تاریخ انتشار : یکشنبه 16 می 2021 - 14:00
کد خبر : 39303

راهنمای تروفی ها و اچیومنت های بازی Returnal

راهنمای تروفی ها و اچیومنت های بازی Returnal

بازی Returnal یکی از جدیدترین عناوین انحصاری کنسول پلی‌استیشن ۵ بوده که توسط استودیو Housemarque ساخته‌شده و در سبک اکشن سوم است. این بازی با گرافیکی جذاب و گیم پلی‌ای اکشن در کنار خط داستانی مناسب مح..

بازی Returnal یکی از جدیدترین عناوین انحصاری کنسول پلی‌استیشن ۵ بوده که توسط استودیو Housemarque ساخته‌شده و در سبک اکشن سوم است. این بازی با گرافیکی جذاب و گیم پلی‌ای اکشن در کنار خط داستانی مناسب محبوبیت خوبی کسب کرده و جز عناوین خوب انحصاری پلی‌استیشن محسوب می‌شود. در سری مقالات راهنمای تروفی و اچیومنت سعی داریم تا روش دستیابی به تروفی‌ها و اچیومنت های این بازی محبوب را شرح دهیم تا افرادی که می‌خواهند صفرتا صد بازی را تکمیل کنند، اطلاعات کافی از آن داشته باشند و ساده‌تر بازی را پلاتینوم کنند.

اولین نکته‌ای که باید به آن اشاره کرد سبک متفاوت Roguelike این بازی است. تابه‌حال بازی ویدیویی در این سطح برای سبک Roguelike منتشرنشده است و درنتیجه Returnal ممکن است شبیه هیچ بازی اکشن سوم شخصی که تابه‌حال تجربه کردید نباشد. نکات دیگری که پیش از ادامه دادن باید بدانید به شرح زیر است:

  1. دنیای این بازی به‌صورت تصادفی شکل می‌گیرد و دستیابی به تمام تروفی‌ها بسیار به عنصر شانس بستگی دارد.
  2. به دلیل سبک Roguelike بازی، درصورتی‌که بمیرید، از بازی خارج شوید و یا کنسول خود را خاموش‌کنید بخش زیادی از پیشروی خود را به‌جز مواردی محدود که دائمی هستند از دست می‌دهید.
  3. امکان تقلب کردن با استفاده از بک آپ ذخیره‌سازی‌ها وجود ندارد زیرا بازی برای این کار نیاز دارد که از آن خارج شوید و در صورت انجام این کار، پیشروی شما از دست می‌رود.(درصورتی‌که به ذخیره‌سازی خود بروید در ابتدای مرحله قرار خواهید گرفت) اما مناطق و Boss هایی که قبلاً شکست دادید را می‌توانید نادیده بگیرید و مستقیم به سمت Boss جدید بروید.
  4. در بازی درجه سختی وجود ندارد و دشواری برای همه یکسان است. داستان بازی به‌شدت چالش‌برانگیز بوده و امتحانی است برای سنجیدن میزان صبر شما. از این حیث می‌توان گفت این بازی برای همه مناسب نیست.
  5. ۶ منطقه مختلف که با نام Biome شناخته می‌شوند در بازی وجود دارد که در ۳ مرحله مختلف تقسیم می‌شوند و در طول بازی ۵ مبارزه با Boss های متفاوت خواهید داشت. مرحله اول بازی Biome های ۱ تا ۳ را در برمی‌گیرد و مرحله دوم Biome های ۴ تا ۶ و درنهایت مرحله سوم قسمت پایانی و Free Roam را شامل می‌شود.
  6. در طول بازی فقط دو عدد چک پوینت وجود دارد، یکی پس از پایان مرحله اول (پس از کشتن Boss سوم) و دیگری در پایان مرحله دوم (پس از کشتن Boss پنجم). در بین این مراحل هیچ چک پوینت دیگری وجود ندارد که این بازی را به‌شدت چالش‌برانگیز و سخت کرده است. درصورتی‌که بمیرید، به ابتدای مرحله برمی‌گردید و تمامی آیتم‌ها و تجهیزات خود در کنار ارتقاهایی که داده‌اید را از دست خواهید داد. این شامل ارتقاهای سطح سلامتی، سلاح‌ها و آیتم‌های مربوط به Inventory شما هم می‌شود. هیچ راهی برای قدرتمند شدن دائمی در این بازی وجود ندارد و مرگ شما را به نقطه صفر برمی‌گرداند.
  7. اگر بمیرید، دنیای بازی به‌صورت تصادفی بازسازی می‌شود، درنتیجه نمی‌توانید چیزی را به خاطر بسپارید زیرا در هر پیشروی، مسیری متفاوت را تجربه خواهید کرد. تنها بخش تکراری بازی نبرد با Boss ها است که می‌توانید Boss هایی را که قبلاً شکست داده‌اید نادیده بگیرید. برای مثال اگر در مبارزه با Boss سوم بمیرید، دوباره در ابتدای مرحله اول قرارگرفته (جایی که بازی شروع می‌شود) اما می‌توانید مستقیم به سمت Boss سوم رفته و Biome شماره ۲ را به‌طور کامل نادیده بگیرید. پس از شکست Boss سوم چک پوینت دریافت می‌کنید و وارد Biome شماره ۴ می‌شوید. ازاینجا به بعد اگر در هر قسمتی بمیرید شما به ابتدای این Biome برمی‌گردید و دیگر لازم نیست Biome های شماره ۱ تا ۳ را بار دیگر طی کنید.
  8. اگر به دنبال روشی ساده و سریع برای پلاتینوم کردن بازی هستید، این بازی مناسب شما نیست! اگر به تکرار علاقه ندارید (صحبت از تکرار یک مرحله بیش از ۱۰۰ بار است!) بازهم این بازی برای شما مناسب نیست. همچنین بخشی از تروفی‌های این بازی بسیار به شانس شما وابسته است.
  9. اما اگر به دنبال چالشی حقیقی هستید، صبر زیادی دارید و می‌خواهید مهارت خود را به رخ دیگران بکشانید، Returnal مناسب‌ترین گزینه برای شما خواهد بود.

