تاریخ انتشار : چهارشنبه 13 ژانویه 2021 - 9:00
کد خبر : 6798

اولین کارت شبکه USB وای فای ۶ توسط دی لینک معرفی شد

اولین کارت شبکه USB وای فای ۶ توسط دی لینک معرفی شد

اولین کارت شبکه USB ..

اولین کارت شبکه USB وای فای ۶ توسط دی لینک معرفی شد

شبکه بی سیم جدید وای فای ۶ و وای فای ۶E به چند دلیل در چند وقت اخیر در صدر اخبار بوده است. طبق گزارش اخیر، شرکت دی لینک کارت شبکه USB وای فای ۶ را معرفی کرده است. این اولین کارت شبکه جهان است که اتصال وای فای ۶ را به لپ تاپ شما اضافه می‌کند. این دستگاه می‌تواند به یک لپ تاپ یا رایانه رومیزی متصل شود. اطلاعات رسمی شرکت دی لینک گفته است که سرعت این کارت شبکه می‌تواند به ۱۲۰۰ مگابیت بر ثانیه برسد.

از هم‌اکنون، بازار هدف این محصول دی لینک نامشخص است. با این حال، وای فای ۶ مزایای زیادی دارد. کاربران می‌توانند ارتباط کارآمدتری با روترها و همچنین عملکرد بهتر شبکه داشته باشند. علاوه بر این، دستگاه‌های وای فای ۶ از اتصالات ایمن‌تری نیز پشتیبانی می‌کنند.

اگر لپ تاپ یا رایانه رومیزی مورد استفاده شما جدید باشد، احتمالاً از وای فای ۵ پشتیبانی می‌کند. از نظر سرعت شبکه، تفاوت زیادی در مقایسه با این کارت شبکه خارجی وای فای ۶ USB وجود ندارد. این کارت شبکه در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۱ با قیمت ۱۰۰ دلار در دسترس خواهد بود.

اتحادیه وای فای گواهینامه وای فای ۶E را در دسترس قرار می‌دهد

اتحادیه وای فای از افتتاح گواهینامه دستگاه وای فای ۶E در هفته گذشته خبر داد. دستگاه‌های تأییدشده توسط این گواهینامه، دارای استانداردی خواهند بود که از شبکه های باند فرکانسی ۶ گیگاهرتز پشتیبانی می‌کنند. همان‌طور که اخبار بیشتر از CES 2021 به دست می‌رسد، این گواهینامه شرایطی را برای انتشار بسیاری از روتر های جدید و دستگاه‌های تلفن همراه در سال جاری ایجاد کرده است.

Wi-Fi Alliance opens Wi-Fi 6E certification

در مقایسه با وای فای ۶ معمولی، شبکه وای فای ۶E پشتیبانی از فرکانس ۶ گیگاهرتز را اضافه می‌کند. این فرکانس می‌تواند کانال‌های پهنای باند ۱۶۰ مگاهرتز بیشتری را فراهم کند، در نتیجه تداخل باندها را کاهش می‌دهد و سرعت شبکه دستگاه را بهبود می‌بخشد. علاوه بر این، وای فای ۶E همچنین می‌تواند دستگاه‌ها را قادر به اتصال سریع‌تر، ایمن‌تر کند. گواهینامه وای فای ۶E همچنین از سیستم رمزگذاری امنیتی پیشرفته WPA3 استفاده می‌کند که به‌طور مداوم برای رفع نیازهای بازار بهبود می‌یابد. WPA3 اکنون با ایجاد رمز عبور قوی‌تر، حملات احتمالی را کاهش داده و از حریم خصوصی در شبکه های وای فای بیشتر محافظت می‌کند.

WPA3 با ایجاد رمز عبور قوی‌تر، خطر حملات احتمالی را کاهش داده و از حریم خصوصی در شبکه های وای فای بیشتر محافظت می‌کند

فیل سولیس که مدیر تحقیق در IDC است، در این باره گفت:

وای فای ۶E در سال ۲۰۲۱ با ورود بیش از ۳۳۸ میلیون دستگاه به بازار و تقریباً ۲۰ درصد از کل دستگاه‌های وای فای ۶ که از ۶ گیگاهرتز پشتیبانی می‌کنند، تا سال ۲۰۲۲ تصویب سریع خواهد شد. امسال انتظار داریم که در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۱ شاهد تراشه های جدید وای فای ۶E از چندین شرکت و انواع گوشی های هوشمند، رایانه های شخصی و لپ تاپ های جدید وای فای ۶E و به دنبال آن تلویزیون‌ها و اعلامیه‌های محصولات VR در اواسط سال باشیم.

ادگار فیگوروا که مدیر کل و مدیرعامل اتحادیه وای فای است، در مورد این موضوع گفت:

قابلیت همکاری جهانی برای دستگاه‌های وای فای ۶E باعث پذیرش سریع و نوآوری در ۶ گیگاهرتز می‌شود. کاربران به‌زودی وای فای بی‌سابقه‌ای را تجربه می‌کنند که به‌طور قابل توجهی برنامه‌ها را بهبود می‌بخشد و موارد استفاده جدید را ارائه می‌دهد که تجارب متصل آن‌ها را تغییر می‌دهد.

شرکت‌هایی مثل برادکام، اینتل، مکس لینیر، مدیاتک، آن سمی کاندکتور و کوالکام جزئی جدایی‌ناپذیر از توسعه آن بودند. آن‌ها شرکت‌های عضو این اتحادیه هستند که برای اولین محصولات وای فای ۶E دستگاه‌های آزمایش قابلیت همکاری ارائه می‌دهند.

0منبع خبر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.