تاریخ انتشار : شنبه 29 آوریل 2023 - 14:24
کد خبر : 506323

طول عمر باتری لپ تاپ چقدر است و راه های نگهداری درست از آن چیست؟

طول عمر باتری لپ تاپ چقدر است و راه های نگهداری درست از آن چیست؟

قطعا برای شما پیش آمده است که مشاهده می کنید بعد از مدتی باتری لپ تاپتان مانند گذشته کارایی ندارد، دیر شارژ می شود، زود شارژ خالی می کند و بدتر اینکه یکباره وسط یک کار مهم همچون تدریس و ارائه و یا برگزاری جلسات آنلاین، لپ تاپتان خاموش می شود و حتی اتصال آن

قطعا برای شما پیش آمده است که مشاهده می کنید بعد از مدتی باتری لپ تاپتان مانند گذشته کارایی ندارد، دیر شارژ می شود، زود شارژ خالی می کند و بدتر اینکه یکباره وسط یک کار مهم همچون تدریس و ارائه و یا برگزاری جلسات آنلاین، لپ تاپتان خاموش می شود و حتی اتصال آن به برق نیز فایده ای ندارد و به اصلاح دست شما را در پوست گردو می گذارد. اینجاست که مشخص می شود به احتمال بسیار زیاد باتری دچار مشکل شده است.

باتری لپ تاپ یک قطعه الکترونیکی است که مانند تمام قطعات الکترونیکی دیگر دارای طول عمر مشخصی می باشد و بعد از مدتی کارایی خود را به طور کامل از دست می دهد و نیاز به تعمیر و یا تعویض دارد. البته لازم به ذکر است که در صورت استفاده و نگهداری درست می توان طول عمر استفاده از باتری لپ تاپ را افزایش داد.

خرید لپ تاپ و قطعات جانبی آن نیازمند دقت و تبحر بالایی می باشد. ما به شما پیشنهاد می کنیم جهت خرید باتری لپ تاپ در برندهای معتبر با مشاورین و کارشناسان ما در تماس باشید. شرکت ساختار دیجیتال با تجربه چندین ساله در ارائه لپ تاپ و وسایل جانبی آن مانند باتری لپ تاپ ایسوس و به صورت اورجینال، توانسته است اعتماد مشتریان را به خوبی جلب کند.

عمر مفید باتری لپ تاپ چقدر است؟

در طول زمان فناوری های مورد استفاده در ساختار باتری لپ تاپ پیشرفت کرده است. در نسل های قبلی باتری لپ تاپ، از موادی همچون نیکل کادمیوم و یا نیکل متال هیدرید استفاده می گردید که بنا به دلایل مختلفی کنار گذاشته شد. در نسل جدید باتری های لپ تاپ مانند باتری لپ تاپ دل و در مدل های مختلف آن، جنس به کار رفته در ساختار باتری لیتیوم یونی است. جنس باتری های لیتیوم یونی به نحوی است که قادرند انرژی بالایی را در خود ذخیره سازند. استفاده درست از باتری های لیتیوم یونی لپ تاپ موجب می گردد که آنها از طول عمر طبیعی و ایده آل خود که دو تا سه سال می باشد نیز بیشتر عمر کنند.

طول عمر باتری لپ تاپ چقدر است و راه های نگهداری درست از آن چیست؟

چه ترفندهایی برای افزایش طول عمر باتری لپ تاپ وجود دارد؟

فرقی نمی کند باتری لپ تاپ اچ پی استفاده می کنید و یا برندهای دیگر؛ ترفندها و روش هایی که در زیر برای افزایش طول عمر باتری از طرف کارشناسان زبده این حوزه بیان می کنیم، برای شما راهگشا است.

بستن نرم افزارهای پرمصرف

اگر عادت دارید که بعد از استفاده از اپلیکیشن خاصی همچون نرم افزارهای طراحی، آن را تا موقع خاموش کردن لپ تاپ نمی بندید، باید بگوییم که کار اشتباهی می کنید. نرم افزارهای پرمصرف موجب می گردد تا بیهوده مصرف باتری بالا رود.

چک کردن سلامت باتری لپ تاپ

جهت بررسی سلامت باتری لپ تاپ بسته به برند آن می توان از نرم افزارهای مخصوص استفاده نمود. این امر موجب می گردد تا در صورت نیاز و به راحتی باتری لپ تاپ خود را تعمیر یا عوض کنید.

خنک نگه داشتن سیستم

بالا رفتن دما و گرما دشمن اصلی باتری لپ تاپ و قطعات داخلی آن می باشد و موجب می گردد تا در طولانی مدت باتری ضعیف شود. برای دوری از گرما از کول پدهای مخصوص لپ تاپ استفاده کنید و همچنین از نگه داشتن لپ تاپ در کنار بخاری و شوفاژ به شدت خودداری نمایید.

طول عمر باتری لپ تاپ چقدر است و راه های نگهداری درست از آن چیست؟

درست نگه داشتن شارژ لپ تاپ

شارژ لپ تاپ و دقت به آن اهمیت زیادی دارد. به طور معمول شارژ لپ تاپ باید بین 20 تا 90 درصد باشد و بالاتر و پایین تر از این حد برای باتری مضر است.

از دیگر راه های افزایش طول عمر باتری لپ تاپ می توان به چک کردن رم سیستم، استفاده از درایور مجازی و کاهش روشنایی صفحه نمایش اشاره نمود.

استفاده از راهکارهای بالا موجب می گردد تا شما باتری سالمی داشته باشید و مجبور نباشید هر لحظه لپ تاپ خود را به برق و شارژر متصل کنید. همچنین بالا رفتن طول عمر باتری لپ تاپ و نگهداری درست از آن، از خرابی قطعات دیگر لپ تاپ و صرف هزینه اضافی جلوگیری می کند.

در آخر این نکته را عنوان می کنیم که ما این اطمینان را به شما می دهیم که خرید از فروشگاه ساختار دیجیتال دارای مزیت های زیادی همچون گارانتی و اصالت ضمانت کالا می باشد. همچنین باتری های لپ تاپ را با قیمتی دست اول و مناسب از ما به صورت حضوری و یا اینترنتی تهیه و در سریع ترین زمان درب منزل دریافت نمایید.


 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.