تاریخ انتشار : چهارشنبه 12 می 2021 - 13:30
کد خبر : 37176

بررسی اوپو رنو ۵ ۵G (فایند ایکس ۳ لایت)

بررسی اوپو رنو ۵ ۵G (فایند ایکس ۳ لایت)

بررسی اوپو رنو ۵ ۵G (فایند ایکس ۳ لایت) خط تولید گوشی رنو ۵ ۵G (فایند ایکس ۳ لایت) شرکت اوپو چیزی حدود پنج ماه پیش شروع به کار کرد و این دستگاه، هم‌اکنون به‌صورت گسترده در اروپا عرضه می‌گردد. به‌طور خ..

بررسی اوپو رنو ۵ ۵G (فایند ایکس ۳ لایت)

خط تولید گوشی رنو ۵ ۵G (فایند ایکس ۳ لایت) شرکت اوپو چیزی حدود پنج ماه پیش شروع به کار کرد و این دستگاه، هم‌اکنون به‌صورت گسترده در اروپا عرضه می‌گردد. به‌طور خلاصه، مدل جدید گوشی‌های هوشمند اوپو از ویژگی‌هایی هم‌چون پنل OLED، یک تراشهٔ قدرتمند، ساختاری سبک و میزان قابل توجهی حافظه و مموری بهره‌مند است.

مشاهده مشخصات کاملمشاهده جعبه گشایی

هم‌چنین لازم است ذکر شود شرکت اوپو در اقدامی که خیلی هم دور از انتظار نیست، تصمیم گرفته تا این دستگاه را تحت دو نام مختلف در قارهٔ اروپا عرضه کند. نام این مدل در کشورهای شرقی اروپا، رنو ۵ (Reno5) و در کشورهای غربی آن، فایند ایکس ۳ لایت (Find X3 Lite) خواهد بود. این دو مدل از لحاظ ویژگی‌ها و قابلیت‌هایی که در خود جای داده‌اند و از آن‌ها بهره‌مند هستند، کاملاً مشابه‌اند. از این رو، اگرچه در این مقاله ویژگی‌های مدل رنو ۵ مورد بررسی قرار می‌گیرد، اما تمام مسائل ذکرشده در آن برای مدل فایند ایکس ۳ لایت هم صدق می‌کند.

شاید برند اوپو در کشورهای آسیایی از محبوبیت و شهرت زیادی برخوردار باشد ولی هنوز در اروپا این‌چنین نیست؛ از این جهت، کمی طول می‌کشد تا اوپو بتواند برای خود نامی در قارهٔ سبز دست و پا کند.

اوپو فایند ایکس ۳ لایت / رنو ۵ 5G

در نگاه اول، می‌توان به این موضوع اشاره کرد که دستگاه رنو ۵ (یا همان‌طور که گفته شد، فایند ایکس ۳ لایت) از پنل نمایشگر OLED با نرخ تازه‌سازی ۹۰ هرتز و دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی برخوردار است. این مدل هم‌چنین یکی از سریع‌ترین فناوری‌های شارژ گوشی همراه را برای کاربران خود به ارمغان آورده و از این لحاظ، به‌نوعی پیشتاز محسوب می‌شود. علاوه بر این‌ها، رنو ۵ از اندازه و شمایل بسیار مناسبی بهره‌مند است و به‌راحتی در جیب جا می‌شود.

شاید بتوان گفت بزرگ‌ترین نقطهٔ قوت این مدل و چیزی که اوپو بیشتر از سایر موارد مرتبط روی آن کار کرده است، ارگونومی و اندازه‌اش است. در بازاری که شرکت‌های تولید گوشی هوشمند بی‌پروایانه دست به ساخت مدل‌های گوناگون و متنوع می‌زنند، دستگاهی با این شکل و شمایل (صفحه نمایش ۶٫۴۳ اینچی و ۱۷۲ گرم وزن) مطمئناً مورد توجه واقع می‌شود.

این دستگاه در حال حاضر در اروپا به قیمت ۴۵۰ یورو عرضه می‌گردد که در مقایسه با سایر دستگاه‌های میان‌رده و مشابه، مقرون‌به‌صرفه به نظر نمی‌رسد؛ مخصوصاً با توجه به رقابت سنگینی که هم‌اکنون بر بازار گوشی‌های میان‌رده حاکم است.

