تاریخ انتشار : شنبه 3 جولای 2021 - 12:20
کد خبر : 43133

بهترین مراحل داستانی بازی GTA V

بهترین مراحل داستانی بازی GTA V

بازی GTA V قطعاً یکی از بهترین مراحل داستانی مجموعه جی تی ای را دارد و شاهد یکی از بی‌نقص‌ترین داستان‌ها میان بازی‌های بلک باستر هستیم که شاید بتوان گفت، بهترین داستان دهه‌ی گذشته ویدیو گیم هم به‌حساب..

بازی GTA V قطعاً یکی از بهترین مراحل داستانی مجموعه جی تی ای را دارد و شاهد یکی از بی‌نقص‌ترین داستان‌ها میان بازی‌های بلک باستر هستیم که شاید بتوان گفت، بهترین داستان دهه‌ی گذشته ویدیو گیم هم به‌حساب می‌آید. باگذشت چندین سال از انتشار بازی GTA V، طرفداران بازی هرروز رکوردهای تازه‌ای را ثبت می‌کنند و به همین دلیل بیایید نگاهی به 15 مرحله داستانی این بازی ‌بی‌نظیر بیندازیم که برای همیشه در ذهن عاشق بازی ثبت شدند.

به‌تازگی بحث‌های زیادی در رابطه با تولید قسمت بعدی این مجموعه صورت گرفته است. بااینکه بازیکنان احتمالاً تا انتشار قسمت بعدی این مجموعه سال‌ها فاصله‌دارند، بهتر است به بازی فعلی بپردازیم و بااینکه حالت آنلاین بازی Grand Theft Auto V بازیکنان زیادی را سرگرم خود کرده؛ اما حالت داستانی همچنان یکی از بهترین اتفاق‌هایی است که برای این مجموعه رخ‌داده. یکی از جوانبی که موجب جذابیت داستان اصلی این بازی شد، مأموریت‌های جالبی بود که در بطن این داستان جای می‌گرفتند و اگرچه تعدادی از آن‌ها ساده بودند اما توانستند خاطره ساز شوند. در اینجا نگاهی به چند مورد از بهترین مراحل داستان بازی GTA V می‌اندازیم.

یکی از بزرگ‌ترین موفقیت‌های شرکت Rockstar Games در مجموعه محبوب GTA، گنجاندن چندین شخصیت اصلی در بازی است. ازآنجایی‌که بازیکنان می‌توانند کنترل سه شخصیت کاملاً متفاوت را در بازی به دست بگیرند، سه خط داستانی پیشرفته را تجربه خواهند کرد. این سه خط داستانی درنهایت با ملاقات شخصیت‌ها باهم تلفیق‌شده و منجر به ایجاد بهترین مأموریت‌های این مجموعه خواهند شد. بیایید کمی از انتظار برای انتشار GTA 6 فاصله بگیریم و به بررسی چند نمونه از بهترین مأموریت‌های داستانی که می‌توانید در شهر زیبای لوس سانتوس تجربه کنید، بپردازیم.

15. ملاقات مایکل و فرانکلین برای اولین بار

بیشتر مأموریت‌های ابتدای بازی مربوط به بازپس‌گیری اتومبیل‌ها توسط فرانکلین برای رئیسش به نام سیمئون یتاریان می‌شود. در این مأموریت، از شما خواسته می‌شود تا دزدکی وارد یک خانه تجملی شده و یک اتومبیل شاسی‌بلند زردرنگ را از گاراژ خانه مایکل خارج کنید و به نمایندگی بازگردانید.

  • داستان بازی GTA V

در نیمه‌های راه، مایکل از صندلی عقب ماشین بلند شده و اسلحه خود را به سمت فرانکلین می‌گیرد و به او دستور می‌دهد تا اتومبیل را به نمایندگی ببرد. این‌یک مأموریت مخفی‌کاری بسیار سرگرم‌کننده ‌است که منجر به قطع رابطه با یک رئیس آزاردهنده می‌شود. حتی بازیکن می‌تواند در نقش مایکل، سیمئون را کتک بزند. بدون شک صحنه‌ی بیرون آمدن مایکل از پشت خودرو و گرفتن اسلحه‌ به سمت فرانکلین، مو به تن بسیاری از طرفداران بازی GTA V سیخ کرد.

