تاریخ انتشار : چهارشنبه 27 اکتبر 2021 - 13:41
کد خبر : 46581

شکست تراشه تنسور گوگل از پردازنده A15 اپل در یادگیری ماشین

شکست تراشه تنسور گوگل از پردازنده A15 اپل در یادگیری ماشین

شکست تراشه تنسور گوگل از پردازنده A15 اپل در یادگیری ماشین گوشی‌های سری پیکسل ۶ گوگل به‌تازگی با تراشه جدید تنسور معرفی شدند و گوگل در این مدت تبلیغات زیادی روی قابلیت یادگیری ماشین این تراشه کرده است..

شکست تراشه تنسور گوگل از پردازنده A15 اپل در یادگیری ماشین

گوشی‌های سری پیکسل ۶ گوگل به‌تازگی با تراشه جدید تنسور معرفی شدند و گوگل در این مدت تبلیغات زیادی روی قابلیت یادگیری ماشین این تراشه کرده است. با این حال به نظر می‌رسد که تنسور فاصله زیادی با آنچه که در تبلیغات گفته می‌شود دارد.

چند روز پبش، نتایج بنچمارک این تراشه منتشر شده بود که نشان می‌‌داد که پردازنده جدید گوگل عملکرد پایین‌تری نسبت به اسنپدراگون ۸۸۸ و اگزینوس ۲۱۰۰ دارد. حالا نتایج یک بنچمارک دیگر نشان می‌دهد که این تراشه از تراشه‌های A15 و حتی A14 بایونیک اپل هم ضعیف‌تر است.

مطالب مرتبط:

  • انتشار نتایج بنچمارک تراشه تنسور گوگل ؛ ضعیف‌تر از اسنپدراگون ۸۸۸ و اگزینوس ۲۱۰۰

  • مقایسه گوگل تنسور با اسنپدراگون ۸۸۸

نتایج این بنچمارک که توسط گروهی به نام Notebookcheck منتشر شده است نشان می‌دهد که تنسور حتی در جایی که نقطه قوت آن محسوب می‌شود، یعنی یادگیری ماشین، عملکرد پایین‌تری نسبت به A15 دارد. مقایسه این دو تراشه در این بنچمارک، با استفاده از اپلیکیشن جدید Geekbench ML که به‌طور خاص برای سنجش عملکرد یادگیری ماشین دستگاه‌ها طراحی شده است انجام شده است.

گوگل پیکسل 6

تراشه تنسور در تست TensorFlow Lite CPU این اپلیکیشن امتیاز ۳۰۷ را کسب کرده است که در مقایسه با امتیاز ۹۳۹ تراشه A15 اپل عدد بسیار پایینی محسوب می‌شود. امتیار ۳۰۷ اصلاً امتیاز خوبی برای تراشه‌ای که ادعای پیشرو بودن در فناوری یادگیری ماشین را دارد نیست و بقیه تست‌ها هم این امر را تائید می‌کنند.

تنسور در تست Neural Accelerator اپلیکیشن Geekbench ML امتیاز ۱۷۲۰ را کسب کرده که حدود ۱۰۰۰ امتیاز کمتر از امتیاز ۲۷۲۷ تراشه A15 اپل در ااین تست است. تراشه گوگل همچنین در تست GPU امتیاز ۱۴۲۸ را کسب کرده است، در حالیکه A15 موفق به کسب امتیاز بسیار بالای ۲۷۲۷ شده است.

در مجموع، امتیاز کلی A15 در تست‌های ML عدد ۵۹۳۴ و امتیاز کلی تنسور ۳۴۵۵ شده است. این نتیجه نشان می‌دهد که A15 اپل حدود ۷۱ درصد سریع‌تر از تنسور گوگل در کارهای یادگیری ماشین است و این موضوع شاید برای خیلی‌ها باورکردنی نباشد. البته نباید فراموش کنیم که تنسور اولین تراشه گوگل محسوب می‌شود، در حالیکه اپل سال‌هاست روی طراحی تراشه اختصاصی خودش کار می‌کند. بنابراین تنسور به‌عنوان اولین تراشه‌ی گوگل نتایج قابل‌قبولی در بنچمارک‌ها کسب کرده است؛ ضمن اینکه این تراشه در بخش گرافیک توانسته تراشه‌های اسنپدراگون ۸۸۸، اگزینوس ۲۱۰۰ و کایرین ۹۰۰۰ را شکست بدهد.

نظر شما درباره تراشه تنسور گوگل چیست؟ آیا فکر می‌کنید این پردازنده در دنیای واقعی می‌تواند کاربران خود را راضی نگه دارد؟ در بخش نظرات، دیدگاه‌های خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: Gizmochina

منبع مقاله

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.