تاریخ انتشار : یکشنبه 17 ژانویه 2021 - 12:02
کد خبر : 11857

اولین شکایت حقوقی از واتساپ توسط هند انجام شد

اولین شکایت حقوقی از واتساپ توسط هند انجام شد

اولین شکایت حقوقی از..

اولین شکایت حقوقی از واتساپ توسط هند انجام شد

بعد از این‌که واتساپ با تغییر “قوانین و حریم خصوصی” خود صدای بسیاری را در سراسر دنیا درآورد، حالا این پلتفرم اجتماعی با شکایت حقوقی از طرف یکی از بزرگترین بازارهای دنیا، یعنی هند، روبه‌رو شده است.

طبق گزارش Gadget360، این غول شبکه اجتماعی اولین دادخواست خود در دادگاه هند را تنظیم کرده است. این اولین چالش قانونی است که این شرکت بعد از تغییر قوانین حریم خصوصی با آن دست به گریبان شده است. تغییرات حریم خصوصی این شرکت به واتساپ این اجازه را می‌دهد که برخی از داده‌های کاربران مانند شماره تلفن، موقعیت مکانی و بسیاری از اطلاعات دیگر را با شرکت مادر، یعنی فیسبوک، به اشتراک بگذارد.

این اقدام باعث ایجاد واکنش‌های شدیدی از طرف هند شد که بیش از ۴۰۰ میلیون کاربر فعال واتساپ دارد. باید گفت که دولت ترکیه نیز پس از این اقدام واتساپ، تحقیقات درباره این سرویس پیام‌رسان را آغاز کرده است. علاوه بر این، بسیاری از افراد به سمت سایر پیام‌رسان‌های امن مانند سیگنال و تلگرام رفته‌اند که باعث رشد فزاینده تعداد دانلود این دو برنامه در سطح جهان شده است.

یکی از وکلای دادگستری در هند به نام چایتانیا روهیلا (Chaitanya Rohilla)، بیان کرد:

این بروزرسانی عملاً کل اطلاعات کاربران را قانوناً به غارت خواهد برد، درنتیجه ما در دادخواست خود بیان کردیم که واتساپ حق اساسی ما در حفظ حریم خصوصی را به تمسخر گرفته است. این نوع رفتار خودسرانه و نقض دموکراسی قابل پذیرش نیست و مغایر با قانون اساسی هند است.

0منبع خبر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.