نقشه کلی از تروفی بازی Returnal

  • میزان تقریبی دشواری برای دستیابی به تروفی‌ها:۸٫۵ از ۱۰ (این موضوع بسیار به مهارت و تجربه خود بازیکن بستگی دارد، برخی آن را سخت‌تر و برخی دیگر ساده‌تر می‌دانند)
  • زمان لازم برای پلاتینوم کردن بازی: بین ۵۰ تا ۱۰۰ ساعت. ( این موضوع با دقت بالا قابل‌محاسبه نیست زیرا علاوه بر اینکه به مهارت بازیکن بستگی دارد، دنیای بازی نیز به‌صورت تصادفی شکل می‌گیرد و در هر پیشروی متفاوت است. برای کامل کردن بخش داستانی بازی حدود ۳۰ ساعت زمان لازم است و به دست آوردن تروفی Survey هم به‌تنهایی ۴۰ ساعت زمان می‌خواهد. خود بازی چندان طولانی نبوده اما نیازمند تلاش‌های دوباره مکرر است. همچنین آیتم‌هایی که برای تروفی Gold Survey باید پیدا کنید کاملاً به شانس شما بستگی دارند درنتیجه زمان لازم ممکن است برای هر فرد متفاوت باشد. اگر درزمینهٔ تروفی‌ها خودتان را ماهر میدانید و کمی هم خوش‌شانس هستید، زمانی حدود ۷۰ ساعت را برای پلاتینوم کردن بازی مدنظر داشته باشید.
  • تمام تروفی‌ها: ۳۱ عدد.(۱ پلاتینوم،۷ طلایی،۵ نقره‌ای،۱۸ برنز)
  • تروفی‌های آفلاین:۲۹ عدد
  • تروفی‌های آنلاین: ۲ عدد (یکی خود تروفی پلاتینوم و دیگری تروفی In-Field Training). همواره به شبکه PSN متصل باشید و اتصال اینترنت خود را در طول بازی ثابت نگه‌دارید تا سابقه پیشروی شما در تروفی‌ها ثبت شود. درصورتی‌که آنلاین نباشید ممکن است به دلیل وجود باگ‌ها دستیابی به تروفی‌های شما به مشکل بخورد.
  • تعداد تروفی‌هایی که ممکن است از دید شما پنهان بمانند:0، به دلیل وجود حالت Free Roam امکان گشت‌وگذار آزادانه در تمامی مناطق بازی وجود دارد. این قسمت پس از پایان مرحله دوم بازی در دسترس شما قرار می‌گیرد.
  • تروفی‌های دارای باگ: احتمال ۲۰% ممکن است تروفی‌های مربوط به بخش داستانی و مربوط به Boss ها باگ‌هایی داشته باشند و برای شما باز نشوند. این موضوع ممکن است برای برخی بازیکنان بیشتر اتفاق بیفتد. بااین‌حال برای Boss ها اگر پس از شکستشان تروفی را دریافت نکردید می‌توانید دوباره امتحان کنید زیرا آن‌ها بار دیگر ظاهر خواهند شد. اما اگر تروفی‌های بخش داستانی به مشکل خوردند تنها راه چاره، استفاده از بک آپ ذخیره‌سازی با استفاده از قابلیت PS+ Cloud است و یا اینکه از اول ‌بار دیگر بازی را شروع کنید.
  • آیا درجه سختی در دستیابی به تروفی‌ها اهمیت دارد؟ خیر. این بازی درجه سختی ندارد و چالش آن برای تمامی افراد یکسان است.
  • حداقل تعداد زمان‌هایی که باید بازی را تمام کنید: ۱ بار؛ اما باید هر دنیای بازی را چند بار دوباره پیشروی کنید تا تمام آیتم‌های مربوط را که به‌صورت تصادفی در آن ظاهر می‌شوند به دست آورید.
  • قابلیت Free Roam وجود دارد؟ بله. این قسمت پس از پایان مرحله دوم بازی در دسترس شما قرار می‌گیرد. همچنین پس از پایان مرحله سوم هم می‌توانید از این قسمت بهره‌مند شوید.
  • تاریخ انتشار بازی: ۳۰ آوریل ۲۰۲۱

