تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 3 مارس 2022 - 5:06
کد خبر : 502957

استاندارد جهانی UCIe برای تراشه ها معرفی شد

استاندارد جهانی UCIe برای تراشه ها معرفی شد

استاندارد جهانی UCIe برای تراشه ها معرفی شد وب‌سایت Tom’s Hardware گزارش داده است که تعدادی از بزرگترین شرکت‌های سازنده تراشه شامل اینتل، ای ام دی و ARM یک استاندارد جهانی به نام Universal Chiplet Int..

استاندارد جهانی UCIe برای تراشه ها معرفی شد

وب‌سایت Tom’s Hardware گزارش داده است که تعدادی از بزرگترین شرکت‌های سازنده تراشه شامل اینتل، ای ام دی و ARM یک استاندارد جهانی به نام Universal Chiplet Interconnect Express (به‌اختصار UCIe) برای سهولتِ ارتباطات در سخت‌افزارها و نرام‌افزارها ایجاد کرده‌اند.

هدف از معرفی این استاندارد، ترکیب و ادغام استانداردهای تراشه‌ی شرکت‌های مختلف در این استاندارد واحد ذکر شده است. این کار باعث خواهد شد تا تراشه‌های باکیفیت‌تری توسط شرکت‌های سازنده عرضه بشود.

استاندارد UCIe

حالا این اتحادیه جدید اولین استاندارد خود را به نام UCIe 1.0 تصویب کرده است و غیر از سه شرکت فوق، شرکت‌های بزرگ دیگری مانند گوگل، متا، کوالکام، سامسونگ، مایکروسافت و TSMC نیز در آن حضور دارند.

مطالب مرتبط:

  • ارزش بازار ای ام دی برای اولین بار در تاریخ این شرکت از اینتل پیشی گرفت
  • اینتل به زودی یک پردازنده ۱۶ هسته ای آلدر لیک برای لپ تاپ ها معرفی می کند

این اتحادیه قرار است در ادامه‌ی فعالیت خود، پروتکل‌ها و فرم‌فکتورهای جدیدی را تصویب بکند و هنوز مشخص نیست که تراشه‌های ساخته‌شده با استاندارد جدید چه زمانی عرضه خواهند شد.

با راه‌انداری این اتحادیه ما به‌زودی شاهد تراشه‌های استانداردتری در بازار خواهیم بود و دستگاه‌هایی مانند گوشی‌های هوشمند، سرورها و سرویس‌های فضای ابری، همگی از یک استاندارد مشترک بهره خواهند برد. از طرف دیگر، شرکت‌ها قادر خواهند بود تراشه‌های خود را بدون هیچ مشکلی به شرکت‌های دیگر بفروشند و درآمدهای بیشتری از این طریق کسب کنند.

در هر حال باید منتظر بمانیم و ببینیم این استاندارد در آینده چقدر موفق خواهد بود. نظر شما درباره استاندارد جهانی UCIe چیست؟

منبع: Engadget

منبع مقاله

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.