پیش از هر چیزی، خوب است نگاهی به محتویات درون جعبهٔ رنو ۵ اوپو بیندازیم. علاوه بر دستورالعمل‌های راهنمای استفاده از رنو ۵، اوپو یک آداپتور شارژ ۶۵ وات در کنار یک کابل تبدیل درگاه USB-A به USB-C قرار داده است.

اوپو فایند ایکس ۳ لایت / رنو ۵ 5G

طراحی و ارگونومی

همان‌طور که گفته شد، اوپو در ساخت رنو ۵ ۵G، تمرکزش را روی طراحی و خوش‌دست بودن گوشی قرار داده. طرفین این دستگاه توسط گوریلا گلس ۵ محافظت می‌شود و فریم اصلی و پلاستیکی آن، مابین آن‌ها قرار گرفته است.

مدلی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفت، نسخهٔ مشکی رنگ رنو ۵ (Starry Black) بود که برخلاف نامش، آنقدرها هم پر زرق و برق به‌نظر نمی‌رسد؛ شاید حتی بتوان گفت در نقطه مخالف آن قرار دارد. رنگ دستگاه کاملاً عادی و ساده در نظر گرفته شده اما با تغییر زاویهٔ دید، رنگ آن نیز به‌طور محسوسی تغییر می‌کند؛ به‌طوری که حتی با انداختن نور مستقیم به روی آن، درست شبیه آینه می‌شود.

یکی از نکات منفی طراحی این دستگاه، باقی ماندن اثر انگشت بر روی بدنهٔ آن است که کمی ناامیدکننده است؛ مخصوصاً به این خاطر که اثرات باقی‌مانده به‌راحتی قابل مشاهده هستند و خیلی آسان رویت می‌شوند.

به‌نظر می‌رسد اوپو تصمیم گرفته تا در طراحی دوربین پشتی رنو ۵ از اقدامات شرکت اپل الهام گرفته و هر یک از لنزها را با فاصله و جدا از یکدیگر قرار داده. می‌توان گفت این موضوع شکل و شمایل صنعتی خاصی به دستگاه مذکور داده است و در هر حال، موضوع قابل توجهی به نظر می‌رسد. مطابق معمول، در بدنهٔ رنو ۵ اوپو از گوشه‌های کناری گِرد استفاده شده تا قرارگیری دستگاه درون دست، آسان‌تر صورت بگیرد.

اوپو فایند ایکس ۳ لایت / رنو ۵ 5G

در دیگر سوی دستگاه با صفحه‌نمایشی ۶٫۴۳ اینچی مواجه هستیم که دو حسگر مجاورت و تشخیص نور را درون خود جای داده است.

پنل جلویی این گوشی، بجز گودی‌ای که برای دوربین سلفی آن تعبیه شده، کاملاً صاف و بی‌آلایش به‌نظر می‌رسد. شاید بتوان گفت اولین موضوع قابل توجهی که با نگاه به صفحه‌نمایش این دستگاه به چشم می‌خورد، همان دوربین جلویی است که در سمت چپ آن در بالای نمایشگر قرار گرفته.

هم‌چنین مطابق معمول، دو دکمهٔ مخصوص بالا و پایین آوردن صدای دستگاه در سمت چپ گوشی و دکمهٔ خاموش و روشن‌نمودن صفحه در سمت راست آن قرار دارند. در بخش پایینی گوشی نیز شاهد چیزی دور از انتظار نیستیم. جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری، درگاه USB-C و بلندگوی دستگاه در بخش مذکور قرار گرفته‌اند.

اوپو فایند ایکس ۳ لایت / رنو ۵ 5G

دکمه‌ها نیز در مکان مناسبی قرار گرفته‌اند و به آسانی قابل دسترسی هستند. حتی دکمه‌های بالا و پایین آوردن صدا نیز به‌نوعی «قابل دسترس» هستند و خیلی راحت می‌توان آن‌ها را، در حالی که گوشی را در دست خود دارید، کنترل کرد.

