تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 21 ژانویه 2021 - 11:00
کد خبر : 17077

صادرات گوشی‌های ۵G در ۲۰۲۱ به ۵۰۰ میلیون واحد خواهد رسید

صادرات گوشی‌های ۵G در ۲۰۲۱ به ۵۰۰ میلیون واحد خواهد رسید

صادرات گوشی‌های ۵G د..

صادرات گوشی‌های ۵G در ۲۰۲۱ به ۵۰۰ میلیون واحد خواهد رسید

امروز شرکت مدیاتک برای معرفی محصول جدیدی از سری دیمنستی خود کنفرانس آنلاینی را برگزار کرد. در این رویداد، ژو جینگکوان (Xu Jingquan) معاون مدیر کل مدیاتک اعلام کرد که در سال ۲۰۲۰ صادرات جهانی گوشی‌های ۵G از ۲۰۰ میلیون واحد عبور کرده است. افزون بر این، او بر این باور است که در سال ۲۰۲۱ میزان فروش گوشی‌های ۵G به ۵۰۰ میلیون دستگاه خواهد رسید. اگر این اتفاق روی دهد، شاهد رشدی بسیار سریع در این قسمت از بازار خواهیم بود.

ژو جینگکوان گفته است که مدیاتک در طول یک سال طیف گسترده‌ای از تراشه‌های ۵G دیمنسیتی را منتشر کرده است که محصولات پایین رده، میان رده و سطح بالا را پوشش می‌دهد. این شرکت محصولاتی مانند سری دیمنسیتی ۱۰۰۰، سری ۸۰۰ و سری ۷۰۰ را دارد که همگی آنها برای گوشی‌های ۵G هستند. تقاضای تمام افراد برای رشد گوشی‌های پشتیبانی‌کننده از نسل پنجم شبکه برای این سازنده کاملاً رضایت‌بخش است. با استناد مدیاتک، صادرات تراشه‌های موبایلی ۵G این سازنده در ۲۰۲۰ به ۴۵ میلیون واحد رسیده است. در کنفرانس یادشده از دو تراشه ۵G دیمنسیتی ۱۲۰۰ و دیمنسیتی ۱۱۰۰ رونمایی شد.

دیمنسیتی ۱۲۰۰

دیمنسیتی ۱۲۰۰ تراشه پرچم‌دار جدید مدیاتک است که از پردازش ۶ نانومتری بهره می‌برد. در واحد پردازش مرکزی (CPU) از جدیدترین هسته شرکت ARM یعنی A78 استفاده شده که دارای فراکانس ۳٫۰GHz است. در کنار آن، سه هسته بزرگ A78 با فرکانس ۲٫۶GHz و چهار هسته کوچک A55 نیز حضور دارند. عملکرد و مصرف بهینه انرژی در دیمنسیتی ۱۲۰۰ به ترتیب ۲۲ و ۲۵ درصد افزایش یافته است.

در رویداد رونمایی، مدیاتک تأکید ویژه‌ای روی سرعت بالا آمدن سیستم‌عامل، سرعت دانلود اپلیکیشن‌ها و سرعت نصب آنها داشت. در بحث واحد پردازش شتاب‌یافته (APU) و واحد پردازش گرافیکی (GPU)، تراشه مورد بحث درجه‌های متفاوتی از بهبود عملکرد را به ارمغان می‌آورد.

دیمنسیتی ۱۲۰۰ از نسل جدیدی از مودم ۵G بهره می‌برد. در حقیقت، این قطعه اولین تراشه‌ای است که از حالت‌های سرعت بالای ریلی و آسانسوری ۵G پشتیبانی می‌کند. در این تراشه از فناوری صرفه‌جویی انرژی التراسیو (UltraSave) بهره گرفته شده است تا مصرف انرژی تحت استاندارد شبکه SA تضمین شود. افزون بر این، دیمنسیتی ۱۲۰۰ از پهنای باند جهانی پشتیبانی می‌کند. مدیاتک بر این ادعا است که سرعت لینک دانلود محصول جدیدش در مناطق شهری ۲۵% سریع‌تر از محصولات دیگر رقباست.

در زمینه عکاسی، دیمنسیتی ۱۲۰۰ دارای توانایی عکس‌برداری سریع در شب به‌وسیله هوش مصنوعی است. این محصول سرعت محاسبات هوش مصنوعی را بسیار بالا می‌برد. افزون بر این، دیمنسیتی حالت عکاسی پانورامایی در شب توسط هوش مصنوعی را نیز به همراه دارد. عملکرد تک فریم و تصاعدی ویدئو‌های HDR که پیش‌تر در اسنپدراگون ۸۸۸ معرفی شده بود نیز در دیمنسیتی ۱۲۰۰ حضور دارد. عملکرد تار کردن چند شخصی توسط هوش مصنوعی موجود در این تراشه می‌تواند در لحظه چهره چندین شخص را تشخیص دهد و پس‌زمینه چهره آنها را تار کند. یکی دیگر از قابلیت‌های موجود، عملکرد هوشمند چند عمقی است که به نمایش‌های زنده این امکان را می‌دهد که لایه‌های بیشتری داشته باشند.

تفاوت اصلی بین دیمنسیتی ۱۲۰۰ و ۱۱۰۰ در معماری واحد پردازش مرکزی، قابلیت‌های واحد‌های گرافیک و پردازش شتاب‌یافته، پشتیبانی از دوربین‌ها و نرخ‌های تازه‌سازی نهفته است.

دیمنسیتی ۱۱۰۰

تراشه دیمنسیتی ۱۱۰۰ از فناوری پردازش ۶ نانومتری شرکت TSMC استفاده می‌کند. این محصول دارای چهار هسته A78 با فرکانس ۲٫۶GHz و چهار هسته A55 با فرکانس ۲٫۰GHz است. در این تراشه از پردازشگر گرافیکی G77 MC9 شرکت ARM بهره گرفته شده است و از کانال‌ دوگانه UFS 3.1 پشتیبانی می‌شود.

دیمنسیتی ۱۱۰۰ با مودم ۵G یکپارچه شده است و از فناوری التراسیو ۵G مدیاتک بهره می‌برد که برای صرفه‌جویی انرژی بسیار عالی است. جدای از پشتیبانی از جدیدترین نسل شبکه، این تراشه از شبکه‌های نسل ۲ تا ۵ نیز پشتیبانی می‌کند که شامل معماری‌های شبکه‌های نسل پنجم SA و NSA، FDD، TDD، ۲CC، DSS، VoNR می‌شود. این تراشه همچنین بهبودسازی‌هایی در حالت‌های ۵G HSR و ۵G الویتر (Elevator) به ارمغان می‌آورد که اتصال بدون وقفه و مطمئن در شبکه ۵G را ممکن می‌کند.

دیمنسیتی ۱۱۰۰ همچنین عملکردهای دوربینی چشمگیری را نیز به همراه دارد. این تراشه از دوربین‌های ۱۰۸ مگاپیکسلی پشتیبانی می‌کند و APU 3.0 مدیاتک را به ارمغان می‌آورد که عملکردهای محاسباتی بالا و مصرف انرژی بسیار بهینه را منجر می‌شود. این محصول از عملکردهای هوش مصنوعی دوربین مانند عکاسی پانوراما در شب، تار کردن چند شخصی، AINR و HDR نیز پشتیبانی می‌کند.دیمنسیتی ۱۱۰۰ همچنین دارای عملکردهای جدید پخش ویدئو مثل SDR به HDR نیز هست.

0منبع خبر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.