بهترین مراحل داستانی بازی GTA V

14. تخریب خانه‌ای مجلل در مرحله Marriage Counseling

این مأموریت از آنجایی شروع می‌شود که مایکل متوجه خیانت همسرش به او با یک مربی تنیس می‌شود. او در این مأموریت به کمک فرانکلین موفق به دنبال کردن مربی تنیس تا خانه‌ای در قسمت شمالی شهر و نزدیک یک صخره‌ی زیبا می‌شوند. بخش دیوانه کننده این مأموریت، جایی است که مایکل به معنای واقعی کلمه به پی‌ریزی خانه ضربه می‌زند و آن را خراب می‌کند. این کار منجر به تعقیب و گریزی می‌شود که در آن فرانکلین باید از دست باند خلافکاری که به سمتشان شلیک می‌کنند، فرار کند. بعدها، مایکل و فرانکلین متوجه می‌شوند که آن‌ها خانه معشوقه رهبر کارتل یعنی مارتین مادرازو را تخریب کرده‌اند و این باعث ایجاد زنجیره کاملاً جدیدی از اتفاقات خواهد شد. این مرحله نقطه‌ی بی‌بازگشت داستان را شکل می‌دهد و شرکت راک استار اوج تجربه‌ی خود را به رخ رقیبان می‌کشد.

Minor Turbulence

13. هوانوردی در مرحله‌ی Minor Turbulence

در GTA V مراحل پروازی زیادی وجود ندارد، مخصوصاً اگر بازیکنان برای انجام مأموریت‌های قاچاق، فرودگاه شخصی مک‌کنزی را خریده باشند. تمام این‌ها به خاطر تجربه ترور فیلیپس در خلبانی امکان‌پذیر خواهد بود، البته او قبل از دریافت گواهینامه خود از ارتش مرخص شد.

  • نقد و بررسی بازی GTA V

در مأموریت «Minor Turbulence» ترور را خواهید دید که در حال پرواز با یک جت کوچک و در تلاش برای قطع کردن راه یک هواپیمای باری بزرگ متعلق به نیروهای هوایی ارتش است و درعین‌حال سعی دارد که از رادار دور بماند. در این قسمت، نه‌تنها می‌توانید با هواپیمای خود به درون هواپیمای دیگری بروید، بلکه می‌توانید با یک جیپ از هواپیمای در حال سقوط به سبک فیلم‌های «سریع و خشن» خارج شوید و مأموریت انفرادی خود را پیشرفته‌تر جلو ببرید.

Crystal Maze GTA V

12. جنگ با برادران اونیل در مرحله Crystal Maze

با توجه به چند مأموریت اول با ترور، به‌راحتی می‌توان تشخیص داد که او بسیار تندخوتر از فرانکلین و مایکل است، و افراد زیادی به دنبال او هستند. این موضوع در مأموریت Crystal Maze، زمانی که ترور به دنبال برادران اونیل می‌رود نیز به‌خوبی مشخص است. بعدازآن که این خانواده کسب‌وکار ترور را دزدیدند، او تصمیم گرفت که تک‌تک آن‌ها را بکشد.

  • هوش مصنوعی انویدیا موفق به ساخت یک GTA V جدید شد

این‌یک مأموریت تیراندازی معمولی است که در آن بازیکنان باید تمام اهداف پشت سرخود را بکشند. اما قرار نیست به این سادگی وارد خانه شوید و باید تمامی برادران اونیل را سلاخی کنید و سپس تمام خانه را به بنزین آغشته کنید. جذاب‌ترین قسمت آن، جایی است که درنهایت می‌توانید خانه آن‌ها را به سبک نمایشی منفجر کنید.

Fought The Law GTA V

11. پلیس قلابی در مرحله‌ی I Fought The Law

مهارت خاص فرانکلین در رانندگی، در مرحله «I Fought The Law» مفید واقع خواهد شد، زیرا بازیکنان مجبور می‌شوند با چند خودرو اسپرت بسیار شیک و گران‌قیمت که مورد هدف دوین وستون، یکی از اصلی‌ترین دشمنان بازی GTA V قرارگرفته‌اند، مسابقه دهند.