شیار سیم‌کارت این گوشی هم درست بالای دکمه‌های تنظیم صدا قرار گرفته است و دو فضای خالی برای قرارگیری سیم‌کارت را در خود جای داده است. هم‌چنین لازم است ذکر شود مکانی برای قرارگیری کارت حافظهٔ microSD در این گوشی تعبیه نشده است.

می‌توان گفت حسگر اثر انگشت این دستگاه کمی بیش از حد به دکمه‌های کاربری پایین صفحه نزدیک است؛ با این حال، این موضوع هم‌چنان به طرز نگه‌داشته‌شدن گوشی توسط دارندهٔ آن برمی‌گردد. اما از آن‌جایی که رنو ۵ گوشی نسبتاً کوچکی است، کسانی که اندازهٔ دستشان بزرگ است، مطمئناً متوجه این موضوع می‌شوند. در کار با حسگرهای اثر انگشت گوشی‌ها، هیچ مسئله‌ای به اندازهٔ خوش‌دست بودن و استفادهٔ راحت با یک دست به چشم نمی‌خورد و این ویژگی، چیزی است که رنو ۵ ۵G در اختیارتان می‌گذارد. اگر به‌دنبال یک گوشی میان‌رده با اندازهٔ نه‌چندان بزرگ می‌گردید، مطمئناً رنو ۵ ۵G شرکت اوپو گزینه‌ای مناسب خواهد بود.

اوپو فایند ایکس ۳ لایت / رنو ۵ 5G

پنل OLED قدرتمند با نرخ تازه‌سازی ۹۰ هرتز

بدون شک یکی دیگر از نقاط قوت رنو ۵ ۵G، صفحه‌نمایش آن است. شاید این گوشی از نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتزی، که در گوشی‌های رده‌بالاتر استفاده می‌شود، برخوردار نباشد؛ اما مطمئناً با توجه به قیمتی که برای رنو ۵ در نظر گرفته شده، نرخ تازه‌سازی ۹۰ هرتز هم‌چنان باکیفیت است و این گوشی را نسبتاً مقرون‌به‌صرفه می‌سازد. اما پیش از هر چیزی، بهتر است به مشخصات صفحه‌نمایش این دستگاه اشاره کنیم.

روی پنل ۶٫۴۳ اینچی این دستگاه، برند سوپر امولد (Super AMOLED) با قابلیت پشتیبانی از از نرخ تازه‌سازی ۹۰ هرتز و رزولوشن ۱۰۸۰p زده شده که در نوع خودش قابل توجه است. علاوه بر این‌ها، پنل نمایشگر رنو ۵ ۵G توسط فناوری گوریلا گلس ۵ محافظت می‌شود و سوراخ کوچکی نیز برای قرارگیری دوربین سلفی بر روی آن در نظر گرفته شده.

مطالب مرتبط:

  • بررسی شیائومی پوکو F3؛ کمترین قیمت، بیشترین عملکرد
  • تماشا کنید: جعبه گشایی رسمی گوشی شیائومی پوکو F3

اگر روشنایی دستگاه را تا حداکثر میزان ممکن افزایش دهیم و قابلیت auto mode آن را نیز غیرفعال کنیم، شاهد میانگین روشنایی ۴۴۴ نیت خواهیم بود. این عدد هنگام روشن‌بودن حالت auto mode، به ۶۳۴ نیت نیز می‌رسد. تا یک سال پیش، از چنین فناوری‌ای برای گوشی‌های پرچم‌دار استفاده می‌شد. از این جهت، تصمیم اوپو مبنی بر قراردادن چنین نمایشگری در یک گوشی میان‌رده جالب توجه است. با این حال، اوپو در تبلیغات خود برای این مدل، خبر از حداکثر روشنایی ۷۵۰ نیت داده بود؛ چیزی که در آزمایش‌های انجام‌شده شاهدش نبودیم. البته دلیل این تفاوت در اعداد به‌دست‌آمده، شرایط و راهکارهای متفاوتی است که آزمایش‌ها را تحت تأثیر خود قرار داده‌اند.

