تاریخ انتشار : یکشنبه 25 فوریه 2024 - 6:54
کد خبر : 507088
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای از دفتر کال سنتر تا مدیرعاملی در HPE، سرگذشت عجیب آنتونیو نری بسته هستند

از دفتر کال سنتر تا مدیرعاملی در HPE، سرگذشت عجیب آنتونیو نری

از دفتر کال سنتر تا مدیرعاملی در HPE، سرگذشت عجیب آنتونیو نری

فقط لیونل مسی نیست که از کوچه‌های خاکی آرژانتین به بزرگ‌ترین جایگاه‌های جهانی رسیده است. در این مقاله به سرگذشت عجیب یک آرژانتینی دیگر می‌پردازیم که از دفتر کال سنتر HP، به مدیرعاملی این غول تکنولوژی جهان رسید. برای خواندن سرگذشت آنتونیو نری (Antonio Neri)، مدیرعامل HPE با ما همراه باشید. کودک ایتالیایی-آرژانتینی عاشق تکنولوژی

فقط لیونل مسی نیست که از کوچه‌های خاکی آرژانتین به بزرگ‌ترین جایگاه‌های جهانی رسیده است. در این مقاله به سرگذشت عجیب یک آرژانتینی دیگر می‌پردازیم که از دفتر کال سنتر HP، به مدیرعاملی این غول تکنولوژی جهان رسید. برای خواندن سرگذشت آنتونیو نری (Antonio Neri)، مدیرعامل HPE با ما همراه باشید.

کودک ایتالیایی-آرژانتینی عاشق تکنولوژی بود

درست مثل لیونل مسی که نژادی ایتالیایی دارد، پدر و مادر آنتونیو نری هم ایتالیایی‌هایی بودند که به آرژانتین مهاجرت کردند. آنتونیو در دهم ماه مِی ۱۹۶۷ به دنیا آمد و از همان کودکی شیفتۀ تکنولوژی و علم الکترونیک بود. در ۱۵ سالگی به نیروی دریایی آرژانتین پیوست و به عنوان شاگرد مهندس در بخش تعمیر سیستم‌های رادار و سونار کشتی‌ها فعالیت می‌کرد. او تحصیلات خود را در دانشگاه نیروی دریایی و در رشته مهندسی ادامه داد تا تسلط بیشتری به مباحث مرتبط با تکنولوژی پیدا کند. در کنار تحصیل در مهندسی، آنتونیو ۹ سال هم به تحصیل هنر (شاخه طراحی و نقاشی) مشغول بود تا علاقه‌اش به هنر را نیز دنبال کند.

از دفتر کال سنتر تا مدیرعاملی در HPE

آنتیونیو که حالا از آرژانتین به اروپا رفته بود و در ابتدای مسیر شغلی‌اش به سر می‌برد، به یک شرکت IT کوچک ایتالیایی پیوست. فعالیت او در HP و آغاز درخشش او در مباحث مدیریتی از سال ۱۹۹۵ آغاز شد. در این سال آنتونیو در بخش خدمات مشتریان HP در آمستردام کار می‌کرد. فقط ۶ ماه طول کشید تا «نری» ترفیع گرفته و به عنوان «مهندس پشتیبانی» در HP معرفی شود. تنها دو سال از آغاز فعالیت در HP، یعنی در سال ۱۹۹۷ آنتونیو نری به سمت مدیر آموزش، مدیر مرکز تماس و مدیر خدمات HP در اروپا منصوب شد؛ حالا دیگر همه نام او را شنیده بودند.

در سال ۱۹۹۷، جایگاه شغلی این نابغه مدیریت محکم‌تر از همیشه شد؛ او به ایالت آیداهو آمریکا منتقل شد تا به عنوان مدیر جهانی خدمات تصویربرداری و چاپ HP فعالیت کند. ۷ سال بعد و در سال ۲۰۰۴ آنتونیو به مدیریت بخش رایانه‌های شخصی HP منصوب شد. او که پله‌های ترقی را یکی پس از دیگری طی می‌کرد، در سال ۲۰۱۱ مدیریت کسب و کار خدمات IT در شرکت HP را به عهده گرفت.

مدیر عامل hpe

در سال ۲۰۱۵ و قبل از جدا شدن HP و HPE، نابغه آرژانتینی به عنوان معاون ارشد HP و مدیر کل بخش سرور و واحدهای شبکه فعالیت می‌کرد. در سال ۲۰۱۵ آنتونیو نری قدم بعدی را برداشت و به سمت معاون اجرایی و مدیر کل بخش تجاری HPE منصوب شد.

