تاریخ انتشار : یکشنبه 15 آگوست 2021 - 14:10
کد خبر : 44139

بررسی پک باتری مگ سیف اپل؛ راحتی به جای ظرفیت

بررسی پک باتری مگ سیف اپل؛ راحتی به جای ظرفیت

بررسی پک باتری مگ سیف اپل؛ راحتی به جای ظرفیت پک باتری مگ سیف، دستگاهی مستطیلی‌شکل بوده که با متصل‌کردن آن به پشت گوشی‌های آیفون ۱۲ امکان شارژ گوشی را فراهم می‌آورد. این سومین تلاش اپل برای ساخت راه ح..

بررسی پک باتری مگ سیف اپل؛ راحتی به جای ظرفیت

پک باتری مگ سیف، دستگاهی مستطیلی‌شکل بوده که با متصل‌کردن آن به پشت گوشی‌های آیفون ۱۲ امکان شارژ گوشی را فراهم می‌آورد. این سومین تلاش اپل برای ساخت راه حل باتری اکسترنال برای آیفون بوده و به‌نظر می‌رسد که این‌بار با محصولی متفاوت‌تر روبه‌رو هستیم. با این وجود، اگر شما هم قصد خرید این محصول ۹۹ دلاری را دارید، باید توجه داشته باشید که حتی کمپانی اپل نیز توانایی تغییر قوانین فیریک را ندارد.

به‌طور خلاصه این قوانین مشخص کرده‌اند که باتری‌هایی که توان شارژ کامل آیفون ۱۲ را داشته‌ باشند، طراحی بزرگی خواهند داشت و باتری‌های کوچکی که استفاده از آن‌ها در پشت آیفون ۱۲ ظاهری عجیب را به گوشی اضافه نکنند، قدرت کافی برای شارژ کامل آن را نخواهند داشت.

با این وجود، اپل موفق شده تا تعادل مناسبی بین قدرت شارژ و سایز مناسب ایجاد کند اما نتیجه‌ی این کار محصولی شده که تنها قابلیت شارژ آیفون را دارد و این موضوع آسیب اصلی را به این محصول وارد کرده است. مهم‌ترین نکته‌ی مثبت در مورد باتری مگ سیف جدید، قابلیت استفاده از آن به عنوان فست‌شارژ بدون سیم می‌باشد. حالا سوال اصلی اینجاست که با توجه به رقابت موجود در بازار آیا این دستگاه ارزش پرداخت ۹۹ دلار را دارد.

مطالب مرتبط:

  • کالبدشکافی پاوربانک مگ سیف اپل [تماشا کنید]

  • به روزرسانی iOS 14.7 منتشر شد؛ پشتیبانی از مگ سیف

پک باتری مگ سیف

پک باتری مگ سیف

باتری مگ سیف قدرت کافی برای شارژ کامل آیفون ۱۲ مینی را نداشته و در مدت زمان ۱۳۰ دقیقه تنها موفق به شارژ ۸۳ درصدی این گوشی می‌شود. البته در آزمایش‌های انجام‌شده برای کاهش میزان گرمای باتری و افزایش عمر آن، باتری به شارژر گوشی متصل نبود و از این رو سرعت شارژ آن به ۵ وات کاهش یافته بود. به‌طور کلی، این باتری کوچک قدرت کافی برای شارژ کامل گوشی را نداشته و در گوشی‌های بزرگ‌تر آیفون ۱۲ توانایی ارائه‌ی شارژ ۸۳ درصدی را نیز نخواهد داشت.

پک باتری مگ سیف

پک باتری مگ سیف از یک باتری ۱٫۴۶۰ میلی‌آمپرساعتی استفاده کرده است اما این عدد با دیگر باتری‌های موجود قابل مقایسه نیست چرا که باتری مگ سیف از شدت جریان و توان خروجی ۷٫۶۲ ولت پشتیبانی می‌کند. بنابراین توان ۱۱٫۱۳ وات‌ساعتی باتری مگ سیف عددی است که اهیمت بیشتری دارد. برای مقایسه، باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی انکر (Anker) با پشتیبانی از شارژ بدون سیم، قیمتی کمتر از ۵۰ دلار دارد. این باتری ۱۸٫۵ وات توان داشته و از این رو، تفاوت دو باتری کمتر از آن چیزی است که در ابتدا به‌نظر می‌رسد.

پک باتری مگ سیف

بحث و گقتگو در مورد مشخصات باتری‌ها جذاب و سرگرم‌کننده است اما حقیقت این است که پک باتری مگ سیف کوچک است. طراحی این باتری به‌گونه‌ای بوده که بتوان به‌سادگی آن را حمل کرد و در نتیجه بهتر است که آن را به عنوان محصولی که کمی بیشتر گوشی شما را روشن نگه می‌دارد، بپذیرید. همچنین بخش نرم‌افزاری مگ سیف به‌خوبی با آیفون هماهنگ شده و میزان شارژ گوشی و باتری در صفحه نمایش آیفون نشان داده می‌شود.

زمانی که برای اولین بار مگ سیف را به گوشی خود متصل می‌کنید، پیغامی مبنی بر عدم توانایی باتری در شارژ ۹۰ درصدی گوشی نمایش داده می‌شود. همیشه مراحل آخر شارژ گوشی فشار زیادی را به روی باتری وارد می‌کند و این نکته در مورد باتری مگ سیف نیز صدق می‌کند. این حرکتی هوشمندانه‌ای از سوی شرکت اپل بوده اما اگر شما واقعاً به ۱۰ درصد پایانی نیاز دارید، می‌توانید با نگه‌داشتن آیکون باتری در بخش کنترل سنتر، باتری را وادار به شارژ بالاتر از ۹۰ درصد کنید.

