تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 4 فوریه 2021 - 4:31
کد خبر : 33981

رشد کسب و کار ابری گوگل با وجود ضرر ۵٫۵ میلیارد دلاری

رشد کسب و کار ابری گوگل با وجود ضرر ۵٫۵ میلیارد دلاری

رشد کسب و کار ابری گ..

رشد کسب و کار ابری گوگل با وجود ضرر ۵٫۵ میلیارد دلاری

شرکت مادر گوگل، آلفابت، در سه‌ماه آخر سال ۲۰۲۰ درآمد بیش از حد انتظاری را کسب کرد، اما از طرفی، کسب‌و‌کار ابری گوگل در سال گذشته با وجود ضرر ۵٫۵ میلیارد دلاری، ۵۰ درصد درآمد بیشتری نسبت به سال ۲۰۱۹ داشته و به ۱۳ میلیارد دلار رسیده است. این درآمد در سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۲۰ حدود ۳٫۸ میلیارد دلار بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۶ درصد رشد داشت.

این اعداد و ارقام از جهاتی قابل توجه هستند، اول این‌که کسب‌و‌کار ابری گوگل نسبت به رقبا (مایکروسافت، آمازون و اوراکل) جدید‌تر است. اما از طرفی، رشد فوق‌العاده فضای ابری این غول فناوری و وجود موتور جستجوگری که از طریق آن به‌راحتی می‌تواند تبلیغات این کسب‌و‌کار ابری خود را بهبود بخشد، موفقیت آن را قابل پیش‌بینی خواهد کرد.

پیام کاملاً واضح است، پلتفرم فضای ابری برای این غول‌های فناوری حکم نور خورشید برای گیاه را دارد و شرکتی که بتواند در این کسب‌و‌کار موفق‌تر باشد مطمئناً برگ برنده بزرگی خواهد داشت.

اندی جسی که رئیس بخش خدمات ابری آمازون بود، قرار است به‌زودی جای جف بزوس بنشیند. مدیرعامل مایکروسافت، ساتیا نادلا، قبل از این سمت بخش فضای ابری آزور را هدایت می‌کرد و توماس کوریان رئیس بخش گوگل کلود قبلاً در بخش فضای ابری شرکت اوراکل صاحب پست بود. این افراد کسانی هستند که مهم‌ترین بخش هرکدام از این غول‌های فناوری را برعهده دارند.

از بسیاری جهات، کسب‌و‌کار فضای ابری گوگل همان مسیری را می‌رود که شرکت‌های دیگر طی کردند. بخش خدمات ابری آمازون، AWS، حدود ۱۰ سال طول کشید تا به سوددهی برسد و حالا سالانه حدود ۴۵ میلیارد دلار درآمد کسب می‌کند. اما گوگل یک چالش دیگری هم پیش رو دارد که آن رقبای سرسخت است که به همین دلیل، برای رسیدن به سوددهی زمان و سرمایه زیادی می‌طلبد.Google

خوشبختانه، شرکت گوگل برخلاف آمازون به سرویس ابری خود وابسته نیست. این شرکت فقط از طریق گوگل و به لطف تبلیغات، در سه‌ماهه آخر ۲۰۲۰ تقریباً ۵۲٫۹ میلیارد دلار درآمد داشت و در سال گذشته ۱۷۰ میلیارد دلار پول به‌دست آورد.

بخش خدمات گوگل در سه‌ماهه آخر ۲۰۲۰ حدود ۱۹ میلیارد دلار سوددهی داشته است که ۴۱ درصد بیش از مشابه سال قبل است. یوتیوب نیز به رشد خود ادامه می‌دهد و در سه‌ماهه آخر سال گذشته ۶٫۸ میلیارد دلار درآمد کسب کرد که ۴۷ درصد بیش از مدت مشابه سال گذشته است.

بخش‌های دیگر گوگل مانند Alphabet X Lab ،Waymo و … درآمدی ۱۹۶ میلیون دلاری در سه‌ماهه آخر و ۶۵۷ میلیون درآمد در کل سال داشته‌اند اما در مجموع، کل بخش‌ها حدود ۴٫۴۸ میلیارد دلار ضرر به آلفابت وارد کرده‌اند.

0منبع خبر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.