اوپو فایند ایکس ۳ لایت / رنو ۵ 5G

عمر باتری

اگر بخواهیم صادقانه بگوییم، از رنو ۵ ۵G انتظار زیادی در زمینهٔ ذخیره و نگه‌داری بلندمدت باتری نمی‌رفت؛ چراکه این دستگاه تنها یک مدل میان‌رده است. اما میزان کارایی این گوشی هوشمند در حفظ باتری‌اش حقیقتاً ما را شگفت‌زده کرد. باتری ۴۳۰۰ میلی‌آمپرساعتی این دستگاه در مقایسه با گوشی‌های امروزی، عادی و شاید حتی کوچک به‌نظر برسد ولی با این وجود، طی آزمایش‌هایی که صورت گرفت، توانست تا ۱۰۹ ساعت (بیشتر از ۴ روز) بدون شارژ مجدد مستقیماً روشن بماند. چنین آمار فوق‌العاده‌ای در زمینهٔ استقامت و پایداری، معمولاً در گوشی‌هایی با ظرفیت باتری بزرگ‌تر (مثلا ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت) مشاهده می‌شود.

علاوه بر این‌ها، میزان باتری کمی که حین تماشای ویدیو یا جست و جو در وبگاه‌های اینترنتی مصرف می‌شد، بسیار جالب توجه بود.

اوپو فایند ایکس ۳ لایت / رنو ۵ 5G
اوپو فایند ایکس ۳ لایت / رنو ۵ 5G

سرعت شارژ

حتی اگر نسبت به میزان پایداری چشمگیر رنو ۵ ۵G بی‌تفاوت بودید، نمی‌توانید از سرعت شارژ بی‌نظیر آن چشم‌پوشی کنید؛ مسئله‌ای که باعث شده تا باتری این دستگاه، یکی از نقاط قوت استفاده از آن باشد.

باتری ۴۳۰۰ میلی‌آمپرساعتی این دستگاه تنها در ۴۰ دقیقه از صفر تا صد درصد شارژ می‌شود که ۸۷٪ از ظرفیت کامل آن، در ۳۰ دقیقه پر می‌شود. البته باید این موضوع را نیز در نظر گرفت که سایر گوشی‌های هوشمند مشابه باتری‌های بزرگ‌تری نسبت به رنو ۵ دارند و از این رو، منطقی است که مدت زمان بیشتری برای شارژشدن آن‌ها طول بکشد. اما با این حال، نسبت ظرفیت کل و سرعت شارژ در مدل رنو ۵ اوپو باورنکردنی است.

اوپو فایند ایکس ۳ لایت / رنو ۵ 5G

سیستم‌عامل ColorOS 11 اوپو و اندروید ۱۱

گوشی رنو ۵ ۵G (فایند ایکس ۳ لایت) تقریباً مجهز به آخرین نسخهٔ منتشرشدهٔ سیستم‌عامل کالر او اس (ColorOS) یعنی کالر او اس ۱۱٫۱ می‌باشد. دستگاه فایند ایکس ۳ پرو که چندی پیش توسط ما مورد بررسی قرار گرفت، مجهز به یک نسخه بالاتر از همین سیستم‌عامل یعنی کالر او اس ۱۱٫۲ بود. به هر حال، تفاوت‌های میان این دو نسخهٔ مختلف بسیار نامحسوس و قابل چشم‌پوشی هستند.

شرکت اوپو تصمیم گرفت تا برای جلوگیری از ایجاد اشتباه میان نسخه‌های سیستم‌عامل خود، بعد از کالر او اس ۷، کالر او اس ۱۱ را منتشر کند تا نام آن با آخرین نسخهٔ اندروید، همگام باشد. تغییرات چشمگیری در آخرین نسخهٔ این سیستم‌عامل انحصاری اوپو مشاهده می‌شود؛ از رابط کاربری جدید گرفته تا معرفی ویژگی‌ها و قابلیت‌های منحصربه‌فرد که مربوط به عملکرد گوشی هستند.

مطالب مرتبط:

  • بررسی اوپو فایند ایکس ۳ پرو؛ انقلاب چینی
  • تماشا کنید: جعبه گشایی رسمی اوپو فایند ایکس ۳ پرو

با این حال، می‌توان گفت هنوز که هنوز است، شباهت‌هایی میان رابط کاربری قدیمی و نسخهٔ به‌روزشدهٔ آن دیده می‌شود. انتظار نداشته باشید اوپو در آینده برای طراحی رابط کاربری‌اش رویکردی مشابه رویکرد ریلمی یا وان‌پلاس به‌کار بگیرد؛ کالر او اس هم‌چنان یک رابط کاربری شخصی‌سازی‌شده باقی خواهد ماند.