پک باتری مگ سیف

به‌طور کلی پک باتری مگ سیف تجربه‌ی بهتری را در مقایسه با باتری انکر، که سایز بزرگ‌تری دارد، در اختیار کاربر قرار می‌دهد. با این حال، باتری انکر نیز ویژگی‌های مخصوص به خود را داشته و در بخش‌هایی از مگ سیف بهتر عمل کرده است.

برای مثال، این باتری قدرت بیشتری داشته و از درگاه USB-C پشتیبانی کرده است. این درگاه امکان شارژشدن باتری و شارژکردن دستگاه‌های دیگر از طریق سیم را فراهم آورده است. شاید باتری انکر جذابیت ظاهری مگ سیف را نداشته باشد اما قطعاً کارایی بیشتری نسبت به آن دارد. درگاه لایتنینگ باتری مگ سیف امکان استفاده از کابل شارژ گوشی‌های آیفون را فراهم آورده که نکته‌ی مثبتی محسوب می‌شود اما متاسفانه همانند درگاه USB-C توانایی شارژ دوطرفه را ندارد.

پک باتری مگ سیف

پک باتری مگ سیف دقیقاً بر روی لبه‌های کناری آیفون ۱۲ مینی قرار می‌گیرد و نگه‌داشتن آن نیز راحت‌تر از آن چیزی است که انتظار می‌رفت. با این وجود اگر از دیگر گوشی‌های سری آیفون ۱۲ استفاده می‌کنید، استفاده از مگ سیف موجب کاهش جذابیت ظاهری آن‌ها خواهد شد. به‌نظر می‌رسد که اپل این محصول را با هدف استفاده در گوشی آیفون ۱۲ مینی طراحی کرده است. البته تمام باتری‌های اکسترنال تکه‌هایی مربع و یا مستطیلی‌شکل از پلاستیک و فلز هستند و ظاهر جذابی ندارند.

در طراحی مگ سیف از رنگ سفید مات استفاده شده که دربرابر لکه و اثرانگشت مقاوم است. اتصال این باتری به گوشی به‌سادگی انجام شده و آهن‌رباهای آن نیز از قدرت بالایی برخوردار هستند. البته قدرت این آهن‌رباها به قدری زیاد نیست که به کارت‌های اعتباری شما آسیب برسانند.

بسیاری از باتری‌های اکسترنال با تکان‌دادن گوشی از آن جدا می‌شوند اما خوشبختانه این مشکل در پک باتری مگ سیف مشاهده نشد. با این وجود، اگر قصد استفاده از قاب محافظ بر روی گوشی خود دارید، بهتر است از قابی استفاده کنید که به آهن‌ربا مجهز بوده و از اتصال مگ سیف پشتیبانی کند.

پک باتری مگ سیف

پس از آزمایش چندین باتری مگ سیف بر روی نسخه‌های مختلف آیفون ۱۲ مشخص شد که اهمیت اصلی مگ سیف نه در باتری آن بلکه در آداپتور شارژ آن است. اگر به پک باتری مگ سیف به عنوان یک شارژر با باتری اضافه نگاه کنید، شاید قیمت بالای آن کمی منطقی‌تر به‌نظر برسد. قیمت شارژر مگ سیف ۴۰ دلار بوده و از این نظر گوی سبقت را از پک باتری مگ سیف ربوده است. انتظار می‌رفت که اپل پک باتری مگ سیف را به همراه کابل لایتنینگ و یا آداپتور شارژ عرضه کند اما چنین چیزی اتفاق نیفتاده است.

اگر باتری مگ سیف را به یک آداپتور شارژ با قدرت کافی متصل کنید، این باتری همانند شارژر مگ سیف توانایی شارژ گوشی به‌صورت ۱۵ وات را در اختیار شما قرار می‌دهد. شارژر مگ سیف توانایی شارژ گوشی و همچنین شارژ خود را داشته و شما می‌توانید از قابلیت شارژ معکوس آیفون برای شارژ باتری مگ سیف نیز استفاده کنید. متاسفانه برخلاف گوشی‌های اندرویدی، قابلیت شارژ معکوس آیفون برای دستگاه‌های دیگر مانند ایرپادز قابل استفاده نیست.

پک باتری مگ سیف

جمع‌بندی

بهترین ویژگی باتری مگ سیف قابلیت شارژ بدون سیم آن است. این باتری از قدرت زیادی برخوردار نبوده و نمی‌توان از آن انتظار شارژ کامل گوشی را داشت. اپل از بین گزینه‌های افزایش سایز و ظرفیت باتری و یا کاهش آن‌ها گزینه‌ی دوم را انتخاب کرده که به اعتقاد بسیاری از افراد تصمیم درستی بوده است. با این وجود، قیمت ۹۹ دلاری باتری مگ سیف در مقایسه با گزینه‌های ارزان‌تری که از دستگاه‌های بیشتری نیز پشتیبانی می‌کنند، باعث شده تا نتوان این محصول را به تمام کاربران پیشنهاد کرد.

نظر شما در مورد پک باتری مگ سیف چیست؟ آیا کاهش ظرفیت این محصول برای کوچک‌ترکردن سایز آن تصمیم درستی از سوی اپل بوده است؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

اینستاگرام تکفارس

تلگرام تکفارس

منبع: The Verge

منبع مقاله

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.