تاریخ انتشار : دوشنبه 9 می 2022 - 9:05
کد خبر : 504555

تاثیر استفاده از فیروزه بر روحیه

تاثیر استفاده از فیروزه بر روحیه

افسانه‌ترین سنگ در بین سنگ‌های تزئینی، سنگ فیروزه بوده که از گذشته تا به امروز توسط فرهنگ‌های مختلفی مورد استفاده قرار گرفته است. سنگ فیروزه مظهر قدرت، خرد، شانس، حفاظت و جاودانگی است و از سال‌ها پیش از میلاد مسیح از ان بهره می‌بردند. اولین افرادی که از سنگ فیروزه برای تزئین جواهرات استفاده کردند،

افسانه‌ترین سنگ در بین سنگ‌های تزئینی، سنگ فیروزه بوده که از گذشته تا به امروز توسط فرهنگ‌های مختلفی مورد استفاده قرار گرفته است. سنگ فیروزه مظهر قدرت، خرد، شانس، حفاظت و جاودانگی است و از سال‌ها پیش از میلاد مسیح از ان بهره می‌بردند. اولین افرادی که از سنگ فیروزه برای تزئین جواهرات استفاده کردند، مصریان باستان بودند. در آن دوران تنها اشراف زاده‌ها و اطرافیان پادشاه جواهرات تزئین شده با نگین فیروزه را استفاده می‌کردند و عقیده شدیدی به قدرت‌های آن داشتند.

پس از مصر کشورهایی مثل ایران یا بومیان امریکا، علاقه زیادی به سنگ فیروزه نشان دادند. بومیان امریکایی بیشتر بر روی جنبه‌های درمانی سنگ فیروزه تاکید داشتند و با پودر کردن آن بیماری‌هایی از قبیل سردرد و دل درد را درمان می‌کردند. از سمت دیگر ایرانیان بر این باور بودند که فیروزه از آن‌ها در برابر بلایای وحشتناک محافظت خواهد کرد. در ان دوران دلیل تغییر رنگ فیروزه مشخص نبود و همه تصور می‌کردند سنگ فیروزه زمانی رنگ خود را از دست می‌دهد که صاحب آن در معرض یک خطر باشد. امروزه می‌دانیم که تغییر رنگ فیروزه کاملا طبیعی است و دلیل آن می‌تواند مواد شیمیایی، روغن، حرارت بالا و … باشد.

سنگ فیروزه از همان ابتدا به دلیل رنگ خاص خود مورد توجه قرار گرفت. رنگ فیروزه بین آبی تا سبز متغیر است و میزان آلومینیوم، آهن و مس موجود در ترکیبات آن رنگ سنگ را مشخص می‌کند. برخی از سنگ‌های فیروزه کاملا یکدست آبی بوده و برخی دارای رگه‌های طلایی یا تیره‌ای هستند که این رگه‌ها توسط سنگ مادر بوجود آمده‌اند. فرقی نمی‌کند کدام نوع فیروزه را تهیه کنید، در هر صورت خواص آن را تجربه خواهید کرد که در ادامه به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت.

تاثیر استفاده از فیروزه بر روحیه

خواص سنگ فیروزه

سنگ فیروزه جز آن دسته از سنگ‌هایی است که خواص زیادی برای آن ذکر شده است؛ برخی از آن‌ها خواص درمانی و برخی خواص معنوی هستند. این خواص بسته به اعتقادات هر منطقه متفاوت بوده و دقیقا نمی‌توان تمامی آن‌ها را تایید کرد اما شناخته‌ترین خواص سنگ فیروزه عبارت است از:

  • درمان دل درد
  • درمان گلو درد و سر درد
  • تقویت قدرت بینایی
  • کمک به کاهش درد کلیه و کبد
  • افزایش اعتماد بنفس
  • بهبود بیماری‌های روحی
  • تقویت چاکراهای بدن
  • گردش خون بهتر
  • دفع انرژی منفی و جذب انرژی مثبت

تاثیر استفاده از سنگ فیروزه بر روحیه

اگر در طول روز یک سنگ فیروزه همراه داشته باشید، تاثیر آن را بر روی روحیه خود مشاهده خواهید کرد. سنگ فیروزه می‌تواند اعتماد بنفس شما را افزایش دهد، در نتیجه بهترین عملکرد را در جلسات کاری یا کنفرانس‌های درسی خواهید داشت. یکی از مهم‌ترین آثاری که سبب محبوبیت سنگ فیروزه شده است، دفع انرژی‌های منفی است. اگر یک سنگ فیروزه در محیط خانه داشته باشید و یا از جواهرات فیروزه استفاده کنید، افکار منفی از شما دور شده و جای خود را با تفکر مثبت پر می‌کند. به مرور زمان این مورد می‌تواند تاثیر به سزایی در بالا رفتن کیفیت زندگی شما بگذارد زیرا دیگر به افکار منفی اجازه نمی‌دهید کنترل زندگی‌تان را در دست بگیرند.

تاثیر استفاده از فیروزه بر روحیه

برای افرادی که با بیماری‌های روحی دست و پنجه نرم می‌کنند، انگشتر فیروزه انتخابی عالی خواهد بود. این سنگ آرامش زیادی به صاحب خود منتقل کرده و همین آرامش سبب بهبود بیماری‌های روحی می‌شود. افرادی که از افسردگی رنج می‌برند با تهیه یک سنگ فیروزه می‌توانند روحیه خود را بهتر ساخته و با گذشت زمان از افسردگی فاصله بگیرند.

این سنگ برای افرادی که شب‌ها کابوس می‌بینند هم بسیار مفید خواهد بود. اگر هنگام خواب یک تکه سنگ فیروزه را زیر سر یا در کنار خود قرار دهید، کابوس‌ها کاهش خواهند یافت و می‌توانید خوابی عمیق‌تر داشته باشید. خواب عمیق و با آرامش باعث می‌شود در زندگی روزمره خود هم بهتر عمل کرده و دچار سر درد نباشید.

از آنجایی که سنگ‌های فیروزه تقلبی در بازار وجود دارند، باید دقت کافی هنگام خرید سنگ فیروزه را به خرج دهید تا بهترین گزینه را برای خود یا عزیزانتان خریداری کنید. خرید از فروشگاه‌های معتبر خیال شما را بابت کیفیت سنگ و اصل بودن فیروزه راحت خواهد کرد و علاوه بر آن، قیمت مناسب‌تری هم به شما ارائه می‌دهند.

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.