از آنجایی که این سیستم‌عامل «قابل شخصی‌سازی» است، شما می‌توانید تقریباً درون هر چیزی که روی صفحه مشاهده می‌کنید، مطابق میلتان تغییر ایجاد کنید. قابلیت تغییر آیکون‌های رنو ۵ از بخش Personalization گوشی وجود دارد (در کنار ده‌ها گزینهٔ دیگر که در این بخش یافت می‌شود) و شما می‌توانید در آن، رنگ‌های زمینهٔ رابط کاربری، انیمیشن مورد استفاده در باز کردن گوشی، گزینه‌های سریع داخل نوتیفیکیشن بار یا حتی فونت‌تان را از این بخش تغییر دهید. این گوشی هم‌چنین مجهز به قابلیت Always on Display برای روشن‌ماندن صفحه حین عدم استفاده از آن نیز می‌باشد.

اوپو فایند ایکس ۳ لایت / رنو ۵ 5G

دوربین

دوربین پشت استاندارد

مثل سایر گوشی‌های میان‌ردهٔ کنونی در بازار، رنو ۵ ۵G از یک ماژول دوربین اصلی چهارگانه و یک دوربین سلفی برخوردار است. شرکت اوپو برای این مدل به یک دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی ۱٫۷۳ اینچی f/1.7 به‌همراه یک لنز فوق عریض ۸ مگاپیکسلی ۴ اینچی f/2.2 بسنده کرده است. هم‌چنین در میان اطلاعات رسمی ذکرشده در تصویربرداری با رنو ۵، زاویه دید ۱۱۹ درجه‌ای به چشم می‌خورد.

دو دوربین دیگر (یکی مختص حسگر عمق و دیگری برای ثبت تصاویر با استفاده از لنز ماکرو) نیز ۲ مگاپیکسلی f/2.4 می‌باشند. در آخر نیز باید به دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی و ۲٫۸ اینچی این دستگاه اشاره کنیم که در نوع خود جالب توجه است.

منوهای دوربین

برنامهٔ نرم‌افزاری دوربین رنو ۵ تفاوت چشمگیری با سایر گوشی‌ها ندارد. هر یک از حالت‌های مختلف دوربین این گوشی به‌طور عادی در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند و کاربر می‌تواند با انتخاب هر یک، از حالت مورد نظرش استفاده کند. با این وجود، لازم است ذکر شود برای ثبت تصاویر با لنز ماکرو و فعالسازی حالت Macro mode، باید از منوی More دوربین استفاده کرد. این حالت تصویربرداری به‌طور پیش‌فرض در کنار سایر حالت‌ها قرار گرفته نشده. ثبت تصاویر عادی نیز شامل ۴ گزینهٔ مختلف می‌باشد: یکی برای تصویربرداری عادی (۱x)، یکی برای استفاده از لنز فوق عریض دوربین و دو گزینهٔ دیگر برای تصویربرداری با زوم ۲ و ۵ برابر (به‌ترتیب x2 و x5).

از میان گزینه‌های نوار بالای منوی دوربین رنو ۵، می‌توانید قابلیت‌های مختلف آن از جمله HDR (تصویربرداری دامنه دینامیک بالا) و حالت AI را فعال یا غیرفعال کنید.

