تاریخ انتشار : شنبه 23 اکتبر 2021 - 12:48
کد خبر : 46344

راکت نسل بعدی ناسا اوایل 2022 به فضا پرتاب می‌شود

راکت نسل بعدی ناسا اوایل 2022 به فضا پرتاب می‌شود

راکت نسل بعدی ناسا اوایل 2022 به فضا پرتاب می‌شود ناسا قصد دارد تا راکت غول‌آسای نسل بعدی خود یعنی اسپیس لانچ سیستم (SLS) را در بهمن‌ماه سال جاری (فوریه 2022) به‌صورت آزمایشی به فضا پرتاب کند. اسپیس ل..

راکت نسل بعدی ناسا اوایل 2022 به فضا پرتاب می‌شود

ناسا قصد دارد تا راکت غول‌آسای نسل بعدی خود یعنی اسپیس لانچ سیستم (SLS) را در بهمن‌ماه سال جاری (فوریه 2022) به‌صورت آزمایشی به فضا پرتاب کند. اسپیس لانچ سیستم تا آن زمان باید چندین آزمایش را پشت سر بگذارد. این راکت با ارتفاع 332 فوت از مجسمه‌ی آزادی نیز بلندتر بوده و در حال حاضر در آشیانه ناسا واقع در مرکز فضایی کندی در فلوریدا قرار دارد.

مطالب مرتبط:

  • ناسا: نمونه سنگ‌های استخراج‌شده توسط مریخ‌نورد استقامت حاوی آب است
  • ناسا تاریخ پرتاب تلسکوپ فضایی جیمز وب را مشخص کرد

کپسول اوریون (Orion) ناسا که به‌تازگی با هدف ارسال انسان به اعماق فضا ساخته شده، در قسمت بالایی اسپیس لانچ سیستم قرار دارد اما این راکت در مرحله‌ی اول، بدون سرنشین و به مدت 4 تا 6 هفته به دور ماه به حرکت در خواهد آمد. این اولین پرواز مهم از برنامه‌ی آرتمیس ناسا بوده و نام آن آرتمیس I می‌باشد. در صورتی که این پرواز موفقیت‌آمیز باشد، پرواز بعدی با نام آرتمیس 2، فضانوردان ناسا را به اطراف ماه ارسال خواهد کرد. این برنامه در نهایت با قدم‌گذاشتن اولین فضانورد زن و اولین فضانورد رنگین‌پوست روی سطح ماه به اتمام خواهد رسید.

ناسا در ابتدا قصد داشت تا راکت اسپیس لانچ سیستم را در سال 2017 به فضا پرتاب کند اما مشکلات متعددی مانند مدیریت نادرست و افزایش هزینه‌های ساخت باعث شد تا این پرتاب با تاخیر مواجه شود. ناسا همچنین به ماه‌پیمایی نیاز دارد که فضانوردان را روی سطح ماه فرود بیاورد؛ کاری که راکت اسپیس لانچ سیستم و کپسول اوریون قادر به انجام آن نیستند. از این رو، ناسا با اهدای قراردادی به اسپیس ایکس، این شرکت را موظف به ساخت ماه‌پیمای استارشیپ کرد.

راکت اسپیس لانچ سیستم ناسا

با این وجود، این وسیله هنوز راه زیادی تا اتمام مراحل تولید داشته و شکایت شرکت بلو اوریجین از ناسا به علت عدم انتخاب این شرکت به عنوان سازنده ماه‌پیمای مورد نیاز، مشکلات زیادی را برای ناسا ایجاد کرده است. همچنین مسئله‌ی ساخت لباس‌های فضانوردی جدید نیز احتمالاً موجب تاخیر در پرتاب راکت جدید ناسا به فضا شده است.

مایک پنس، معاون رئیس جمهور آمریکا در دولت دانلد ترامپ، از ناسا خواسته بود تا مراحل ساخت و پرتاب راکت اسپیس لانچ سیستم را تا سال 2024 به اتمام برساند و علی‌رغم تمام مشکلات پیش‌آمده، این سازمان فضایی قصد دارد تا در تاریخ مقرر به این مهم دست پیدا کند. در حال حاضر قرار است که راکت اسپیس لانچ سیستم در سه پنجره‌ی زمانی بهمن (فوریه)، اسفند (مارچ) و فروردین (آپریل) به فضا پرتاب شود. در صورت موفقیت مرحله‌ی آزمایشی، پرواز آرتمیس 2 در سال 2023 آغاز خواهد شد.

نظر شما در مورد راکت اسپیس لانچ سیستم چیست؟ آیا ناسا موفق می‌شود تا در تاریخ اعلام‌شده این راکت را به فضا پرتاب کند؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: The Verge

منبع مقاله

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.