تاریخ انتشار : یکشنبه 4 دسامبر 2022 - 10:49
کد خبر : 505844

بادام ضرر دارد؟ مضرات مصرف زیاد بادام

بادام ضرر دارد؟ مضرات مصرف زیاد بادام

بهتر است قبل از بررسی این مورد که آیا بادام ضرر دارد یا نه، کمی با این خوراکی پرطرفدار آشنا شویم. یکی از مهمترین مغزها که فواید زیادی دارد و در درمان و پیشگیری از بیماری های مختلف از جمله سرطان، مشکلات روده، یبوست و غیره مورد استفاده قرار می گیرد بادام است. فواید این محصول

بهتر است قبل از بررسی این مورد که آیا بادام ضرر دارد یا نه، کمی با این خوراکی پرطرفدار آشنا شویم.

یکی از مهمترین مغزها که فواید زیادی دارد و در درمان و پیشگیری از بیماری های مختلف از جمله سرطان، مشکلات روده، یبوست و غیره مورد استفاده قرار می گیرد بادام است. فواید این محصول مانع از این می شود که افراد مضرات بادام را مورد توجه قرار بدهند، در واقع خواص بادام آنقدر زیاد است که افراد به راحتی از مضرات آن چشم می ‌پوشانند.

واقعیت همین است که بادام مضرات چندانی ندارد، مگر برای افراد خاصی که ممکن است به آن حساسیت داشته باشند یا دچار بیماری های زمینه ای باشند که این محصول برای آنها مشکل ایجاد کند.

بادام ضرر دارد؟

به طور کلی زیاده روی در مصرف هر چیزی موجب آسیب به سلامتی می شود، پس شما باید در مصرف بادام اعتدال را رعایت کنید.

بادام جزو آن دسته از مواد غذایی چرب است که چربی موجود در آن جزو چربی های مفید و طبیعی است که برای بدن ضروری می باشد. اما باید در خوردن آن زیاده‌روی نکنید.

با توجه به اینکه حتماً شما در مقالات مختلف در مورد فواید بادام و خواص این محصول چیزهای زیادی را خوانده‌اید، در این مقاله در مورد مضرات بادام صحبت می کنیم.

مضرات بادام در طب سنتی

اگر از بادام به صورت صحیح استفاده نکنیم می‌تواند اثرات جبران ناپذیری را به دنبال داشته باشد. عوارض و ضررهای بادام ممکن است باعث بیماری های متعددی شود که در ادامه مضرات بادام چینی نارس مورد بررسی قرار می‌گیرد.

آیا گردو برای گلو ضرر دارد

مصرف زیاد بادام باعث آلرژی هایی مانند تورم گلو و زخم های دهان می شود. ممکن است  تورم گلو باعث سخت شدن تنفس شود. افرادی که به این مشکل دچار می شود حتما باید به پزشک مراجعه کنند.

افرادی که از بیماری های تنفسی مانند آسم رنج می‌برند باید در مصرف بادام حد اعتدال را رعایت کنند و در صورت بروز مشکل با پزشک خود مطرح کند.

بادام ضرر دارد؟ مضرات مصرف زیاد بادام

 مضرات بادام برای کبد چرب

کبد یکی از مهمترین اعضای بدن است که بروز مشکلات در آن باعث اختلالات غیر قابل جبرانی می شود. همواره در رژیم غذایی خود باید توجه کنیم که از چرب شدن کبد جلوگیری کنیم.

بادام از جمله موادی است که چربی بالایی دارد و مصرف زیاد آن می‌تواند باعث چربی کبد شود. اما مصرف متوسط آن در بهبود ترکیب چربی خون نقش مهمی دارد.

افرادی که پیش‌زمینه‌ای از کبد چرب دارند باید از مصرف بیش از حد بادام اجتناب کنند. مصرف زیاد  این محصول می‌تواند فشار زیادی به کبد وارد کند و باعث اختلال در آن شود.

 مضرات بادام در دوران بارداری

مصرف زیاد از حد بادام در دوران بارداری می‌تواند باعث مشکلات زیادی برای زنان باردار شود. مصرف بیش از ۳۰ عدد بادام در روز می‌تواند مشکلات زیر را برای زنان باردار به وجود بیاورد:

  • اسهال شدید
  • آلرژی و حساسیت هایی همچون بروز خارش تورم
  • لب سرگیجه
  • خونریزی در زمان زایمان

ضرر های بادام برای دستگاه  گوارش

افراط و تفریط در مصرف بادام موجب ایجاد مشکلات گوارشی میشود. علت بروز این مشکل فیبر های موجود در آجیل ها است. مصرف به اندازه بادام می تواند برای روده مناسب باشد و از بروز سرطان روده جلوگیری کند، در صورتیکه مصرف زیاد از حد آن می‌تواند مشکلات زیادی را برای سیستم گوارشی ایجاد کند.

اسهال و بیرون روی زیاد، حالت تهوع، نفخ معده، ایجاد اختلال در کارایی هضم معده و لوله های گوارشی ، دردهای شدید در نقاط مختلف سیستم گوارشی از جمله مشکلاتی هستند که می تواند ایجاد شود.

بادام برای افزایش وزن

بیشترین حجم بادام را کالری تشکیل می‌دهد، به گونه‌ای که حجم کالری موجود در بادام حدود ۶۵ درصد است.