قدم اول: بخش داستانی بازی را تا پایان مرحله دوم کامل کنید

اولین قدم این است که بخش داستانی بازی را یک‌بار تمام کرده و هر آیتمی که می‌بینید را در این پیشروی جمع‌آوری کنید زیرا آن‌ها را برای تروفی Survey نیاز خواهید داشت.

قدم دوم: ۶ تکه Sunface ها را که هرکدام در یکی از Biome ها قرار دارند جمع‌آوری کرده و مرحله سوم بازی را به پایان برسانید

پس از شکست دادن Boss پنجم بازی به نام Ophion، شما وارد بخش Free Roam مرحله سوم بازی می‌شوید. بخش داستانی بازی اکنون به پایان رسیده است اما مرحله سوم مخفی‌ای هم وجود دارد. الآن این قابلیت را دارید که به‌تمامی مناطق بازی دسترسی داشته باشید و در آن‌ها گشت‌وگذار کنید.

اطمینان حاصل کنید که در این قسمت هر ۵ سکانس مربوط به خانه را مشاهده کرده باشید.

حال باید برای پیدا کردن ۶ عدد از Sunface ها شروع به جست‌وجو در Biome های اول تا ششم بکنید. در هر Biome یک Sunface وجود دارد و شما باید با تکرار بازی در آن‌ها و جست‌وجوی دقیق در هر منطقه به Sunface ها دسترسی پیدا کنید. در این فرایند کمی شانس هم دخیل است زیرا ممکن است در پیشروی شما Sunface ای وجود نداشته باشد. وقتی تمامی Biome ها را جست‌وجو کردید، خودکشی کنید تا دنیای بازی دوباره به‌صورت تصادفی شکل بگیرد و بتوانید بار دیگر در آن جست‌وجو کنید.

Sunface ها به چنین شکلی هستند.

زمانی که به هر ۶ عدد از آن‌ها دسترسی پیدا کردید، آن‌ها را به خانه برگردانید تا آخرین سکانس هم برای شما فعال شود. با این کار سوییچ اتومبیل را به دست خواهید آورد که باید آن را پس از مبارزه با Boss نهایی بازی استفاده کنید تا مرحله سوم بازی کامل شود.

قدم سوم: به دست آوردن تروفی Survey

این قسمت بخش بزرگی از زمان شما را خواهد گرفت. هدف شما پیدا کردن تمام آیتم‌ها و چیزهای قابل‌جمع‌آوری است.

برای این کار تمام Biome ها را پشت سر هم دوباره بازی کنید و با اتکا به شانس خود، تمام آیتم‌ها را به دست آورید. این آیتم‌ها به‌صورت تصادفی در دنیای بازی قرار می‌گیرند و ممکن است جمع‌آوری آن‌ها زمان زیادی را از شما بگیرد. درواقع این قسمت از تروفی‌ها، به شانس مطلق وابسته است. وقتی تمام آیتم‌های موجود در یک Biome را پیدا کردید در پیشروی جدید خود می‌توانید آن Biome را نادیده بگیرید. درواقع با توجه به شانس خود باید بین ۵ تا ۲۰ بار تمام Biome ها را دوباره پیشروی کنید تا به‌تمامی آیتم‌ها دسترسی پیدا کنید.

