تاریخ انتشار : چهارشنبه 11 آگوست 2021 - 6:58
کد خبر : 43890

رقابت مایکروسافت و آمازون بر سر یک قرارداد ۱۰ میلیارد دلاری با آژانس امنیت ملی آمریکا

رقابت مایکروسافت و آمازون بر سر یک قرارداد ۱۰ میلیارد دلاری با آژانس امنیت ملی آمریکا

رقابت مایکروسافت و آمازون بر سر یک قرارداد ۱۰ میلیارد دلاری با آژانس امنیت ملی آمریکا مایکروسافت و آمازون بعد از سال‌ها رقابت بر سر قرارداد ۱۰ میلیارد دلاری سرویس‌های ابری JEDI وزارت دفاع آمریکا، حالا..

رقابت مایکروسافت و آمازون بر سر یک قرارداد ۱۰ میلیارد دلاری با آژانس امنیت ملی آمریکا

مایکروسافت و آمازون بعد از سال‌ها رقابت بر سر قرارداد ۱۰ میلیارد دلاری سرویس‌های ابری JEDI وزارت دفاع آمریکا، حالا بر سر یک قرارداد دولتی دیگر که متعلق به آژانس امنیت ملی آمریکا (NSA) است رقابت شدیدی دارند. آژانس امنیت ملی آمریکا قراردادی به ارزش ۱۰ میلیارد دلار برای جایگزینی سرورهای خود با یک تامین‌کننده تجاری ارائه کرده است که بنا به گزارش وب‌سایت واشینگتن تکنولوژی، وب سرویس‌های آمازون درنهایت برنده این قرارداد شده، اما مایکروسافت با ثبت یک شکایت رسمی در دیوان محاسبات آمریکا علیه این قرارداد اعتراض کرده است.

وب‌سایت واشینگتن تکنولوژی در گزارش خود گفته است که مایکروسافت مدعی شده است که آژانس ملی آمریکا برای انتخاب تامین‌کننده پروژه جدید خود با اسم رمز WildandStormy ارزیابی درستی نداشته است. سخنگوی آژانس ملی آمریکا گفته است که این آژانس براساس قوانین فدرال به این شکایت پاسخ مناسبی خواهد داد.

مطالب مرتبط:

  • ۲۵ حقیقت جذاب درباره مایکروسافت که احتمالاً نمی دانید

  • مدیر مایکروسافت شورای فضایی کاخ سفید را رهبری خواهد کرد

آژانس ملی آمریکا ظاهراً به‌دنبال نوعی فناوری محاسبات هیبریدی است تا نیازمند‌های تحلیل و پردازشی خود را در عین بهره‌گیری از داده‌های هوش مصنوعی تامین کند. وب‌ سرویس‌های آمازون هم‌اکنون در بسیاری از پروژه‌های ابری دولت آمریکا استفاده می‌شود، اما مایکروسافت در قرارداد JEDI به‌عنوان یک رقیب جدی برای آمازون ظاهر شده بود. سال گذشته، سازمان سیا پروژه فضای ابری تجاری خود را بین پنج شرکت تقسیم کرد که این شرکت‌ها شامل مایکروسافت، آمازون، گوگل، اوراکل و IBM می‌شدند. مایکروسافت همچنین در وب‌سایت خود از دولت آمریکا تقاضا کرده تا پروژه Azure Government Top Secret این شرکت را برای پاسخگویی سریع به تقاضای موجود در زمینه افزایش دسترسی به فضای ابری بیشتر در مناطق مختلف آمریکا را تسریع ببخشد.

اما آمازون درباره قرارداد JEDI وزارت دفاع آمریکا گفته است که اشتباهات رییس‌جمهور سابق آمریکا یعنی دونالد ترامپ باعث خصومت‌هایی بین او و جف بزوس مدیرعامل این شرکت گردید و در نهایت وزات دفاع آمریکا اعلام کرد که طراحی این پروژه را مطابق نیازهای خود نمی‌بیند و سرانجام مجبور شده تا از یک راهکار چند شرکتی به نام Joint Warfighter Cloud Capability برای انجام آن استفاده کند. حالا باید منتظر ماند و دید که آیا پروژه WildandStormy هم دچار چنین سرنوشتی خواهد شد؟

منبع: The Verge

منبع مقاله

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.