بسیاری از افراد بر این باور هستند که بادام می تواند باعث افزایش وزن شود. این توصیه درست است زیرا کالری بادام زیاد است.  ولی نکته این است  که تنها مصرف بیش از حد آن باعث افزایش وزن میشود، اما اگر شما بادام را به مقدار متوسط  مصرف کنید باعث افزایش وزن نمیشود.

اگر میخواهید انرژی مورد نیاز بدنتان را تامین کنید می‌توانید این ماده غذایی را در برنامه غذایی خود وارد کنید.

توجه نمایید که مصرف زیاد از حد بادام می‌تواند عوارض زیاد دیگری را هم برای شما به ارمغان بیاورد.

در مورد کالری های موجود در این محصول ذکر این نکته ضروری است که کالری های موجود در بادام از نوع کالری ها و چربی های مفید برای سلامتی بدن می باشد که نقش زیادی در سلامتی بدن و جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی دارد.

بادام ضرر دارد؟ مضرات مصرف زیاد بادام

میزان مصرف بادام در روز

مصرف زیاد بادام باعث ایجاد مشکلاتی همچون تیروئید و کبد چرب در دوران بارداری میشود. کارشناسان تغذیه تاکید می‌کنند مصرف حدود بیست- سی گرم بادام در روز برای سلامتی ضرر ندارد. قابل توجه است که بیشتر عوارضی  که از بادام ناشی می‌شود از بادام های خارجی، نارس ، مانده ، خام، سبز، چینی و کهنه است. مصرف معتدل بادام تازه و با کیفیت برای بیشتر افراد عوارضی ندارد مگر اینکه به آن حساسیت و آلرژی داشته باشند.

راهنمای خرید بادام ایرانی

بعد از آشنا شدن با مضرات بادام و اینکه بادام ضرر دارد یا نه، لازم است توصیه هایی در مورد نحوه خرید بادام ایرانی با کیفیت بصورت اینترنتی برایتان داشته باشیم.

خرید بادام نیز مانند سایر محصولات باید از محل هایی انجام بگیرد که معتبر باشند و فروششان در حدی باشد که محصول در انبار برای مدت طولانی نگهداری نشود. دلیل این توصیه این است که ماندن بادام و سایر آجیل ها در انبار باعث بو گرفتن این محصولات میشود و طبیعی است که با نگهداری طولانی مدت این محصول در محل های نامناسب مواد مغذی آنها از بین خواهند رفت.

بادام تازه خواص بی نظیری دارد. مواد مغذی موجود در این محصول میتواند انرژی لازم برای فعالیت روزانه شما را تامین کند.

قیمت بادام ایرانی

دو نوع بادام در بازار وجود دارد. بادام ایرانی و بادام خارجی

البته هر کدام از این نوع بادام ها کیفیت های مختلفی دارند و قیمت هر کدام بر اساس کسفستس که دارند مشخص میشود.

قیمت بادام ایرانی به دلیل کیفیت و خواصی که دارد بالاتر است.

بادام ایرانی میتواند ریز یا درشت باشد، که قیمت هر کدام بر اساس طعم، تازگی و اندازه بادام ها تعیین میشود.

در جدول زیر میتوانید لیستی از بادام های موجود در بازار را مشاهده کنید.

مغز بادام ایرانی درشت440000 تومان
مغز بادام ایرانی ریز380000 تومان
مغز بادام خارجی290000 تومان
بادام پوست کاغذی180000 تومان
بادام سنگی110000 تومان

 

راهنمای خرید اینترنتی بادام

فروشگاه های زیادی در سطح وجود دارند که میتوانید از طریق آنها برای خرید بادام اقدام کنید. ولی روشی که امروز میخواهیم به شما معرفی کنیم باعث جلوگیری از اتلاف وقت شما در ترافیک و شلوغی بازارها خواهد شد.

خرید بادام و مغز بادام بصورت آنلاین میتواند کار شما را بسیار راحت کند، بصورتیکه با ماندن در خانه در سرمای زمستان و گرمای تابستان، میتوانید به آسانی کار خرید آجیل و خشکبار را انجام داده و سفارش خود را درب منزل یا محل کار تحویل بگیرید.

فروشگاه اینترنتی آجیل و خشکبار آقای گردو بادام و مغز بادام ایرانی را با مناسب ترین قیمت در اختیار مشتریان عزیز قرار داده است. برای ورود به این فروشگاه میتوانید از طریق لینک قرمز رنگ سطر بالایی اقدام کنید و یا با وارد کردن آدرس اینترنتی Aghayegerdoo.ir در مرورگر موبایل یا کامپیوتر خودتان، وارد وبسایت آقای گردو شده و با انتخاب محصولات مورد نظر و ثبت اطلاعات گیرنده، کار خرید آجیل و خشکبار را به راحتی انجام داده و بدون خروج از منزل محصولات با کیفیت و ممتاز خریداری کنید.

این فروشگاه با داشتن نماد اعتماد الکترونیکی، درگاه پرداخت بانک سامان و 7 روز ضمانت بازگشت وجه، موجب شده است تا افراد با خیال راحت اقدام به خرید اینترنتی کنند.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.