نکته مهم در مورد باگ‌های تروفی‌ها و بهترین زمان برای بک آپ گرفتن از ذخیره‌سازی‌ها

چون تروفی‌های مربوط به بخش داستانی و سکانس‌های داخل خانه ممکن است به دلیل وجود باگ، کار نکنند بهتر است در طول بازی کردن از ذخیره‌سازی‌های خود بک آپ بگیرید. بک آپ ها را در این قسمت از بازی ایجاد کنید:

  1. قبل از رسیدن به نبرد با Boss سوم (قسمت پایانی مرحله اول) درصورتی‌که هرکدام از تروفی‌های مرحله اول به مشکل خوردند.
  2. قبل از رسیدن به نبرد با Boss پنجم (قسمت پایانی مرحله دوم) درصورتی‌که هرکدام از تروفی‌های مرحله دوم به مشکل خوردند.
  3. قبل از بازگرداندن تمام ۶ عدد از Sunface ها به خانه که منجر به اجرای سکانس ششم و نهایی در خانه می‌شود. این در صورتی است که تروفی‌های مربوط به مرحله سوم به مشکل بخورند.

همچنین در هنگامی‌که نزدیک به تکمیل تروفی Survey هستید، از ذخیره‌سازی خود بک آپ بگیرید تا درصورتی‌که این تروفی به مشکل خورد بتوانید از آن استفاده کنید. متأسفانه تعداد محل‌های ذخیره‌سازی در این بازی فقط یک عدد است و قابلیت ذخیره‌سازی دستی در آن وجود ندارد (تمام ذخیره‌سازی‌ها به‌صورت خودکار انجام می‌شود). در نظر داشته باشید که برای بک آپ گرفتن از ذخیره‌سازی خود باید از بازی خارج شوید که منجر به مرگ شما شده و شما را به ابتدای مرحله بازمی‌گرداند! اما نیازی به کشتن دوباره Boss ها نیست. این موضوع بهتر از این است که مجبور شوید به خاطر باگ تروفی، بازی را دوباره به‌طور کامل از اول پیشروی کنید. همچنین با خروج از بازی پیشروی خود برای بخش Survey را از دست نخواهید داد و این پیشروی در طول بازی دائمی خواهد بود.

برای بک آپ گرفتن از ذخیره‌سازی خود به این صورت عمل کنید:

PS5 Settings>>Saved Data and Game/App Settings>>Saved Data(PS5)>>Console Storage>Returnal>Upload to Cloud Storage

برای این کار به اشتراک PS+ بر روی حساب کاربری خود نیاز خواهید داشت.

همچنین هنگام بازی کردن از اینکه به شبکه PSN اتصال داشته باشید اطمینان حاصل کنید. بازی پیشروی شما را توسط کارت‌هایی ثبت می‌کند که در حالت آفلاین در دسترس نخواهند بود. این موضوع به آن معنا نیست که نمی‌توانید تروفی‌ها را در حالت آفلاین به دست آورید اما احتمال باگ داشتن و به مشکل خوردن آن‌ها در حالت آنلاین بسیار کمتر است.

راهنمای تروفی های Returnal

Helios

Helios

تمامی تروفی‌ها را به دست آورید. با به دست آوردن تمامی تروفی‌های بازی Returnal به این مورد دست خواهید یافت.

Atropian Survival

Atropian Survival

نکات ساده بقا و زنده ماندن در سیاره Atropos را فرابگیرید.

این تروفی مربوط به بخش داستانی است و به‌صورت خودکار با پیشروی در بازی به دست می‌آید.

Past the Ruins

Past the Ruins

Survey را در قسمت Overgrown Ruins کامل کنید.

برای تکمیل بخش Survey باید تمامی آیتم‌های قابل جمع‌آوری بازی را به دست آورید که بسیار به شانس شما وابسته است. این بخش باید برای هر ۶ منطقه بازی انجام شود و هر قسمت تروفی مخصوص خودش را دارد.

برای اطلاع از پیشروی خود می‌توانید به کارت Survey در قسمت PSN رجوع کنید. این قسمت پیشروی شما را به‌صورت درصدی نشان خواهد داد و هر هدف را در Biome های مختلف مشخص می‌کند.

