تاریخ انتشار : دوشنبه 11 ژانویه 2021 - 14:00
کد خبر : 4442

بازی Pokemon GO در سال 2020 حدود 1.94 میلیارد دلار درآمد زایی داشته است

بازی Pokemon GO در سال 2020 حدود 1.94 میلیارد دلار درآمد زایی داشته است

مدتی پیش محبوب‌ترین بازی‌های سال 2020 میلادی روی گوشی‌های هوشمند را به اطلاع شما رساندیم. در آن رده‌بندی بازی Among Us در صدر قرار گرفته بود اما نمی‌توان آثار دیگر لیست را از یاد برد. بازی Pokemon GO ..

مدتی پیش محبوب‌ترین بازی‌های سال 2020 میلادی روی گوشی‌های هوشمند را به اطلاع شما رساندیم. در آن رده‌بندی بازی Among Us در صدر قرار گرفته بود اما نمی‌توان آثار دیگر لیست را از یاد برد. بازی Pokemon GO از زمان عرضه تبدیل به یک موفقیت بزرگ شده و شرکت Pokemon را به بالاترین درآمد تاریخ خود رسانده است. این شرکت در سال 2019 رکورد خود را بهبود داد و در سال گذشته باری دیگر به رکوردی جدید دست یافته است.

طبق گزارش وب‌سایت Super Data که در زمینه بازی‌های ویدیویی است، بازی Pokemon GO با پشت سرگذاشتن درآمد سال 2019 به رکورد جدیدی در سال 2020 رسیده است. این بازی در سال 2020 با درآمدزایی 1.92 میلیارد دلار تقریباً دو برابر سال 2019 با 894 میلیون دلار به سود رسیده است. این اثر از لحاظ بالاترین درآمدها در رده پنجم آثار Free-to-Play و پشت سر Honor of Kings، Peacekeeper، Elite، Roblox و Free Fire قرار می‌گیرد.

با توجه به این موضوع که بازی یاد شده یک اثر فعالیت‌طلب و مخصوصاً اجتماعی به شمار می‌آید و بیشتر گیم‌پلی آن در دنیای واقعی و بیرون از خانه رخ می‌دهد، به آمار واقعی شگفت انگیزی دست یافته است؛ آماری که به معنای فعالیت کاربران بیرون از خانه آن هم در زمان همه‌گیری بیماری کرونا است. البته استودیو توسعه دهنده Niantic برخی از تغییرات اساسی را برای این بازی در نظر گرفته بود که از داخل خانه هم بتوان به تجربه آن دست زد و گویا همین تغییرات سود هنگفتی را راهی شرکت Pokemon کرده است.

اگر بخواهیم نگاهی به کلیشه‌های رایج کاربران پلتفرم‌های رایانه‌های شخصی و کنسول‌ها داشته باشیم، گوشی‌های هوشمند هنوز هم یک سخت‌افزار مرسوم ویدیوگیم و کاربران آن‌ها نیز هنوز یک بازی‌باز به شمار نمی‌روند؛ گویا یک بار دیگر باید به درآمدهای ناشی از این زمینه نگاهی انداخت؛ این‌طورنیست؟

منبع: Gaming Bolt

نوشته بازی Pokemon GO در سال 2020 حدود 1.94 میلیارد دلار درآمد زایی داشته است اولین بار در پارسی گیم پدیدار شد.

منبع خبر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.