تاریخ انتشار : شنبه 12 مارس 2022 - 17:57
کد خبر : 503509

باغ پرندگان کیش

باغ پرندگان کیش

جزیره‌ ای واقع‌ شده در استان هرمزگان و دریای خلیج ‌فارس که هم از نظر قطب گردشگری و همچنین هم از نظر بندر تجاری اهمیت بسیار زیادی دارد. این جزیره بسیار زیبا که بیشتر در خصوص جذب گردشگران فعالیت دارد، از جاذبه ‌ها و مکان‌ های گردشگری بسیار متعددی پوشیده شده‌ است که هر یک

جزیره‌ ای واقع‌ شده در استان هرمزگان و دریای خلیج ‌فارس که هم از نظر قطب گردشگری و همچنین هم از نظر بندر تجاری اهمیت بسیار زیادی دارد. این جزیره بسیار زیبا که بیشتر در خصوص جذب گردشگران فعالیت دارد، از جاذبه ‌ها و مکان‌ های گردشگری بسیار متعددی پوشیده شده‌ است که هر یک از آن ‌ها زیبایی منحصر به‌ فردی دارند و به نوعی می ‌توانند مخاطبان را به خود جذب کنند. در واقع با سفر به کیش هم می ‌توان از دریای بی‌ کران خلیج ‌فارس بهره‌ مند شد،  هم از آب ‌و هوای بسیار لذیذ لذت برد.

حال یکی از جاذبه‌ های مهم و بسیار زیبا در کیش که با تهیه بلیط لحظه اخری می توانید از آن به راحتی بازدید نمایید، باغ پرندگان می‌ باشد. این باغ همان ‌طور که از نام او مشخص است، از گونه‌ های جانوری بسیار زیادی تشکیل شده و می‌ توان در آن شاهد انواع بسیاری از پرنده ‌های کمیابی بود.

حال اگر راجع‌ به جزئیات بیشتر باغ پرندگان کیش کنجکاو هستید، پیشنهاد می ‌کنیم که حتما این مطالب را با دقت مطالعه نمایید تا هر آنچه که راجع‌ به آن نیاز دارید را برای شما شرح دهیم.

آشنایی با باغ پرندگان کیش

باغ پرندگان کیش از گونه‌ های متنوع جانوری و پرندگان بسیار زیادی پوشیده شده ‌است.  در این باغ شما می‌ توانید انواع پرندگان زیبا،  که صدای دل ‌نشین خود در بین درختان زندگی می‌ کنند، را مشاهده کنید. همچنین فراموش نکنید که در حین بازدید از باغ،  قدمی در این محوطه بسیار زیبا بزنید و روح خود را جلا دهید.

البته از آنجایی ‌که کیش آب ‌و هوای گرم و شرجی دارد، بهتر است که شما در فصل‌ های خنک سال برای بازدید از باغ پرندگان کیش مراجعه کنید. به‌ عنوان مثال بهار بهترین گزینه برای بازدید از این باغ بسیار زیبا و چشمگیر می ‌باشد که هم آب ‌و هوای خنکی دارد و هم گیاهان تازه و سرسبز هستند.

باغ پرندگان کیش گونه ‌های مختلفی از پرندگان قاره آسیا، استرالیا، آفریقا و غیره دارد.  یعنی شما می ‌توانید پرنده ‌هایی متعلق به این مناطق ذکر شده، را مشاهده نمایید. درناهای تاج‌ دار،  گونه ‌های قو، فلامینگو،  پلیکان ‌های پا خاکستری سفید، طاووس،  قرقاول چینی، توکان، پنگوئن ‌های پا سیاه،  مرغ شاخ‌ دار و غیره نمونه‌ هایی از حیوان ‌های موجود در باغ پرندگان می‌ باشد.

باغ پرندگان کیش

البته باید ذکر کنیم که به‌ جز پرندگان حیواناتی مثل میمون،  آهو، تمساح گاندو و… را که جزو دسته خزندگان و پستانداران هستند را هم در باغ مشاهده کرد.  اگر بخواهیم به شرح کلی باغ پرندگان کیش بپردازیم،  می‌ توان گفت این باغ دارای چند قسمت می ‌باشد که بخش دلفین ها هم بخش مهم این باغ محسوب می شود.