برای این تروفی شما باید کارهای زیر را انجام دهید:

Returnal Scout Log

-پیدا کردن تمامی Scout Log ها: این آیتم‌ها به‌صورت نقاط سفید و درخشانی ظاهرشده و معمولاً کنار جنازه‌ها پیدا می‌شوند.

Returnal Xenoglyph Cipher

-پیدا کردن تمامی Xenoglyph Cipher ها: به‌صورت خراش‌های سرخ‌رنگی روی دیوار ظاهر می‌شوند و در اتاق‌های مختلف به‌صورت تصادفی پیدا خواهند شد.

Returnal Visions of the Past

پیدا کردن تمامی Xeno-Archive ها: معمولاً در پشت درهای آبی روی نقشه قرار دارند و مانند موزه‌هایی هستند که اشیا هولوگرامی در آن‌ها قرار دارد.

محل‌های Contaminated: این قسمت ضروری نیست و گاهی روی کارت Survey قرار می‌گیرند و گاهی هم خیر. این مکان‌ها به شکل درهایی طلایی‌رنگ با ستاره‌ای بالای آن‌ها در نقشه قرار دارند و با ورود به آن‌ها موج گسترده‌ای از دشمنان به سمت شما روانه می‌شوند. محل قرارگیری آن‌ها در نقشه کاملاً تصادفی است.

تمامی این موارد نیازمند تکرار پیشروی در مناطق مختلف بازی است و بسیار به شانس شما بستگی دارد. برای کامل کردن این بخش بسته به اینکه چقدر خوش‌شانس هستید چیزی بین ۵ تا ۲۰ بار باید مراحل را دوباره تکرار کنید. بهتر است برای صرفه‌جویی در زمان، هنگام اتمام بخش داستانی بازی تمام آیتم‌هایی را که پیدا می‌کنید جمع‌آوری کرده تا در ادامه کارتان راحت‌تر شود.

Ascending the Mountain

Ascending the Mountain

بخش Survey را در منطقه Crimson Wastes تکمیل کنید.

Through the Forgotten City

Through the Forgotten City

بخش Survey در منطقه Derelict Citadel را تکمیل کنید.

Echoes of the Past

Echoes of the Past

بخش Survey در منطقه Echoing Ruins را تکمیل کنید.

Frozen in Time

Frozen in Time

بخش Survey در منطقه Fractured Wastes را تکمیل کنید.

Submerged In Memories

Submerged In Memories

بخش Survey در منطقه Abyssal Scar را تکمیل کنید.

A Shadow in the Fog

A Shadow in the Fog

در مبارزه با Phrike (یکی از Boss ها) پیروز شوید.

Ascension

Ascension

در مبارزه با Ixion (یکی از Boss ها) پیروز شوید.

Trial by Judgment

Trial by Judgment

در مبارزه با Nemesis (یکی از Boss ها) پیروز شوید.

Silence the Song

Silence the Song

در مبارزه با Hyperion (یکی از Boss ها) پیروز شوید.

Inner Darkness

Inner Darkness

در مبارزه با Ophion (یکی از Boss ها) پیروز شوید.

Failed Escape

Failed Escape

مرحله اول بازی را تکمیل کنید.

این تروفی در قسمت مرحله‌ای بازی به‌صورت خودکار پس از شکست دادن Boss سوم بازی به دست می‌آید. به دلیل مشکل باگ‌هایی که قبلاً اشاره شد بهتر است که قبل از مبارزه با این Boss از ذخیره‌سازی خود بک آپ بگیرید.

Last Drive

Last Drive

مرحله دوم بازی را تکمیل کنید.

این تروفی در قسمت مرحله‌ای بازی به‌صورت خودکار پس از شکست دادن Boss پنجم بازی به دست می‌آید. بک آپ گرفتن از ذخیره‌سازی پیش از مبارزه توصیه می‌شود.

White Shadow

White Shadow

مرحله سوم بازی را تکمیل کنید.

این نوعی پایان مخفی برای بازی محسوب می‌شود زیرا در این قسمت مبارزه با Boss وجود ندارد و با بازگرداندن هر ۶ عدد Sunface به خانه به دست می‌آید. با این کار سکانس نهایی خانه نمایش داده‌شده و سوییچ اتومبیل را به دست می‌آورید که با استفاده از آن، این مرحله از بازی تکمیل می‌شود.

Second Chance

Second Chance

به کمک یک شیء باستانی دوباره زنده شوید.