اوپو فایند ایکس ۳ لایت / رنو ۵ 5G

تصویر ثبت‌شده توسط دوربین اصلی اوپو فایند ایکس ۳ لایت / رنو ۵ ۵G

دوربین اصلی

تصاویری که با دوربین اصلی رنو ۵ ۵G در طول روز ثبت شده‌اند، بسیار راضی‌کننده‌اند و جای زیادی برای ایرادگرفتن باقی نمی‌گذارند. لازم است ذکر شود برای ثبت این تصاویر، حالت AI دوربین دستگاه روشن بود (همان‌گونه که وقتی برای اولین بار از گوشی استفاده می‌کنید، به‌طور پیش‌فرض روشن است). برای این‌که تأثیر روشن و خاموش بودن این حالت و تفاوت‌هایی که ایجاد می‌کند را به‌خوبی ببینید، می‌توانید تصاویر زیر را مشاهده و خودتان آن‌ها را بررسی کنید. حالت AI دوربین رنو ۵ تنها کمی رنگ و روشنایی به تصاویر می‌بخشد؛ به‌غیر از این، نمی‌توان گفت تفاوت چشمگیری میان تصویرهای ثبت‌شده دیده می‌شود. در آخر، لازم است ذکر شود اگر قصد ثبت تصاویر طبیعی‌تری را دارید، بهتر است حالت AI را خاموش کنید. اگرچه در هر صورت تصاویر زنده و با رنگ‌های واقعی قابل قبولی را دریافت خواهید کرد.

اوپو فایند ایکس ۳ لایت / رنو ۵ 5G

تصویر ثبت‌شده توسط دوربین اوپو فایند ایکس ۳ لایت / رنو ۵ ۵G با استفاده از زوم دو برابر (x2)

زوم ۲ برابر (۲x)

همان‌طور که گفته شد، گزینهٔ ثبت تصاویر با زوم ۲ و ۵ برابر از طریق دوربین اصلی دستگاه وجود دارد و از آنجایی‌که لنز تله‌فوتوی ویژه‌ای درون رنو ۵ تعبیه نشده، پیشنهاد می‌شود حدالامکان حین ثبت تصاویری که در آن‌ها از سوژه فاصله دارید، از زوم ۲ برابر استفاده کنید؛ چراکه تصاویر زوم ۵x این دستگاه تا حدودی تیره و تار به‌نظر می‌رسند. البته زوم ۲x این دستگاه هم خیلی تعریفی ندارد و هنگام استفاده از این حالت هم ممکن است با تصاویر غیرقابل‌استفاده و تار مواجه شوید.

اوپو فایند ایکس ۳ لایت / رنو ۵ 5G
اوپو فایند ایکس ۳ لایت / رنو ۵ 5G

دوربین سلفی

اگرچه رنو ۵ مجهز به یک دوربین جلوی ۳۲ مگاپیکسلی است، تصاویر خروجی آن به‌اندازهٔ تصاویری که از یک دوربین ۳۲ مگاپیکسلی انتظار می‌رود، باکیفیت نیستند. تنها چند تا از تصاویر سلفی‌ای که با این دستگاه گرفته شدند، کیفیت لازم را برای اشتراک‌گذاری داشتند (که می‌توانید آن‌ها را مشاهده کنید). سایر تصاویر از لحاظ فوکوس و حفظ فاصلهٔ مناسب از دوربین، کمی مشکل داشتند. با این وجود، دوربین جلوی این دستگاه از لحاظ ثبت رنگ‌ها و جزئیات، نسبتاً خوب و قابل قبول است. شاید بتوان گفت رنگ پوست سوژه در ثبت تصاویر سلفی تا حدودی کم‌رنگ‌تر از رنگ واقعی به‌نظر برسد.

ما هم‌چنین به این موضوع پی بردیم که تصاویر پرتره ثبت‌شده توسط این دستگاه، با اختلاف شارپ‌تر (واضح‌تر و جزئی‌تر) از تصاویر سلفی استاندارد است. این موضوع برخاسته از عدم استفاده از HDR در تصاویر پرتره می‌باشد. اچ دی آر (HDR) امکان وجود دامنه دینامیک روشنایی بیشتری بین نقاط تاریک و روشن را فراهم می‌کند و دامنه شدت‌های نور موجود در صحنه‌های طبیعی را به‌طور دقیق نمایش می‌دهد؛ از این جهت، در ثبت تصاویر پرتره (که معمولاً در آن‌ها از این قابلیت استفاده نمی‌شود) شاهد دامنه دینامیک روشنایی کم‌تر و وضوح بیشتری هستیم.

