تاریخ انتشار : شنبه 16 ژانویه 2021 - 6:59
کد خبر : 10420

سامسونگ از قلم S Pen Pro رونمایی کرد؛ پشتیبانی از استایلس‌های شخص ثالث

سامسونگ از قلم S Pen Pro رونمایی کرد؛ پشتیبانی از استایلس‌های شخص ثالث

سامسونگ از قلم S Pen..

سامسونگ از قلم S Pen Pro رونمایی کرد؛ پشتیبانی از استایلس‌های شخص ثالث

یکی از مواردی که در آتش‌بازی رونمایی از سری گلکسی S21 سامسونگ نادیده گرفته شد، رونمایی از دو مدل جدید قلم استایلس S Pen از جمله مدل پرو آن بود. گوشی هوشمند سامسونگ گلکسی S21 الترا ۵G از هر دو قلم پشتیبانی می‌کند؛ در حقیقت، شما می‌توانید هم از مدل فعلی و هم از مدل قدیمی این استایلس استفاده کنید. بنابراین اگر یکی از گوشی های سری نوت را دارید، می‌توانید از قلم S Pen آن روی گلکسی S21 الترا خود نیز استفاده کنید.

قلم S Pen جدید از هر ابعادی با مدل قبلی خود متفاوت است که همین موارد باعث راحتی در استفاده بیشتر آن می‌شود. این مورد به این دلیل محقق شده که نیاز نبوده است طراحی این استایلس طوری باشد که درون خود گوشی جای گیرد بلکه تنها می‌توان آن را درون قاب‌های محافظ مشخصی قرار دارد.

باید به این نکته اشاره کنیم که S Pen جدید یک قلم منفعل است (همانطور که باتری ندارد)، بنابراین فاقد عملکردهای بلوتوثی موجود در گلکسی نوت‌های اخیر است. با این وجود، به لطف فناوری Wacom، زمانی که دکمه‌ای را برای برخی اقدامات مشخص و میان‌برها فشار می‌دهید (تا زمانی که قلم S Pen نزدیک صفحه نمایش دستگاه باشد)، گلکسی S21 الترا آن را تشخیص می‌دهد.

حال نوبت به معرفی قلم S Pen Pro می‌رسد. این یکی بزرگتر است، اما از ویژگی‌های بلوتوثی پشتیبانی می‌کند. به عنوان نمونه، استفاده از استایلس به عنوان کلید شاتر دوربین یا کنترل پخش‌کننده موسیقی امکان‌پذیر است. S Pen پرو اواخر سال جاری میلادی در دسترس قرار خواهد گرفت اما قیمت نهایی آن هنوز مشخص نشده است.

در خصوص S Pen پایه برای Galaxy S21 Ultra نیز می‌توان گفت که خود این قلم با قیمت ۴۰ دلار دسترس است اما می‌توانید با پرداخت ۷۰ دلار، آن را با همراه یک کیف محافظ مخصوص تهیه کنید. البته همانطور که پیشتر اشاره کردیم، امکان استفاده از قلم‌های S Pen قدیمی نیز وجود دارد.

قلم S Pen Pro منحصر به گوشی S21 الترا نیست و اتفاقاً به محض انتشار به‌روزرسانی UI 3.1، با دستگاه‌های فعلی که از ظرفیت‌های S Pen برخوردار هستند نیز سازگار خواهد بود. این فهرست شامل گلکسی نوت ۱۰ و نوت ۲۰ و همچنین تبلت‌هایی مانند گلکسی تب S6 و تب S7 است.

ویژگی‌های قلم S Pen و S Pen Pro

شاید موضوع جالب‌تر این باشد که سامسونگ، قلم S Pen را در اختیار شرکت‌های شخص ثالث قرار می‌دهد تا استایلس‌های مبتنی بر Wacom خود را بفروشند. هنوز مشخص نیست که آیا این موارد از همان روز نخست عرضه این محصول کار خواهند کرد یا نیازمند انتشار به‌روزرسانی نرم افزاری است.

در گالری زیر به برخی از مدل‌های پشتیبانی شده نگاهی می‌اندازیم:

Hi-Uni Digital Mitsubishi Pencil
LAMY AL-star black EMR
Staedtler Noris digital

0منبع خبر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.