Returnal Astronaut Figurine

پس از تکمیل سکانس اول خانه شما به یک آیتم بنفش‌رنگ در جلوی خانه دسترسی پیدا می‌کنید که مجسمه یک فضانورد است. این آیتم درصورتی‌که بمیرید بلافاصله شما را زنده خواهد کرد درنتیجه زمانی که بمیرید این تروفی بازخواهد شد. همچنین شما می‌توانید این آیتم را در قسمت Crafting بازی بسازید و یا به‌صورت تصادفی آن را درجایی از بازی پیدا کنید. مهم نیست چگونه به این آیتم دسترسی پیدا کنید فقط باید هنگامی‌که آن را در دست دارید بمیرید تا تروفی را به دست آورید.

Cryptic Messages

Cryptic Messages

یکی از Xenoglyph ها را اسکن کنید.

این تروفی به‌صورت خودکار زمانی که به دنبال تروفی Cryptic Translation می‌روید بازخواهد شد.

Cryptic Translation

Cryptic Translation

تمامی سطح‌های ترجمه برای Xenoglyph ها را بازکنید.

Returnal Xenoglyph

Xenoglyph ها قطعه‌های بزرگ سنگی هستند که شبیه به سنگ‌قبر بوده و اشکال قرمزرنگ بیگانه روی آن‌ها نقش بسته است. شما با پیدا کردن آن‌ها در نقشه می‌توانید آن‌ها را اسکن کنید. برای مثال یکی از Xenoglyph ها در منطقه Overgrown Ruins به این شکل است:

Returnal Xenoglyph Ciphe

برای باز کردن ترجمه آن‌ها باید تعدادی از Xenoglyph Cipher ها را پیدا کنید و یا با سایر Xenoglyph ها تعامل داشته باشید. هرکدام از آن‌ها دانش شما را در مورد زبان بیگانه بیشتر می‌کند تا زمانی که به‌صورت خودکار آن‌ها را ترجمه کنید.Xenoglyph Cipher ها شبیه به خراش‌های قرمزرنگی روی دیوار هستند:

پیدا کردن تمام Cipher ها برای باز کردن این تروفی و افزایش دانش ترجمه لازم نیست. لازم به ذکر است پیشروی شما در این مورد حتی اگر بمیرید باقی می‌ماند و دائمی است.

Surgical Precision

Surgical Precision

۵ فرایند Overload را به‌صورت پشت سر هم با موفقیت انجام دهید.

فرایند Overload زمانی اتفاق می‌افتد که دکمه R2 را درزمانی مناسب میان Reload کردن سلاح خود فشار دهید. در هنگام Reload نشانگری از زمان به شما نمایش داده می‌شود که در وسط صفحه خواهد بود. زمانی که R2 را در زمان مناسب فشار دهید Reload شما در لحظه و سریع انجام می‌شود. اگر ۵ بار این کار را بتوانید پشت سر هم انجام دهید، این تروفی برای شما بازخواهد شد.

Adapting to Circumstance

Adapting to Circumstances

مهارت استفاده از سلاح را به سطح ۳۰ برسانید.

Returnal Adapting to Circumstances

این تروفی به‌سادگی در بخش نهایی بازی و زمانی که مدت زیادی بازی کرده‌اید به دست می‌آید. در این بخش شما با مهارت بالاتری دوباره زنده می‌شوید.

راه ساده‌تر دسترسی به این تروفی این است که مرحله دوم بازی را تمام کنید و با کشتن متوالی دشمنان و ساخت آیتم‌هایی که مهارت سلاح را افزایش می‌دهند رسیدن به سطح ۳۰ را ساده‌تر کنید. توجه کنید که درصورتی‌که بمیرید سطح مهارت شما کاهش می‌یابد اما در بخش نهایی بازی این کاهش مهارت بسیار کم‌تر خواهد بود.

In-Field Training

In-Field Training

یکی از چالش‌های روزانه را در قسمت شبیه‌ساز به پایان برسانید.

این تروفی آنلاین است.

شما در طول پیشروی خود در بازی، ترمینال دومی را در سفینه فضایی خود بازخواهید کرد. با استفاده از آن می‌توانید به بخش شبیه‌سازی دسترسی پیدا کنید که حالت آنلاین بازی است. سپس باید یکی از چالش‌های روزانه آن را انجام دهید و همچنین در حین این کار به شبکه PSN هم متصل باشید.

این چالش‌ها متغیر هستند و در طول روزهای مختلف تغییر می‌کنند و میزان سختی انجام آن‌ها تصادفی خواهد بود. اگر یکی از چالش‌ها برای شما سخت بود، صبر کنید تا در روزی دیگر مأموریت ساده‌تری برای شما در دسترس باشد.

