تاریخ انتشار : جمعه 15 اکتبر 2021 - 8:37
کد خبر : 45857

زاکربرگ از افشای اطلاعات داخلی فیس بوک بسیار ناراضی است

زاکربرگ از افشای اطلاعات داخلی فیس بوک بسیار ناراضی است

زاکربرگ از افشای اطلاعات داخلی فیس بوک بسیار ناراضی است به نظر می‌رسد مارک زاکربرگ مدیرعامل فیس بوک از فاش شدن اطلاعات داخلی این شرکت راضی نیست. اخیراً افشای اسناد داخلی فیس بوک باعث شده تا انتقادات ز..

زاکربرگ از افشای اطلاعات داخلی فیس بوک بسیار ناراضی است

به نظر می‌رسد مارک زاکربرگ مدیرعامل فیس بوک از فاش شدن اطلاعات داخلی این شرکت راضی نیست. اخیراً افشای اسناد داخلی فیس بوک باعث شده تا انتقادات زیادی به این شرکت و عملکرد آن در قبال شبکه‌های اجتماعی‌اش وارد شود و این شرکت در هفته‌های اخیر به‌شدت تحت فشار قرار داشته باشد.

فیس بوک احتمالاً یکی از بدنام ترین شرکت‌ها در زمینه حفاظت از حریم خصوصی افراد است. نمونه‌های زیادی وجود دارند که این موضوع را ثابت می‌کنند؛ برای مثال اخیرا موسسه کمبریج آنالیتیک گزارش داده بود که واتساپ تلاش‌هایی برای استفاده از اطلاعات رمزگذاری شده کاربران خود داشته و این‌ کار را به دستور فیس بوک انجام داده است.

مطالب مرتبط:

  • هوگن: فیس بوک برای کسب درآمد بیشتر، از نفرت پراکنی در شبکه اجتماعی خود استقبال می‌کند

  • فیس بوک خودش را مسئول اختلال شش ساعته در این شبکه اجتماعی دانست

نکته جالب توجه این است که اسناد داخلی فیس بوک توسط کارکنان سابق خود این شرکت به بیرون درز پیدا کرده‌اند. همین موضوع باعث شده تا این شرکت دست به کار شود و جلوی اینگونه افشاگری‌ها را با محرمانه کردن جلسات داخلی‌اش بگیرد. نکته طنز ماجرا این است که حتی خبر این اقدام فیس بوک هم به بیرون درز پیدا کرده و به نظر می‌رسد فیس بوک کار خاصی نمی‌تواند در این زمینه انجام دهد.

فیس بوک

نیویورک تامیز گزارش داده است که فیس بوک تا قبل از افشاگری‌های اخیر درباره این شرکت، فرهنگ کار بازتری در محیط اداری خود داشته است و کارکنان تشویق به ارائه نظرات و ایده‌های خودشان درباره موضوعات محتلفی از جمله خود این شرت می‌شدند. ظاهراً همین فضای باز باعث شده تا یکی از کارمندان سابق فیس بوک به نام فرانسز هوگن به اسناد داخلی این شرکت دسترسی پیدا کند. یکی از این اسناد فاش‌شده، یک تحقیق داخلی فیس بوک درباره اثرات منفی اینستاگرام روی نوجوانان یوده که به نظر می‌رسد فیس بوک برای مقابله با آن اقدام موثری انجام نداده است.

اوایل این هفته هم یکی از کارمندان سابق فیس بوک شکایتی علیه این شرکت به ثبت رسانده و ادعا کرده است که خود فیس بوک در انتشار اخبار و اطلاعات نادرست در شبکه اجتماعی خودش نقش داشته است.

بد نیست بدانید که کارمندان و مدیران فیس بوک از طریق یک پلتفرم پیام‌رسان داخلی به نام Workplace برای رد و بدل کردن اطلاعات استفاده می‌کنند و به نظر می‌رسد که این پلتفرم هم در افشای اطلاعات داخلی فیس بوک نقش داشته است. البته فیس بوک در حال حاضر دسترسی به این پلتفرم را محدود کرده و فقط افراد خاصی می‌توانند از آن استفاده کنند.

فیس بوک در توجیه این اقدام خود به کارکنان‌اش گفته است:

همانطور که می‌دانید در ماه‌های اخیر میزان درز اخبار و اطلاعات داخلی شرکت افزایش چشمگیری داشته است که همین موضوع باعث شده تا وجهه ما در دید عموم خدشه دار شود. به همین‌خاطر بحث‌های حساس داخلی شرکت، در فروم‌های بسته و محرمانه انجام خواهد شد.

فیس بوک همچنین در چندین دادگاه به‌خاطر نقض خریم خصوصی افراد متهم شده است. برای مثال، این شرکت در سال ۲۰۱۸ از طرف کمیته تجارت فدرال آمریکا به پرداخت ۵ میلیارد دلار جریمه شد. افشاگری اخیر درباره این شرکت باعث شده تا فیس بوک توسعه اپلیکیشن اینستاگرام کودکان را متوقف کند و حالا باید منتظر بمانیم و ببینیم که مسئله درز اطلاعات داخلی این شرکت درنهایت به کجا ختم می‌شود.

منبع: Techspot

منبع مقاله

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.