تاریخ انتشار : یکشنبه 12 سپتامبر 2021 - 6:44
کد خبر : 44307

اپل: استفاده از موتورسیکلت می‌تواند به دوربین آیفون شما آسیب جدی برساند

اپل: استفاده از موتورسیکلت می‌تواند به دوربین آیفون شما آسیب جدی برساند

اپل: استفاده از موتورسیکلت می‌تواند به دوربین آیفون شما آسیب جدی برساند اپل به‌تازگی با ایجاد یک صفحه پشتیبانی جدید هشدار داده است که استفاده از موتورسیکلت ممکن است به دوربین گوشی‌های آیفون آسیب جدی ب..

اپل: استفاده از موتورسیکلت می‌تواند به دوربین آیفون شما آسیب جدی برساند

اپل به‌تازگی با ایجاد یک صفحه پشتیبانی جدید هشدار داده است که استفاده از موتورسیکلت ممکن است به دوربین گوشی‌های آیفون آسیب جدی برساند. اپل در این صفحه گفته است: «موتورهای پرقدرت و پرحجم موتورسیکلت‌ها باعث ایجاد لرزش‌های شدیدی می‌شوند که از طریق شاسی به موبایل منتقل می‌شوند. بنابراین توصیه می‌شود که به هیچ وجه آیفون خود را روی موتورسیکلت‌ها نصب نکنید تا از خراب شدن دوربین‌های آن جلوگیری کنید.»

استفاده از موتورسیکلت‌ها ممکن است به دوربین گوشی‌های آیفون آسیب برساند

اپل در صفحه پشتیبانی جدید گفته است که حتی اگر شما آیفون خود را به یک اسکوتر یا وسیله‌ای با موتور الکتریکی کم‌حجم وصل کنید این کار می‌تواند به دوربین آیفون شما آسیب برساند، مگر اینکه از یک دمپر لرزشگیردر این وسایل استفاده کنید. اپل معتقد است که استفاده از این دمپر حتی در وسایلی که لرزش‌های کمتری ایجاد می‌کنند بسیار اهمیت دارد.

اپل گفته است:

سیستم‌های لرزشگیر اپتیکی و فوکوس خودکار در دوربین‌های آیفون دارای استقامت خوبی هستند، اما قرارگیری طولانی‌مدت آن‌ها در معرض لرزش‌های با دامنه بلند و در محدوده فرکانسی خاصی ممکن است عملکرد آن‌ها را مختل کند و منجر به کاهش کیفیت تصاویر ویدیوها و عکس‌ها بشود. بنابراین توصیه می‌شود که آیفون‌های خود را در معرض چنین لرزش‌هایی قرار ندهید.

همانطور که می‌دانید، لرزشگیر اپتیکی تصویر برای جلوگیری از تار شدن عکس‌ها در هنگام عکاسی استفاده می‌شود. این فناوری، از یک ژیروسکوپ برای تشخیص حرکت‌های دوربین استفاده می‌کند و برای کاهش حرکت‌های دوربین، لنز آن را در جهت عکس حرکت می‌دهد.

مطالب مرتبط:

  • کوین لینچ هدایت پروژه خودروی اپل را بر عهده گرفت

  • شکست اپل در جنگ حقوقی با اپیک گیمز؛ پایان کار کارمزد ۳۰ درصدی اپ استور

در حال حاضر، گوشی آیفون ۱۲ پرو دارای فناوری لرزشگیری سنسور-شیفت (Sensor-shift) است و انتظار می‌رود که دوربین‌های سری آیفون ۱۳ نیز مجهز به این قابلیت شوند. این فناوری برخلاف لرزشگیر اپتیکی که لنز دوربین را در خلاف جهت حرکت می‌دهد، از سنسور دوربین برای جبران حرکت بهره می‌برد.

از طرفی، قابلیت فوکوس خودکار دوربین‌ها از سنسورهای مغناطیسی برای کمک به شناسایی اثر جاذبه و لرزش‌های دست استفاده می‌کند تا کاربر بتواند تصاویری با بهترین کیفیت ثبت کند. این سیستم نیز مانند لرزشگیر اپتیکی می‌تواند در اثر لرزش‌های ناشی از حرکت موتورسیکلت آسیب ببیند.

براساس آنچه که در صفحه پشتیبانی مذکور نوشته شده است، کاربران باید از وصل کردن مستقیم گوشی‌های آیفون خود به موتورسیکلت‌ها و وسایل نقلیه مشابه آن خودداری کنند. اما گرفتن آیفون در دست یا گذاشتن آن توی جیب در حین رانندگی با موتورسیکلت آسیبی به دوربین آن نخواهد رساند. البته در بازار دمپرهایی وجود دارند که می‌توانند جلوی انتقال ارتعاشات موتورسیکلت را به گوشی بگیرند، اما اگر واقعا نمی‌خواهید آیفون گران‌قیمت خود را در معرض آسیب‌های جدی قرار دهید توصیه ما این است که در هر صورت از وصل کردن آن‌ها روی موتورسیکلت خودداری کنید.

اینستاگرام تکفارس
این تصویر دارای صفت خالی alt است؛ نام پروندهٔ آن social-media-telegram-techfars.png است

منبع: Phone Arena

منبع مقاله

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.