آغاز مدیرعاملی و معرفی چند تکنولوژی فوق العاده در HPE

در سال ۲۰۱۸، پسر بچه ایتالیایی-آرژانتینی به مدیر عاملی پنجمین شرکت بزرگ IT و شبکه در جهان رسید. در دوره مدیریت او فناوری‌ها و دستاوردهای خاصی از طرف HPE به جهانیان معرفی شد. وب سایت HPE در این زمینه نوشته است:

«آنتونیو از فوریه ۲۰۱۸ که به عنوان مدیرعامل ما انتخاب شده، تجربه عمیق خود را به عنوان یک رهبر تجاری و نوآور به کار گرفته تا HPE به عنوان یک شرکت جهانی در زمینه Cloud معرفی شود. او فناوری‌های پیشرویی مانند HPE GreenLake را معرفی کرده است که تجربه‌ای یکپارچه، خودکار و ایمن در فضای هیبریدی-ابری ارائه می‌کند. همچنین ساخت اولین ابررایانه جهان یعنی Frontier که سرعت اگزااسکال را شکست، با رهبری آنتونیو اتفاق افتاد.»

مدیر عامل HPE چه قدر حقوق می‌گیرد؟

آنتونیو نری ۵۲ ساله که با بیش از ۲ میلیون سهم، یکی از سهام‌داران اصلی شرکت HPE محسوب می‌شود در حال حاضر حدود ۱۳ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار درآمد سالانه دارد. هیچ مدیری در HPE بیشتر از آنتونیو حقوق و مزایای شغلی دریافت نمی‌کند. دومین نفر لیست حقوق‌بگیران HPE، یعنی جان شولتز (معاون و مدیر اجرایی) حدود ۶ و نیم میلیون دلار کمتر از آنتونیو نری و چیزی حدود ۷ میلیون دلار در سال حقوق می‌گیرد.

دستاوردهای آنتونیو نری در HPE

در دوره مدیریت آنتونیو نری HPE دستاوردهای خاصی در بازار تکنولوژی جهان به دست آورده و اقدامات ویژه‌ای نیز برای آینده شرکت انجام شده است. از جمله خرید چند شرکت آینده‌دار در حوزه تکنولوژی و اضافه کردن آن به مجموعه HPE. لیست زیر بخشی از دستاوردهای آنتونیو نری در HPE است:

  • خرید شرکت‌های:
    • Aruba Networks
    • Axis Security
    • Cray
    • Determined AI
    • Nimble Storage
    • Pachyderm
    • Silicon Graphics
    • Silver Peak
    • Zerto
  • کسب رتبه ۱۹ در لیست ۱۰۰ شرکت برتر برای کارجویان و متخصصان
  • معرفی HPE GreenLake
  • ساخت سریع‌ترین ابرکامپیوتر جهان با نام Frontier
  • و…

درآمد شرکت HPE در سال ۲۰۲۳ و با مدیریت آنتونیو نری، به ۲۹ میلیارد و ۱۲۳ میلیون دلار رسید که نسبت به سال گذشته بیش از ۲۴ درصد بیشتر بود. اکنون این شرکت یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تولیدکننده سرور، استوریج، سوئیچ و… در دنیاست که محصولات آن تقریبا در همه‌ی فروشگاه‌های تجهیزات شبکه به فروش می‌رسد. در ایران نیز falnic (iran hp) ارائه دهنده خدمات و محصولات برند HP است که سبد کاملی از محصولات این کمپانی را ارائه می‌کند.

بخش‌هایی از زندگی شخصی مدیر عامل HPE

آنتونیو نری در اواخر دهه نود با همسرش آشنا شد و ازدواج کرد. همان زمان که به عنوان مدیر مرکز تماس HP فعالیت می‌کرد. او و همسرش دارای دو فرزند هستند و در Woodlands ایالت تگزاس زندگی می‌کنند که یکی از محله‌های بسیار معروف این ایالت محسوب می‌شود.

مدیر عامل hop

آنتونیو علاقه زیادی به ورزش فوتبال دارد و به صورت افتخاری برای یکی از تیم‌های محلی تگزاس بازی می‌کند. علایق او صرفا به تکنولوژی و فوتبال محدود نمی‌شود؛ او هنوز هم نقاشی و طراحی را عاشقانه دنبال می‌کند و بخشی از زمان فراغت خود را به نقاشی کردن می‌پردازد.

این مرد آرژانتینی-ایتالیایی یکی از بزرگ‌ترین مدیران IT در جهان است و زندگی پر فراز و نشیبش الهام‌بخش بسیاری از انسان‌های خودساخته در دنیاست.

نوشته از دفتر کال سنتر تا مدیرعاملی در HPE، سرگذشت عجیب آنتونیو نری اولین بار در هفته‌نامه شنبه. پدیدار شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.