تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 28 سپتامبر 2023 - 13:27
کد خبر : 506714
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای سودآوری مخفی اپل و سامسونگ از آلومینیوم بسته هستند

سودآوری مخفی اپل و سامسونگ از آلومینیوم

سودآوری مخفی اپل و سامسونگ از آلومینیوم

آلومینیوم به بخشی جدایی ناپذیر از زندگی روزمره ما تبدیل شده است. حتی ممکن است در حال خواندن این مطلب از دستگاهی با بدنه آلومینیومی استفاده کنید. رایانه های شخصی، تبلت، تلویزیون های صفحه تخت، تجهیزات ورزشی، مبلمان، آینه ها و دستگاه های قهوه ساز و بسیاری از محصولات و ابزارهای دیگر که در زندگی روزمره

آلومینیوم به بخشی جدایی ناپذیر از زندگی روزمره ما تبدیل شده است. حتی ممکن است در حال خواندن این مطلب از دستگاهی با بدنه آلومینیومی استفاده کنید. رایانه های شخصی، تبلت، تلویزیون های صفحه تخت، تجهیزات ورزشی، مبلمان، آینه ها و دستگاه های قهوه ساز و بسیاری از محصولات و ابزارهای دیگر که در زندگی روزمره خود استفاده می کنیم حاوی آلومینیوم هستند.

تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها، لپ‌تاپ‌ها، تلویزیون‌های صفحه تخت، نمایشگرها و سایر تجهیزات از آلومینیوم استفاده زیادی می‌کنند. آلومینیوم ترکیبی از زیبایی و کاربردی است که موفقیت آن را در این صنعت مشخص می کند. گجت های موجود در بدنه های آلومینیومی پیچیده و قابل اعتماد به نظر می رسند، در حالی که سبک و مستحکم باقی می مانند.

تولیدکنندگان آلومینیوم به طراحان و مهندسان آلیاژهای آلومینیومی جدید و بهبود یافته، چه آنودایز شده و چه بدون آنودایز، صیقلی و مات، صاف و خمیده را به طراحان و مهندسان ارائه می دهند که به آنها امکان می دهد حتی پیچیده ترین و جسورانه ترین راه حل های طراح را اجرا کنند.

تولیدکنندگان جهانی لوازم الکترونیکی با موفقیت از آلومینیوم برای جایگزینی فولاد و پلاستیک استفاده می کنند. آلومینیوم قوی تر و قابل اعتمادتر از پلاستیک است، سبک تر از فولاد است، می تواند گرمایی را که به طور اجتناب ناپذیری با استفاده از دستگاه های الکترونیکی تولید می شود جذب و دفع کند، به همین دلیل است که بهترین تلویزیون های صفحه تخت مدرن از رهبران بازار سامسونگ، ال جی، سونی و فیلیپس هستند. تلویزیون های ساخته شده از آلومینیوم از سال 2014 که وارد بازار جهانی شده اند با 5 درصد رشد در فروش همراه بودند که منجر به 215 میلیون دلار سود خالص برای این شرکت ها شد.

در سال 2014 بیش از 1.2 میلیارد گوشی هوشمند در سراسر جهان فروخته شد که اپل به تنهایی بیش از 190 میلیون دستگاه فروخته است.

سودآوری مخفی اپل و سامسونگ از آلومینیوم

اپل، تولید کننده پیشرو در گوشی های هوشمند و رایانه های شخصی تبلت، به طور گسترده ای از آلومینیوم در محصولات خود استفاده می کند و در حال افزایش استفاده از آن است. آلومینیوم تنها در برخی از قسمت های نسل اول آیفون استفاده می شد، اما تمام بدنه آیفون نسل پنجم و نسل های بعد از آلومینیوم ساخته شده است. سامسونگ همچنین اخیراً مجموعه ای از گوشی های هوشمند بدنه آلومینیومی را عرضه کرده است.

طیف وسیعی از مک بوک های اپل در تمامی مدل ها از بدنه کاملا آلومینیومی استفاده می کند. طراحان و مهندسان اپل متوجه شدند که اگر تعداد زیادی از اجزای بدنه لپ‌تاپ را تنها با یک قطعه بزرگ جایگزین کنند، وزن لپ‌تاپ به شدت کاهش می‌یابد و می‌تواند به اندازه کاغذ نازک شود. تنها راه ساختن چنین قطعه ای ساختن آن از یک قطعه آلومینیوم است. این فناوریUnibodyنام دارد.

برندهای لوازم الکترونیکی لوکس نیز آلومینیوم را انتخاب می کنند. به عنوان مثال، طراح متخصص دانمارک و سازنده سیستم های صوتی، تصویری و تلفن ممتاز،Bang&Olufsen، مدتی است که محصولاتی با بدنه آلومینیومی ایجاد کرده است. علاوه بر تضمین بالاترین استاندارد کیفیت مصرف کننده و صدا، بدنه آلومینیومی همچنین به طراحان اجازه می دهد تا با تفکر خود الهام بخش باشند. برخی از محصولات آنها حتی در موزه های هنر مدرن به نمایش گذاشته می شود.Bang&Olufsenسیستم های صوتی و تجهیزات رادیویی را برای آئودی، استون مارتین، مرسدس بنز وBMWتامین می کند.

نکته قابل توجه این است که ایران با وجود منابع زیاد آلومینیوم که در اختیار دارد و با داشتن بزرگترین کارخانه فویل آلومینیوم در ایران و خاورمیانه همچنان از این فلز با ارزش به درستی استفاده نمی کند و فقط به خام فروشی و فروش فویل آلومینیوم کیلویی ادامه می دهد.

علاوه بر استفاده زیاد آلومینیوم در صنعت الکترونیک اين فلز ارزشمند در صنایع دیگر نیز به وفور کاربرد دارد. برای مثال ساده می توان به درب ظروف اشاره کرد، یا استفاده خانگی از فویل آلومینیوم و…مثال های دیگری از کاربرد فویل آلومینیوم هستند. اما متاسفانه همچنان فویل آلومینیوم عمده خرید و فروش می شود و برای کاربرد های صنعتی مورد توجه قرار نمی گیرد.

 برچسب ها :
$ ,
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.