Hardened Shell

Hardened Shell

میزان سطح سلامتی خود را به ۲۰۰% برسانید.

برای این کار بهتر است ابتدا مرحله دوم بازی را هم به پایان برسانید تا به بخش Free Roam دسترسی پیدا کنید. حال تمامی Biome ها را بار دیگر بازی کنید و تمامی آیتم‌های مربوط به سطح سلامتی را جمع‌آوری کنید. سعی کنید در انجام این کار صدمه‌ای نبینید زیرا درصورتی‌که سطح سلامتی شما کامل باشد، تمامی آیتم‌ها برای ارتقا آن مصرف می‌شوند. همچنین مردن باعث می‌شود که پیشروی شما کاملاً از بین برود.

موجوداتی بنفش با نام Parasite هم وجود دارند که در ارتقا سطح سلامتی بسیار مؤثر هستند و برای به دست آوردن این تروفی به کارتان خواهند آمد.

Risk Assessment

Risk Assessment

بخش Calculated Risk را کامل کنید.

این تروفی در صورت تعامل با تعدادی از آیتم‌های بنفش‌رنگی که در طول بازی پیدا می‌کنید (مانند آیتم‌های بنفش مربوط به سطح سلامتی، کریستال‌های بنفش و یا جعبه‌های بنفش) به دست می‌آید. برای باز شدن این تروفی باید تعدادی از این آیتم‌ها را پیدا کنید.

Adrenaline Spike

Adrenaline Spike

به بالاترین سطح آدرنالین برسید.

Returnal Adrenaline Spike

برای این کار باید سطح آدرنالین خود را به عدد ۵ برسانید. این عدد با هر سه دشمنی که از بین ببرید افزایش می‌یابد اما درصورتی‌که صدمه ببینید دوباره صفر می‌شود. بهتر است از پریدن و جاخالی دادن در مقابل دشمنان استفاده کنید تا به‌سرعت به سطح ۵ برسید.

Irreversibly Contaminated

Irreversibly Contaminated

به‌صورت هم‌زمان ۵ عدد Parasite مختلف داشته باشید.

Returnal Parasite

Parasite ها آیتم‌های بنفش‌رنگی هستند که به‌صورت تصادفی در دنیای بازی پیدا می‌کنید. معمولاً آن‌ها را در قسمت‌های فرعی نقشه که با نماد درب آبی‌رنگ نشان داده می‌شوند پیدا خواهید کرد. پیدا کردن آن‌ها اما کاملاً به شانس بستگی دارد. این آیتم‌ها می‌توانند اثرات مثبت یا منفی‌ای روی لباس فضایی شما داشته باشند و برای باز کردن این تروفی باید هرکدام از آن‌ها را که پیدا می‌کنید جمع‌آوری کنید. درصورتی‌که بمیرید تمامی آن‌ها را از دست خواهید داد پس بهتر است از مردن اجتناب کنید.

Returnal Parasite Status

شما با نگاه کردن به قسمت Status می‌توانید تعداد Paraside هایی که دارید را بررسی کنید.

Eternal Return

Eternal Return

برای اولین بار بمیرید.

این تروفی بسیار ساده است. اولین باری که بمیرید بازخواهد شد.

Alternate Fates

Alternate Fates

تعداد ۱۰ عدد از Scout Log ها را پیدا کنید.

Scout Log ها آیتم‌هایی هستند که به‌صورت تصادفی در جای‌جای نقشه بازی قرار دارند و به‌صورت نقطه‌های سفید درخشان روی زمین ظاهر می‌شوند. فقط کافی است ۱۰ عدد از آن‌ها را پیدا کنید تا این تروفی برای شما باز شود.

Welcome Home

Welcome Home

اولین سکانس خانه را کامل کنید.

Sins of the Mother

Sins of the Mother

تمامی سکانس‌های خانه را کامل کنید.

در طول پیشروی در بازی ۶ سکانس خانه وجود دارد. در مناطقی از بازی محلی شبیه به یک خانه ظاهر می‌شود که چنین شکلی دارند:

Returnal House

این خانه‌ها فقط در Biome های اول و چهارم (Overgrown Ruins و Echoing Ruins) ظاهر می‌شوند اما ظاهر شدن آن‌ها قطعی نیست و بستگی به شانس بازیکن دارد. اگر چراغ خانه روشن باشد می‌توانید از درب اصلی وارد شوید اما در غیر این صورت امکان ورود نخواهید داشت. برای اولین باری که می‌خواهید وارد خانه شوید باید کلید پیدا کنید که در یکی از اتاق‌های فرعی (مناطقی که با درب آبی‌رنگ مشخص می‌شوند) قرار دارد. هر باری که وارد خانه شوید یکی از خاطرات گذشته برای شما نشان داده خواهد شد. این‌ها درواقع Cut scene های بخش داستانی بازی Returnal هستند.

