تاریخ انتشار : شنبه 16 ژانویه 2021 - 10:00
کد خبر : 10531

اپل کار احتمالاً از فناوری ردیاب چشم بهره می‌برد

اپل کار احتمالاً از فناوری ردیاب چشم بهره می‌برد

اپل کار احتمالاً از ..

اپل کار احتمالاً از فناوری ردیاب چشم بهره می‌برد

طبق گزارش کالین بارندن که تحلیلگر EE تایمز است، اپل اتومبیل که مدت‌هاست شایعات مختلف درباره آن منتشر می‌شود، می‌تواند از تراشه «C1» مبتنی بر پردازنده A12 بایونیک استفاده کند و از قابلیت‌های هوش مصنوعی داخل خودرو مانند ردیابی چشم برخوردار باشد.

این گزارش روش و فناوری‌های مربوطه را که عقیده دارد در پشت پردازنده درجه‌یک خودروی اپل قرار دارد و به‌طور آزمایشی تراشه C1 نامیده می‌شود، شرح می‌دهد.

از آنجا که اپل به ساخت تراشه با ظرفیت عملکردهای مربوط به خودرو نیاز دارد، این گزارش حاکی از آن است که سامسونگ یا TSMC می‌توانند نیاز اپل به این نوع تراشه را تأمین کنند. اعتقاد بر این است که TSMC مدتی است در حال توسعه فرآیند ۷ نانومتری در سطح خودرو است و سامسونگ تراشه اگزینوس آتو V9 را در روند ۸ نانومتری خود توسعه داده است.

احتمالاً تراشه C1 بر اساس A12 بایونیک ساخته خواهد شد

با درک محدودیت‌های تأمین‌کنندگان، این گزارش نشان می‌دهد که C1 می‌تواند شباهت زیادی به طراحی تراشه A12 بایونیک داشته باشد که قبلاً با فرآیند مشابه ۷ نانومتری ساخته شده و توسط TSMC تولید می‌شود.

تراشه کامل خود ران تسلا ۶ میلیارد ترانزیستور و مصرف برق ۳۶ وات دارد که کمتر از A12 اپل است که دارای ۶٫۹ میلیارد ترانزیستور و مصرف برق ۳٫۵ وات است. با توجه به برابری با تراشه های خودروی موجود، این احتمال وجود دارد که C1 بر اساس A12 بایونیک ساخته شود و سپس برای کاربردهای خاص خودرو اصلاح شود.

من مطمئن هستم که اپل با انجام برخی اصلاحات، تغییرات و موارد دیگر عملکرد تراشه را بهینه می‌کند، اما اگر قرار است iCar در سال ۲۰۲۴ وارد مرحله تولید شود، یک نوع کاملاً اصلاح‌شده از A12 به‌عنوان یک نقطه شروع عالی برای C1 به نظر می‌رسد. به هر حال، چرا دوباره یک تراشه را از پایه اختراع کنیم؟

هیوندای در حال مذاکره با اپل درباره خودروی این شرکت است

با توجه به اینکه اپل به فناوری‌هایی مجوز می‌دهد که نمی‌تواند خودش طراحی کند، مانند فناوری‌های معماری آرم و هسته های پردازنده، این گزارش پیشنهاد می‌دهد که اپل مجوز استفاده از تعدادی فناوری را برای C1 خواهد داد. یکی از آن‌ها هسته اصلی اوکولا NPU از Seeing Machines است که به اپل این امکان را می‌دهد تا مجموعه‌ای از ویژگی‌های هوش مصنوعی داخل کابین مانند ردیابی چشم راننده را اجرا کند.

Seeing Machines برای کسب مجوز به واحد پردازش عصبی اوکولا، یک مدل تجاری بازو مانند اتخاذ کرده است و این برنامه را برای اپل در نظر گرفته تا بتواند آن را در طرح‌های تراشه سفارشی خود اجرا کند. اوکولا از الگوریتم‌های بینایی هوش مصنوعی و رایانه، تخصص عوامل انسانی با داده‌های رانندگی طبیعی، عملکرد تخصصی مسیر نوری مادون قرمز و استراتژی پردازش تعبیه‌شده ۳ ستون برخوردار است. بنابراین تصور می‌شود که این فناوری اولین انتخاب کوپرتینو برای طراحی سیستم‌های نظارتی داخل کابین با هوش مصنوعی باشد.

بحث در مورد چگونگی نزدیک بودن وسایل نقلیه مصرفی اپل به بازار وجود دارد با این تفاوت که تاریخ عرضه از ۲۰۲۴ تا ۲۰۲۷ متفاوت است. با این وجود، گزارشات پیرامون اپل کار که حاکی از آن است که این پروژه در حال جمع شدن است و سرعت مراحل تولید افزایش چشمگیری داشته است. هیوندای اخیراً تأیید کرده است که در حال مذاکره در مورد تولید اپل کار است.

0منبع خبر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.