علاوه بر این، بازیکنان می‌توانند در نقش مایکل و ترور که به طرز خنده‌داری به‌عنوان یک پلیس تقلبی سوار موتورسیکلت شده‌اند، بازی کنند و جلوی ابر خودروهایی که با سرعت رانندگی می‌کنند را بگیرند. با بازی در نقش هر یک از این شخصیت‌ها، به روش‌های متفاوتی از بازی لذت خواهید برد و با تعقیب و گریز در بزرگراه‌ها، لحظاتی به‌یادماندنی خواهید داشت. نقطه‌ی جالب مرحله هم مسابقه‌ی آخر است که باعث می‌شود تا برچسب یک مأموریت کامل را به I Fought The Law بزنیم.

Caida Libre GTA V

10. نابودی یک هواپیما با همکاری مایکل و ترور در مأموریت Caida Libre

مأموریت «Caida Libre» یکی از چندین مأموریت‌هایی است که از طرف رهبر کارتل مکزیک یعنی مارتین مادرازو داده می‌شود. او از مایکل و ترور می‌خواهد تا پسرعموی خود، خاویر، که برای شهادت علیه مادرازو در حال پرواز به سمت لوس سانتوس است را بکشند.

بازیکنان می‌توانند با یک تک‌تیرانداز بسیار قوی به‌طرف هواپیمای خاویر شلیک کنند. این مأموریت، تنها زمانی بهتر می‌شود که به ترور روی بیاورید، او باعجله هواپیمای در حال سقوط را سوار بر یک موتورسیکلت صحرایی دنبال می‌کند تا کار را تمام کند، که در این صورت شاهد یک پرش شگفت‌انگیز از همان‌هایی که بازی GTA V به آن شهرت دارد خواهید بود.

Three's Company GTA V

9. «Three’s Company» اولین مأموریتی که هر سه شخصیت را باهم متحد می‌کند

این اولین مأموریتی است که شامل هر سه شخصیت قابل بازی در داستان اصلی می‌شود. هر سه مایکل، ترور و فرانکلین در این مأموریت قرار است به FIB در ربودن فردیناند کریموف کمک کنند، کسی که FIB فکر می‌کرد مرده است ولی معلوم شد که نمرده و توسط IAA در حال بازجویی است. اگر نگاهی به لیست بهترین مراحل بازی GTA V بیندازیم، قطعاً این مأموریتی است که یک زنجیره اتفاقات مختلف را فعال می‌کند.
این مأموریت، مثل یک بمب است، زیرا هر شخصیت نقش متفاوتی را در آن ایفا می‌کند و بازیکنان فرصت تجربه هر یک از آن‌ها رادارند. درحالی‌که ترور با بالگرد پرواز می‌کند، مایکل با طنابی از آن پایین می‌آید تا کریموف را بدزدد. در همین حال، فرانکلین با یک تک‌تیرانداز در حالت آماده‌باش کشیک می‌دهد.

The Wrap-Up GTA V

8. شلم‌شوربا در مرحله‌ی The Wrap-Up

سازمان‌های مختلفی در GTA V حضور دارند که درگیر امور مایکل، ترور و فرانکلین هستند. در مأموریت «The Wrap-Up» خواهید دید که این جناح‌ها وارد جنگ وحشتناکی باهم می‌شوند و مایکل وسط آن‌ها گیر می‌افتد.

همان‌طور که بازیکنان مجبور به فرار از موزه Kortz Center می‌شوند، این فرصت را پیدا می‌کنند تا هم در نقش مایکل و هم در نقش ترور در یک نقطه منحصربه‌فرد از روابطشان بازی کنند. در این مأموریت که از جانب دو شخصیت، قابل‌اجراست و نبردی میان هوا و زمین است، فرصت‌های فراوانی در اختیار تک‌تیراندازان و تیراندازانی که باید مخفی شوند، داده خواهد شد.

