تاریخ انتشار : یکشنبه 16 می 2021 - 15:06
کد خبر : 39293

سرمایه گذاری یک میلیون پوندی تویوتا برای مقابله با سرقت مبدل های کاتالیزوری

سرمایه گذاری یک میلیون پوندی تویوتا برای مقابله با سرقت مبدل های کاتالیزوری

سرمایه گذاری یک میلیون پوندی تویوتا برای مقابله با سرقت مبدل های کاتالیزوری تویوتا برای مقابله با سرقت مبدل کاتالیزوری در اتومبیل‌های قدیمی خود بیش از ۱ میلیون پوند هزینه خواهد کرد. شرکت ژاپنی تویوتا ..

سرمایه گذاری یک میلیون پوندی تویوتا برای مقابله با سرقت مبدل های کاتالیزوری

تویوتا برای مقابله با سرقت مبدل کاتالیزوری در اتومبیل‌های قدیمی خود بیش از ۱ میلیون پوند هزینه خواهد کرد. شرکت ژاپنی تویوتا با همکاری پلیس، شرکت امنیتی اسمارت واتر و‌ای‌ای برای تولید و توزیع ۵۰ هزار کیت اولیه که برای مشخص کردن اجزای بیش از ۱۰۰ هزار خودروی لکسوس و تویوتا استفاده می‌شود، سرمایه‌گذاری بسیار زیادی تا حدود یک میلیون پوند را در نظر گرفته است.

مبدل‌های کاتالیستی توسط سارقان هدف قرار می‌گیرند، زیرا حاوی فلزات‌گرانب‌هایی هستند که برای پاکسازی گاز‌های خروجی و کاهش آلودگی استفاده می‌شوند. این فلزات را می‌توان به صورت غیرقانونی بازیافت کردن یا برای سود به فروش رساند، اگرچه اتومبیل‌های مدرن‌تر دارای مبدل‌هایی با طراحی متفاوت هستند، بنابراین به طور معمول مورد هدف سارقان قرار نمی‌گیرند.

مطالب مرتبط:

  • تویوتا بخش خودروهای خودکار کمپانی Lyft را به قیمت ۵۵۰ میلیون دلار خریداری خواهد کرد

  • تویوتا سوپرا کیت‌ شخصی‌سازی عجیبی دریافت خواهد کرد

  • تویوتا به بزرگ‌ترین شرکت تولیدکننده خودروهای هیدروژنی تبدیل خواهد شد

اتومبیل‌های هیبریدی دارای بیشترین فلزات‌گرانب‌ها در مبدل‌های کاتالیزوری بدنه خود هستند و باند‌های سرقت سازمان یافته معمولاً به دنبال این خودرو‌ها هستند. ‌آوریس و پریوس هر دو از این فناوری استفاده می‌کنند. علائم امنیتی و تشخیص آن‌ها هنوز به صورت عمومی فاش نشده اند، اما از این علائم می‌توان برای ردیابی مبدل‌های کاتالیزوری به سرقت رفته استفاده کرد. این علائم همچنین احتمال دستگیری افرادی که این قطعات را از سارقان خریداری می‌کنند تا آن‌ها را بازیافت کنند، افزایش می‌دهد.

راب گیلز، مدیر خدمات مشتری تویوتا در مورد این موضوع گفت:

سرقت مبدل کاتالیزوری یک مشکل بسیار جدی در انگلستان است و تأثیرات آن بر قربانیان این جنایت چه از نظر مالی و چه از نظر اجتماعی بسیار زیاد است. ما خوشحالیم که این پروژه جدید را آغاز کرده‌ایم و از نزدیک با پلیس همکاری می‌کنیم تا نه تنها برای کمک به آن‌ها در مبارزه با این جنایت تلاش کنیم، بلکه یک پیام روشن به مجرمان ارسال کنیم مبنی بر اینکه اگر یک ماشین تویوتا یا لکسوس را هدف سرقت قرار دهند، اکنون دیگر احتمال دستگیر شدن بسیار بیشتر است.

خدمات مربوط به علائم امنیتی خودرو‌های این دو شرکت برای تمام مشتریان لکسوس و تویوتا رایگان است. این افراد برای کسب اطلاعات بیشتر باید با نمایندگی محلی خود تماس بگیرند.

منبع: AUTO CAR

1منبع مقاله

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.