تاریخ انتشار : دوشنبه 17 می 2021 - 8:03
کد خبر : 39669

روابط نامشروع با یکی از کارمندان، دلیل کناره‌گیری بیل گیتس از مدیریت مایکروسافت

روابط نامشروع با یکی از کارمندان، دلیل کناره‌گیری بیل گیتس از مدیریت مایکروسافت

بیل گیتس، مؤسس شرکت مایکروسافت، با یکی از کارمندان این شرکت روابط نامشروعی داشته و این باعث شده تا تیم مدیریت، وی را وادار به کناره‌گیری از مایکروسافت کنند. تیم مدیریت مایکروسافت در سال 2019 نامه‌ای ا..

بیل گیتس، مؤسس شرکت مایکروسافت، با یکی از کارمندان این شرکت روابط نامشروعی داشته و این باعث شده تا تیم مدیریت، وی را وادار به کناره‌گیری از مایکروسافت کنند. تیم مدیریت مایکروسافت در سال 2019 نامه‌ای از یکی از مهندسان زن دریافت کرده و آن‌ها دریافته‌اند که بیل گیتس مدت‌هاست با این کارمند روابط نامشروعی دارد.

به گزارش وال‌استریت ژورنال، مدیران و سرمایه‌گذاران ارشد مایکروسافت در سال 2019 از موضوع اطلاع پیداکرده‌اند و بیل گیتس را به مجاب به استعفا از پست مدیریتی خودکرده‌اند. بیل و ملیندا گیتس اخیراً اعلام کرده‌اند که پس از 27 سال رابطه مشترک، طلاق خواهند گرفت. ممکن است رابطه نامشروع بیل گیتس با یکی از کارمندان مایکروسافت، دلیل جدایی این زوج مشهور باشد.

این کارمند زن در نامه‌ای که به تیم مدیریت مایکروسافت فرستاده، درخواست تغییر شغل و در میان گذاشتن نامه با ملیندا گیتس را داشته اما مشخص نیست آیا این اتفاق رخ‌داده یا خیر. مدیران شرکت پس از دریافت نامه یک شرکت حقوقی را به‌منظور بررسی رابطه نامشروع گیتس استخدام کرده‌اند و پس از چند ماه بررسی، مشخص‌شده که بیل گیتس باید از مقام مدیرکل شرکتی که خودش در سال 1975 تأسیس کرده، کناره‌گیری کند.

در ادامه گزارش گفته‌شده که آقای گیتس در جلسه سالانه سرمایه‌گذاران، بازهم به‌عنوان مدیرکل انتخاب‌شده است اما وی شخصاً از سمت خود استعفا کرده تا صدمه‌ای جدی به اسم و برند مایکروسافت وارد نشود. این میلیاردر آمریکایی در آخر تصمیم گرفته از کسب‌وکار خود کناره‌گیری کند و به‌جای آن، اهدافی خیرخواهانه را دنبال کند.

تکذیب کناره گیری بیل گیتس به دلیل رابطه نامشروع

سخنگوی مایکروسافت به گزارش منتشرشده واکنش نشان داده است. وی گفته که این رابطه نامشروع مربوط به سال 2000 بوده و ارتباطی به جدایی ملیندا از بیل گیتس ندارد. وی می‌گوید:

مایکروسافت در طی نامه‌ای که در سال 2019 منتشر شد از رابطه آقای گیتس با یکی از کارمندان در سال 2000 خبر پیدا کرد. کمیته مدیران سریعاً به نگرانی پیش‌آمده رسیدگی کرد و به کمک یک شرکت حقوقی به این مسئله ورود کردیم. مایکروسافت در طول فرایند بررسی، پشتیبانی و حمایت خود را از کارمندی که این مسئله را با ما به اشتراک گذشت، نشان داد.

سخنگوی آقای گیتس هم به گزارش منتشرشده واکنش نشان داده و گفته است که «این رابطه مربوط به بیست سال پیش است که به‌صورت دوستانه حل‌شده است» او در ادامه ارتباط میان رابطه نامشروع بیل گیتس با کناره‌گیری از سمت مدیریت مایکروسافت را تکذیب کرده و باور دارد که آقای گیتس تنها به دنبال کردن اهداف خیرخواهانه بوده و هدف وی، پرداختن زمان بیشتر به کارهای خیریه است.

آزار جنسی، مشکل جدید مایکروسافت

مایکروسافت از سال 2019 تابه‌حال مورد هجمه خبرنگاران و آژانس‌های خبری بوده است. Quartz سال گذشته گزارش داد که آزار جنسی کارمندان زن به‌طور گسترده در سطح بخش‌های مختلف مایکروسافت مشاهده‌شده و این باعث شد تا افراد صدمه‌دیده، تجارب خود را با خبرنگاران به اشتراک بگذارند. ساتیا نادلا، مدیرکل فعلی مایکروسافت، اعلام کرده که اقدامات لازم را به‌منظور تکریم کارمندان زن انجام خواهد داد.

وال‌استریت ژورنال در ادامه گزارش مدعی شده که گیتس به چندین کارمند زن پیشنهاد رابطه داده است. چندین کارمند مایکروسافت به روزنامه‌ها گفته‌اند که روابط شخصی آقای گیتس در سراسر شرکت بحث می‌شود و این باعث ناراحتی افراد زیادی شده است. مشخص نیست این رفتار چه تأثیری روی خانم ملیندا گیتس داشته است. این دو 27 سال است به‌عنوان یک زوج موفق شناخته می‌شوند اما دیگر قرار نیست به رابطه‌شان ادامه دهند و امسال از هم دیگر جدا خواهند شد.

بیل گیتس همچنان به‌عنوان مشاور ساتیا نادلا در مایکروسافت حضور دارد و باید دید این گزارش چه تأثیری روی کسب‌وکار ردموندی ها خواهد گذاشت.

منبع: NYPost

نوشته روابط نامشروع با یکی از کارمندان، دلیل کناره‌گیری بیل گیتس از مدیریت مایکروسافت اولین بار در پارسی گیم پدیدار شد.

منبع خبر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.