Blitz Play GTA V

7. هفت‌تیرکشی در مأموریت Blitz Play

در مأموریت دیگری از FIB، این سه قهرمان مأمور می‌شوند تا کامیون ضدگلوله‌ای که حامل مقدار زیادی پول از IAA است را بربایند. مایکل تصمیم می‌گیرد که با یک حمله رعدآسا وارد میدان شده و با استفاده از یک کامیون زباله، سد راه کامیون ضدگلوله شوند. سپس، درحالی‌که کامیون پارک شده است، با یک کامیون یدک‌کش، آن را منهدم کرده و پول‌ها را جمع کنند. اگر بازیکن در انجام این کار موفق شد، پس‌ازآن باید با گروه بزرگی از تیراندازان درگیر شود. لذت این بخش در این است که شما می‌توانید انتخاب کنید در طول مبارزه از کدام شخصیت استفاده نمایید و گاهی کنترل شخصیتی که به کمک نیاز دارد را به دست می‌گیرید.

Lamar Down GTA V

6. نجات لامار در مرحله Lamar Down بازی GTA V

لامار دیویس یکی از بهترین شخصیت‌های GTA V است که برای اولین بار به‌عنوان دوست قدیمی فرانکلین، قبل از اینکه با ترور دوست شود، ظاهر می‌شود. اما پس‌ازآنکه به لامار خیانت شد و به اسارت باند بالاس درآمد، هر سه قهرمان بازی در مأموریت «Lamar Down» باهم متحد می‌شوند تا به مخفیگاه این باند جنایتکار در کارخانه چوب‌بری حمله کنند.

مایکل، ترور و فرانکلین حمله‌ای سه‌جانبه به کارخانه چوب‌بری می‌کنند، بدین ترتیب بازیکنان این فرصت رادارند تا با یک حمله برنامه‌ریزی‌شده بالاس را بکشند و لامار را نجات دهند. تکرار مأموریت « Lamar Down» بسیار لذت‌بخش است، زیرا یکی از بهترین مأموریت‌های بازی است که اگرچه خبری از سرقت مسلحانه نیست اما آن‌قدر برنامه‌ریزی جالبی دارد که هیچ‌گاه از کیفیت نخواهد افتاد و جذابیت خود را حفظ می‌کند.

The Jewel Score GTA V

5. سرقت از جواهرفروشی در مأموریت The Jewel Score

این مأموریت، طعم واقعی دزدی ازجمله آماده شدن برای سرقت در قالب مأموریت‌های کوچک و انتخاب اعضای گروه را به بازیکنان می‌چشاند. این‌یکی از چندین دزدی موجود در بازی است که گزینه‌های مختلفی در مورد نحوه انجام آن در اختیار بازیکنان قرار می‌دهد. مایکل و فرانکلین در نقش کارمندان شرکت دفع حشرات وارد جواهرفروشی می‌شوند و با پخش گاز خواب‌آور، همه را بی‌هوش می‌کنند (“Smart” approach) یا به سبک قدیمی مثل یک دزد واقعی وارد جواهرفروشی می‌شوند (“Loud” approach). صرف‌نظر از این‌ها، آماده‌باشید تا برای فرار از دست پلیس‌ها با سرعت هرچه‌تمام‌تر رانندگی کنید.

  • آموزش کامل مرحله دزدی بزرگ کازینو GTA Online: راه‌های حمله و افراد خبره!

این اولین مرحله‌ی سرقت بازی است که بالاخره آن گوهر جی‌تی‌ای را زنده می‌کند و به مخاطب می‌فهماند که با یک بازی معمولی طرف نیستید و اینجا یک کارناوال از هیجان و شور است.

The Bureau Raid GTA V

4. حمله به FIB در مرحله‌ی The Bureau Raid

استیو هاینس، وکیل متکبر FIB که برای مایکل کار می‌کرد، از شخصیت‌های اصلی بازی می‌خواهد تا تمام سوابق جنایات هاینس را از ساختمان FIB بدزدند. این‌یکی دیگر از مراحل سرقت بازی است، اما با این تفاوت که تنها مایکل و فرانکلین در آن حضور دارند (ترور به دلیل عصبانیت از مایکل، در این قسمت حضور ندارد). این مأموریت نیز دارای دو گزینه است.