اوپو فایند ایکس ۳ لایت / رنو ۵ 5G

کیفیت فیلم‌برداری

رنو ۵ ۵G قابلیت ضبط فیلم با رزولوشن ۲۱۶۰p و ۳۰ فریم بر ثانیه را دارا است و چندین گزینهٔ دیگر هم برای فیلم‌برداری در این مدل تعبیه شده. برای مثال، یکی از گزینه‌های فیلم‌برداری در دوربین این گوشی، ضبط ویدیوهای AI Highlight است که تنها از رزولوشن ۱۰۸۰p و ۳۰ فریم بر ثانیه پشتیبانی می‌کند. علاوه بر این، می‌توان به تصاویر اسلو موشن این دستگاه اشاره کرد که با رزولوشن ۷۲۰p ضبط می‌شوند.

دوربین فوق عریض این دستگاه نیز با کیفیت ۱۰۸۰p فیلم‌برداری می‌کند اما لازم است ذکر شود کیفیت ویدیو چنگی به دل نمی‌زند و به هیچ وجه نزدیک کیفیتی که از آن انتظار می‌رود، نیست.

اوپو فایند ایکس ۳ لایت / رنو ۵ 5G

جمع‌بندی

اگر بخواهیم ویژگی‌های گوشی رنو ۵ ۵G را به‌طور خلاصه بیان کنیم، می‌توانیم چنین بگوییم: دستگاهی سبک و خوش‌دست که به‌سرعت شارژ می‌شود و تصویربرداری آن در تاریکی نسبتاً قابل قبول است ولی با وجود این‌ها، از لحاظ کیفیت ساخت و قابلیت‌هایی که ارائه می‌دهد، رقیب مناسبی برای سایر دستگاه‌های میان‌ردهٔ بازار نیست. دستگاه‌های میان‌ردهٔ اوپو همواره در رقابت با سایر گوشی‌های مشابه‌شان در بازار، از لحاظ قیمت با مشکل مواجه بوده‌اند. شما می‌توانید با قیمتی کمتر، مدل‌های میان‌ردهٔ شرکت‌های دیگر مثل پوکو اف ۳ (Poco F3) و می ۱۰ تی پرو (Mi 10T Pro) را تهیه کنید که هر دو با توجه به کیفیت دستگاه بهتری که ارائه می‌دهند، ارزان‌تر هستند.

شاید بتوان گفت اگر قیمت رنو ۵ ۵G اوپو کمی پایین‌تر بود، رقیب مناسبی برای دستگاه‌های مذکور به‌شمار می‌آمد. تراشهٔ SoC کارآمد، نمایشگر OLED و دوربین نسبتاً خوب این دستگاه، کار رقیبانش (هم‌چون پوکو اف ۳) را برای رقابت با آن از لحاظ کیفیت را سخت می‌کند؛ اما مسئلهٔ قیمت بالاتر آن باعث می‌شود در آخر، مدل‌های میان‌ردهٔ مشابه، مقرون‌به‌صرفه‌تر به‌نظر برسند. اگر مسئلهٔ قیمت خیلی برایتان مطرح نیست، این دستگاه، به‌عنوان مدل میان‌رده‌ای که از کیفیت دوربین خوبی برخوردار است، گزینه‌ای مناسب خواهد بود.

نکات مثبت:

  • طراحی ساده و بدنه‌ای سبک
  • نمایشگر OLED مناسب با نرخ تازه‌سازی ۹۰ هرتز
  • عمر باتری بسیار خوب با وجود ظرفیت باتری ۴۳۰۰ میلی‌آمپرساعتی
  • دوبین اصلی باکیفیت؛ دوربین فوق عریض بسیار باکیفیت‌تر از سایر مدل‌های میان‌رده
  • یکی از بهترین گوشی‌های بازار از لحاظ سرعت شارژ
  • سیستم‌عامل شخصی‌سازی‌شدهٔ کالر او اس (ColorOS)

نکات منفی:

  • وجود گوشی‌های مشابه بسیار قدرتمندتر در بازار
  • قیمت آن در مقایسه با مدل‌های میان‌رده مشابه بسیار بالاست
  • عدم وجود بلندگوی استریو و شیار کارت حافظه microSD
  • ساختار پلاستیکی

منبع: GSMArena

اینستاگرام تکفارستلگرام تکفارس

0منبع مقاله

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.