سکانس‌های مختلف به شرح زیر هستند:

  1. Biome اول: اولین باری که خانه را پیدا می‌کنید به کلید نیاز دارید. برای پیدا کردن کلید تمامی اتاق‌های جانبی را جست‌وجو کنید. کلید در یک صندوق بزرگ سنگی قرار خواهد داشت. در این سکانس شما در قسمت‌های مختلف خانه می‌چرخید و با نگاه کردن به پنجره‌ای که در بیرون آن فضانوردی قرار دارد سکانس پایان می‌یابد.
  2. Biome اول: بار دوم نیازی به کلید برای ورود به خانه نیاز ندارید. اگر چراغ‌های خانه برای شما روشن نبود باید در بخش داستانی بازی بیشتر پیشروی کنید تا دسترسی خانه برای شما آزاد شود. این سکانس با پیدا کردن یک‌تکه کاغذ در طبقه بالای خانه پایان می‌یابد.
  3. Biome اول: بار سوم هم به کلید نیاز نخواهید داشت. در این سکانس شما باید تلویزیون تماشا کنید که در صفحه آن فضانوردی نشان داده می‌شود. سپس آن فضانورد را در راهروی خانه خود خواهید دید.
  4. Biome چهارم: در این سکانس دختر کوچکی می‌بینید که با کنترلر PS5 در حال بازی کردن است. او سپس برای خوردن صبحانه به آشپزخانه می‌رود و در همین حین برای فضانورد هم قصه‌ای تعریف می‌کند.
  5. Biome چهارم: بار پنجم زمانی خانه را پیدا می‌کنید که قسمت آخر منطقه بازی (Abyssal Scar) را بازکرده باشید. در این سکانس شما در نقش دختر کوچک بازی می‌کنید که به دنبال عروسک اختاپوسی خودش است. درنهایت او درون تلویزیون اسیر می‌شود.
  6. Biome چهارم در مرحله سوم: آخرین سکانس را پس از دیدن تمام ۵ سکانس دیگر و درصورتی‌که به هر ۶ عدد Sunface دسترسی داشته باشید خواهید دید. با دیدن این سکانس بخش مخفی مرحله سوم تکمیل می‌شود.

Vision of the Past

Vision of the Past

یکی از مناطقی Xeno-Archive را کامل کنید.

این مناطق اتاق‌هایی شبیه به موزه هستند که اشکال هولوگرامی در آن‌ها وجود دارند. شما با فشار دادن دکمه مثلث می‌توانید این هولوگرام‌ها را فعال کنید.

برخی از این مناطق می‌توانند در اتاق‌های جانبی (درب‌های آبی‌رنگ روی نقشه) باشند. برخی دیگر از آن‌ها مکان‌های مشخص‌تری دارند. شما با پیشروی در بازی به‌صورت خودکار یکی از آن‌ها را در Biome سوم پیدا می‌کنید.(دقیقه پس از ورود به برج مخابرات) زمانی که تمام اشکال هولوگرامی را فعال کنید این تروفی بازخواهد شد.

اتاق‌های Xeno-Archive چنین شکلی دارند:

Returnal Visions of the Past

همچنین شما در منوی DataBank می‌توانید به Xeno-Archive هایی که کامل کرده‌اید دسترسی داشته باشید (برای این تروفی به پنج عدد از آن‌ها نیاز دارید):

Returnal Xeno-Archive DataBank

در پایان باید گفت دسترسی به تروفی‌های این بازی به دلیل ماهیت تصادفی دنیای بازی و همچنین سخت و چالش‌برانگیز بودن آن بسیار دشوار خواهد بود؛ اما برای علاقه‌مندان به بازی و کسانی که از گیم پلی آن لذت می‌برند می‌تواند فعالیتی جذاب و سرگرم‌کننده باشد که با این راهنمایی‌ها این امر ساده‌تر خواهد بود.

منبع: Powerpyx

نوشته راهنمای تروفی ها و اچیومنت های بازی Returnal اولین بار در پارسی گیم پدیدار شد.

منبع خبر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.