در صورت انتخاب گزینه «Covert»، مایکل به‌عنوان یک سرایدار ظاهرشده و در FIB بمب کار می‌گذارد. پس از انفجار بمب، آن‌ها در نقش آتش‌نشان به داخل ساختمان نفوذ کرده و پرونده‌ها را برمی‌دارند. با انتخاب گزینه «Roof» همه آن‌ها برای سوارشدن در بالگرد به بالای ساختمان FIB می‌روند، با چتر نجات به پایین پریده و پرونده‌ها را از بالا بدزدید.

The Paleto Score GTA V

3. The Paleto Score یکی از دیوانه‌کننده‌ترین مأموریت‌های GTA V

احتمالاً این دیوانه‌کننده‌ترین مأموریت در کل بازی است. در ابتدا کوچک به نظر می‌رسد، زیرا مایکل، فرانکلین و ترور نقشه سرقت از بانکی در خلیج پالتو را می‌کشند. این در حالی است که بیش از 8 میلیون دلار در خزانه این بانک وجود دارد و برای حفاظت از آن، پلیس‌های زیادی قرارگرفته که ممکن است سارقان را بکشند.

به همین خاطر، وظیفه آن‌ها تهیه زره و سلاح‌های سنگین نظامی است. برای اینکه بتوانید با پول‌ها فرار کنید، باید جلوی مأموران و ارتش محلی را بگیرید و با تانک‌هایی که به سمتتان می‌آیند برخورد کنید. این‌یک مأموریت شلوغ و پرکار است و اصلاً نباید انتظار داشته باشید که از لحظه شروع سرقت بتوانید جایی متوقف‌شده و نفسی تازه کنید. پس از چند روز آماده‌سازی و ورود به بانک، فرار از منطقه به یک چالش بسیار بزرگ تبدیل می‌شود و قرار نیست به این سادگی از دست نیروهای ویژه فرار کنید.

The Big Score GTA V

2. The Big Score سرقت را از نو تعریف می‌کند!

مایکل و ترور همیشه یک آرزوی بزرگ در سر داشتند: سرقت از انبار اتحادیه. آن‌ها این کار را همراه با فرانکلین عملی می‌کنند. در این مأموریت نیز دو رویکرد کاملاً متفاوت وجود دارد. یکی از این رویکردها بسیار زیرکانه است و در آن باید به‌عنوان راننده‌ای که موظف به رانندگی در اطراف شمش‌های طلاست، وانمود کنید که باری دیگر برای بارگیری می‌روید.

پس‌ازآن واضح است، شما باید به‌صورت نمایشی جلوی انبار اتحادیه بایستید و از ورود افراد جلوگیری کنید، در همین حین یکی دیگر از شما در زیرزمین با مته در حال شکستن دیوار و برداشتن طلاهاست. این سرقت در ابتدا مخفیانه صورت می‌گیرد، اما هنگامی‌که پلیس متوجه آن می‌شود، بسیار پرتکاپو خواهد شد. اگر بازیکنان در این قسمت موفق شوند، زندگی‌شان تأمین خواهد شد.

The Third Way GTA V

1. «The Third Way» بهترین راه برای پایان ماجرا

بازیکنان در مورد نحوه به پایان رسیدن بازی حق انتخاب دارند، می‌توانند انتخاب کنند که از فرانکلین خواسته شود تا مایکل یا ترور را بکشد. اما بهترین و عاقلانه‌ترین انتخاب، انتخاب راه سوم است. این سه نفر باهم متحد می‌شوند تا بسیاری از دشمنانی که در طول بازی موجب آزارشان شده‌اند را بکشند.

این کار با تیراندازی در مقابل FIB و Merryweather آغازشده و با کشتن هر یک از آن‌ها توسط شخصیت‌های اصلی به پایان می‌رسد. وقتی همه‌چیز با موفقیت انجام شد، این سه نفر برای خاتمه دادن به زندگی کسی که از لحظه ورود به زندگی آن‌ها بسیار موجب رنجش آن‌ها شده بود، همکاری می‌کنند. در کل، این‌یکی از لذت‌بخش‌ترین راه‌ها برای خاتمه دادن به یکی از بهترین بازی‌های یک دهه اخیر است.

منبع: GameRant

نوشته بهترین مراحل داستانی بازی GTA V اولین بار در پارسی گیم پدیدار شد.

منبع خبر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.