده است که نه تنها این موضوع صحت دارد بلکه هیچ کدام از مدل‌های سری وان پلاس، نه پایه و نه پرو، به لنزهای تصویربرداری پریسکوپ مجهز نخواهند بود.

با وجود استفاده وعرضه شرکت‌های اوپو و ریلمی از چنین لنزهایی در دستگاه‌هایشان، هنوز مشخص نیست که وان پلاس چرا علاقه‌ای به بهره‌گیری از مزایای آن‌ها ندارد. بنابراین مطمئناً فهمیدن منطق این تصمیم‌گیری بسیار قابل توجه خواهد بود که متاسفانه در حال حاضر هیچ کدام از منابع رسمی وان پلاس به آن واکنش نشان نداده‌اند.

از ماه اکتبر ۲۰۲۰ میلادی تاکنون بارها شاهد انتشار شایعات مختلف در مورد سری گوشی‌های هوشمند وان پلاس ۹ بوده‌ایم. گزارش‌های اخیر فاش کرده‌اند که این سری شامل سه گوشی هوشمند از جمله وان پلاس ۹ لایت، وان پلاس ۹ و وان پلاس ۹ پرو خواهد بود.

گوشی وان پلاس ۹

طبق این گزارش، وان پلاس ۹ و نسخه قوی‌تر آن یعنی وان پلاس ۹ پرو برای جا دادن دوربین سلفی در نمایشگر خود به روزنه مجهز خواهند بود. مدل پایه احتمالاً دارای یک نمایشگر ۶.۵۵ اینچی تخت با پشتیبانی از رزولوشن فول HD و نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز خواهد بود.

از آن سو مدل پرو احتمالاً به یک نمایشگر ۶.۷۸ اینچی با گوشه‌های خمیده مجهز شود. این نمایشگر از رزولوشن کواد HD پلاس و نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز پشتیبانی خواهد کرد. هر دو نمایشگر یاد شده دارای یک روزنه ۳.۸ میلی‌متری در گوشه بالا سمت چپ خواهند بود که محل قرارگیری دوربین سلفی به شمار می‌آید. در این‌جا لازم به ذکر است که احتمالاً هر دو دستگاه متبنی بر یک پردازنده اسنپدراگون ۸۸۸ خواهند بود که البته جای تعجب ندارد.

در حالی که وان پلاس استفاده از لنزهای پریکسوپ در سری وان پلاس ۹ را نادیده گرفته است، کاربران انتظار دارند که حداقل شاهد بهبودهای قابل توجهی در بخش دوربین این دستگاه باشند؛ زیرا پیت لا (Pete Lau) مدیر عامل اجرایی این شرکت پیش‌تر اشاره کرده بود که تیم‌های تحقیق و توسعه خود را جهت تمرکز روی بهبودهای دوربین، دوباره سازماندهی خواهند کرد.

با این وجود او هیچ اشاره‌ای به سری وان پلاس ۹ نکرده است و ما نمی‌توانیم در این‌باره مطمئن سخن بگوییم. به هر صورت اکثر رسانه‌ها باور دارند که تیم طراحی شرکت مذکور روی بهبود انقلابی برخی از عملکردهای دوربین همین سری مشغول هستند و ما در وان پلاس ۹ پرو بعضی از این ارتقاها را خواهیم دید.

گزار‌ش‌های قدیمی‌تر فاش می‌کردند که وان پلاس ۹ از یک نمایشگر فول HD (۱۹۲۰ × ۲۴۰۰ پیکسل)، نسبت ابعاد ۲۰:۹، ۸ گیگابایت رم، ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی، سیستم عامل اندروید ۱۱، دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی و یک دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی استفاده خواهد کرد. همچنین گمانه‌زنی می‌شود که این سری از شارژ سریع بی‌سیم هم بهره ببرد؛ به همین ترتیب شرکت وان پلاس احتمالاً شارژ بی‌سیم ۴۵ وات را برای مدل پرو در نظر بگیرد.

نظر شما در این‌باره چیست؟ آیا شرکت وان پلاس با وجود حذف لنز پریسکوپ، می‌تواند به لطف دیگر جزئیات بالارده گوشی‌های هوشمند خود و البته ارتقاهای احتمالی دوربین، کمبود یاد شده را جبران کند؟

0منبع خبر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.