تاریخ انتشار : جمعه 25 مارس 2022 - 9:44
کد خبر : 504199

اینتل جزئیات بیشتری از فناوری XeSS را در GDC به اشتراک گذاشت

اینتل جزئیات بیشتری از فناوری XeSS را در GDC به اشتراک گذاشت

اینتل جزئیات بیشتری از فناوری XeSS را در GDC به اشتراک گذاشت در حالی که تا معرفی اولین کارت‌های گرافیک اینتل زمان زیادی باقی نمانده است، این شرکت در کنفرانس توسعه‌دهندگان بازی (GDC) اطلاعاتی را در خصو..

اینتل جزئیات بیشتری از فناوری XeSS را در GDC به اشتراک گذاشت

در حالی که تا معرفی اولین کارت‌های گرافیک اینتل زمان زیادی باقی نمانده است، این شرکت در کنفرانس توسعه‌دهندگان بازی (GDC) اطلاعاتی را در خصوص فناوری XeSS و عملکرد آن به اشتراک گذاشت.

فناوری XeSS اینتل رقیب فناوری DLSS انویدیا و FSR ای ام دی بوده و قرار است در کارت‌های گرافیک اینتل ارائه شود. این فناوری دارای 5 حالت مختلف بوده که موجب افزایش نرخ تازه‌‌سازی می‌شود. برای مثال حالت Quality، تصویر را 50 درصد آپسکیل می‌کند. به ادعای اینتل، آپسکیل تصویر از 1440 پیکسل به 4کی توسط این فناوری در مقایسه با رزولوشن 4کی بومی موجب افزایش 53 درصدی عملکرد سیستم می‌شود.

اینتل XeSS

اینتل همچنین اعلام کرده است که این فناوری دارای حالت Ultra Quality خواهد بود که برای دستیابی به کیفیت تصویر از آپسکیل 1.3 برابر استفاده می‌کند اما Quality Mode بالاترین حالت تصویر فناوری‌های DLSS و FSR می‌باشد. با این وجود، کاربران ردیت سال گذشته شواهدی از اضافه‌شدن حالت Ultra Quality به DLSS کشف کرده بودند. هر سه فناوری ذکر شده سعی دارند تا نرخ تازه‌سازی را با روش آپسکیل‌ تصاویر افزایش دهند اما هر کدام برای این کار از روش‌های متفاوتی استفاده می‌کنند.

اینتل XeSS

فناوری DLSS انویدیا با استفاده از یادگیری ماشینی موفق شده تا عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته باشد اما این فناوری مختص کارت‌های گرافیک انویدیا بوده و این در حالی است که فناوری FSR 2، که به‌تازگی معرفی شده است، با کارت‌های انویدیا و کنسول ایکس باکس نیز هماهنگ است. فناوری XeSS نیز بهترین عملکرد را در هسته‌های XMX اینتل دارد اما احتمالاً با کارت‌های ای ام دی و انویدیا نیز سازگاری خواهد داشت.

نظر شما در مورد فناوری XeSS چیست؟ به‌نظر شما آیا این فناوری عملکرد بهتری از DLSS خواهد داشت؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: TechSpot

منبع مقاله

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.