تاریخ انتشار : شنبه 14 آگوست 2021 - 6:34
کد خبر : 44056

اپل به‌دلیل اسکن گوشی‌های کاربران تحت شدیدترین انتقادات قرار گرفته است

اپل به‌دلیل اسکن گوشی‌های کاربران تحت شدیدترین انتقادات قرار گرفته است

اپل به‌دلیل اسکن گوشی‌های کاربران تحت شدیدترین انتقادات قرار گرفته است اپل این‌روزها به‌خاطر موضوع اسکن گوشی‌های آیفون کاربران به بهانه شناسایی موارد سوء‌استفاده از کودکان مورد انتقادات فراوانی قرار گ..

اپل به‌دلیل اسکن گوشی‌های کاربران تحت شدیدترین انتقادات قرار گرفته است

اپل این‌روزها به‌خاطر موضوع اسکن گوشی‌های آیفون کاربران به بهانه شناسایی موارد سوء‌استفاده از کودکان مورد انتقادات فراوانی قرار گرفته است.

کریگ فدرینگی (Craig Federighi) از مدیران اجرایی اپل به وال استریت ژورنال گفته است:

واقعاً به نظر می‌رسد که منتقدان ما به‌درستی متوجه اهداف اقدام اخیر ما در رابطه با اسکن گوشی‌های کاربران به‌منظور شناسایی موارد آزار جنسی کودکان نشده‌اند. ما امیدواریم که این موضوع برای منتقدان بیشتر جا بیفتد و به اهمیت آن بیشتر پی ببرند. ما درباره آنچه که انجام می‌دهیم بسیار خوشبین و مصمم هستیم.

البته بسیاری از منتقدان اپل، از جمله موسسه EFF، قطعاً می‌دانند که این شرکت در حال انجام چه کاری است و فکر می‌کنند که این اقدام اپل مثل فرستادن پلیس برای گشتن منزل یک فرد عادی است که درواقع یک عمل غیرقانونی است. این کاری است که قبلاً‌ هیچ شرکت تامین‌کننده فضای ابری انجام نداده است؛ ضمن اینکه موضوع اصلی برای منتقدان قابلیت‌هایی است که این سیستم می‌تواند می‌تواند در اختیار دولت‌ها قرار بدهد.

فدرینگی در پاسخ به این منتقدان گفته است:

ما این نرم‌افزار را با همان دیتابیسی که در آمریکا یا در اروپا عرضه کرده‌ایم در چین هم عرضه می‌کنیم. اگر کسی یا دولتی از اپل درخواستی برای اسکن داده‌های کاربران، فراتر از آن‌چیزی که مربوط به سوء‌استفاده از کودکان می‌شود، داشته باشد، قطعاً پاسه اپل به آن‌ها منفی خواهد بود. اما من می‌دانم که شما به این گفته ما اعتماد ندارید. شما می‌خواهید مطمئن شوید که آنچه ما می‌گوییم واقعاً درست است. برای این کار سطوح مختلفی از بازرسی‌ها می‌تواند وجود داشته باشد. بنابراین شما مجبور نیستید که به هر محصولی یا هر کشوری اعتماد کنید.

متاسفانه فدرینگی به جزئیات بیشتری درباره سطوح مختلف بازرسی‌ها در این مورد بخصوص اشاره نکرده و صرفاً به گفتن این جمله اکتفا کرده که یک بازرس مستقل برای این منظور وجود خواهد داشت که قادر به تائید تصاویر و محتواهای اسکن‌شده توسط اپل خواهد بود. به نظر می‌رسد فدرینگی هکرها و محققان امنیتی را نیز به‌عنوان بخشی از این بازرسی‌ها در نظر گرفته است. او در ادامه صحبت‌هایش گفته است:

تصور کنید فردی در حال اسکن تصاویر کاربران در فضای ابری است. چه کسی می‌تواند بداند که چه چیزهایی توسط او اسکن شده‌اند؟ در مورد قابلیت اسکن اپل باید بگویم که در این قابلیت، دیتابیس‌ها به روی دستگاه منتقل شده‌اند و بنابراین افراد می‌توانند این پروسه را مشاهده کنند و این یک پروسه واحد در همه کشورهاست.

با وجود همه این‌ اظهارات به نظر می‌رسد توضیحات فدرینگی برای بسیاری از منتقدان قانع‌کننده نباشد. فدرینگی مرتباً بر این موضوع تاکید می‌کند که محققان امنیتی سیستم اسکن آن‌ها را بازرسی خواهند کرد و داده‌های مربوط به تصاویر اسکن‌شده از سوء‌استفاده کودکان در فضای امنی ذخیره خواهد شد.

اما مسئله اساسی در اینجا، موضوع اعتماد است؛ بسیاری از کاربران به اپل اعتماد ندارند و این موضوع بارها برای آن‌ها ثابت شده است. به همین‌خاطر، به نظر می‌رسد که اکنون کمی برای اپل دیر شده است که بخواهد درباره چیزی که سال‌ها پیش آن را از دست داده‌ است، یعنی همان اعتماد، صحبت کند.

نظر شما درباره این موضوع جنجالی چیست؟ آیا فکر می‌کنید اپل این حق را دارد به بهانه شناسایی موارد سوء‌استفاده از کودکان، اقدام به اسکن گوشی‌های کاربران کند؟

منبع: Ms Power User

منبع مقاله

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.