شما می ‌توانید از تمام بخش‌ های مختلف این محیط بازدید نمایید و تجربه‌ ای جدید را از دیدن باغ بسیار زیبا به دست آورید. شاید سوالی به وجود آید که چگونه می ‌توان به باغ پرندگان کیش بازدید کرد؟ باید ذکر کنیم شما به چند طریق می ‌توانید از شهرستان خود برای تهیه بلیط اقدام کنید و سپس به این جزیره زیبای باغ پرندگان سری بزنید.

به‌ عنوان مثال اگر بخواهید از استان تهران برای سفر به کیش اقدام نمایید؛ می‌ توانید با تهیه بلیط هواپیما تهران کیش  از سایت  این کار را به‌ راحتی انجام دهید و همین حالا به جزیره مشهور ایران سفری داشته باشید.

جزئیات باغ پرندگان

باغ پرندگان در سال 1380 افتتاح شد و در سال 1393 مدیریت آن تعویض شد. باغ حدود صد هکتار مساحت دارد که در نوع خود، یک باغ بسیار بزرگ محسوب می شود؛ که توانسته انواع بسیاری از جانوران را در خود جای دهد.

همچنین بیشتر از 57 گونه پرنده در باغ زندگی می ‌کنند.  البته لازم به ذکر است که همان‌ طور در مطالب بالا هم بیان شد؛  باغ پرندگان دارای قسمت‌ های مختلفی می ‌باشد که این 57 گونه نوع پرنده هم در بخش مربوطه خود قرار دارند. همچنین لازم است بدانید که در کل پرندگانی که در باغ زندگی می ‌کنند،  هم جزو دسته حیوانات وحشی محسوب می شوند و هم حیوانات بسیار کمیابی  مثل، طاووس و… می باشند. شما می توانید انواع این حیوانات را به راحتی در باغ پرندگان مشاهده کنید.

همچنین  بخش پرندگان به ‌تنهایی به چند قسمت مختلف تقسیم‌ شده است که به دسته بخش پرندگان آزاد و پرندگان وحشی تبدیل شده‌ اند.  شما می ‌توانید در طول گشت ‌و گذار خود در باغ پرندگان از تمام حیوانات بسیار زیبا بازدید نمایید.

البته توجه داشته باشید که آسیب ‌رساندن،  آزار و اذیت هر گونه حیوانات، پیگرد قانونی دارد و با متخلفین به ‌شدت برخورد می‌ شود. از همین ‌رو اگر قصد بازدید از این باغ بسیار زیبا را دارید،  پیشنهاد می ‌کنیم که حتما به قوانین درج‌ شده توجه بسیاری داشته باشید تا مشکلاتی به وجود نیاید. حیوانات وحشی دیگری مثل:  تمساح و…  هم در این مجموعه زندگی می‌ کنند که شما به‌ راحتی می ‌توانید از آن ‌ها بازدید نمایید.

حال برای وارد شدن به باغ پرندگان و بازدید از این حیوانات و لذت بردن از هوای بسیار عالی این مجموعه، شما باید به شرایط مهمی توجه داشته باشید که در ادامه این شرایط را ذکر می‌ کنیم.

باغ پرندگان کیش

شرایط بازدید از باغ پرندگان کیش

برای بازدید کردن از باغ پرندگان،  شما می‌ توانید با تهیه بلیط چارتر هواپیما شیراز کیش ، به این جزیره بسیار زیبا سفر کنید و از بازدید کردن حیوانات و همچنین درختان زیبایی که در باغ پرندگان وجود دارند،  لذت ببرید. توجه داشته باشید که برای وارد شدن به باغ پرندگان باید بلیطی تهیه کنید و بازدید از باغ به‌ صورت رایگان نیست.

با توجه کردن به این نکات و قوانین به‌ راحتی می‌ توانید به جزیره زیبای کیش سفر کرده و از باغ پرندگان نیز بازدیدی داشته باشید. همچنین باغ پرندگان در روزهای تعطیل رسمی و در طی ساعات مشخصی تعطیل می ‌باشد.

یعنی شما نمی‌ توانید به طور شبانه‌ روزی از باغ پرندگان بازدید نماییدـ اگر قصد بازدید از آن ‌ها را دارید،  حتما به فصل و همچنین شرایط باغ توجه کافی داشته باشید. زیرا ممکن است در برخی از مواقع باغ تعطیل باشد و شما نتوانید از حیوانات زیبا بازدید کنید.

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.