تاریخ انتشار : شنبه 9 اکتبر 2021 - 6:18
کد خبر : 45502

فیسبوک فروش جنگل‌ های آمازون در مارکت پلیس را ممنوع کرد

فیسبوک فروش جنگل‌ های آمازون در مارکت پلیس را ممنوع کرد

فیسبوک فروش جنگل‌ های آمازون در مارکت پلیس را ممنوع کرد به‌نظر می‌رسد که خرید و فروش زمین در فروشگاه مارکت پلیس (Marketplace) فیسبوک امکان‌پذیر بوده و برخی افراد در این فروشگاه زمین‌های جنگل‌های آمازو..

فیسبوک فروش جنگل‌ های آمازون در مارکت پلیس را ممنوع کرد

به‌نظر می‌رسد که خرید و فروش زمین در فروشگاه مارکت پلیس (Marketplace) فیسبوک امکان‌پذیر بوده و برخی افراد در این فروشگاه زمین‌های جنگل‌های آمازون را به فروش گذاشته‌اند. فروش زمین‌هایی که در بخش حفاظت از زیست بوم قرار داشته، غیرقانونی بوده و این کار تاثیرات منفی و مخربی بر محیط زیست، حیوانات و انسان‌های ساکن در این مناطق دارد. از این رو فیسبوک به‌تازگی قوانین خرید و فروش در مارکت پلیس را تغییر داده تا از فروش زمین‌های محافظت‌شده در فیسبوک، اینستاگرام و واتس‌اپ پیشگیری کند.

مطالب مرتبط:

  • زاکربرگ به اتهامات واردشده به فیسبوک واکنش نشان داد
  • هکر ۱۳ ساله چینی باعث اختلال گسترده در فیسبوک، واتس‌اپ و اینستاگرام

این اقدام فیسبوک در پی تحقیقات بی‌بی‌سی در مورد فروشگاه مارکت پلیس در بهمن‌ماه (فوریه) انجام شده است. این تحقیقات نشان می‌داد که برخی افراد به‌طور غیرقانونی به خرید و فروش جنگل‌های آمازون در مارکت پلیس فیسبوک می‌پرداخته‌اند. زمین‌های فروخته‌شده معمولاً فاقد سند مالکیت بوده و علت آن نیز جنگل‌زدایی آمازون توسط صنعت دامداری برزیل بوده است.

فیسبوک پس از افشای اطلاعات مربوط به خرید و فروش جنگل‌های آمازون در مارکت پلیس توسط بی‌بی‌سی اعلام کرد که قصد جلوگیری از این کار را نداشته چرا که قوانین تجارتی این شرکت از خریداران و فروشندگان می‌خواهد تا از ضوابط و مقررات پیروری کنند. حالا با گذشت چند ماه، فیسبوک رویکرد خود نسبت به این موضوع را تغییر داده و خرید و فروش حیوانات، فرآورده‌های دامی و زمین‌های بخش‌های حفاظت‌شده را ممنوع کرده است. این شرکت همچنین با بررسی دیتابیس خود سعی دارد تا افراد متخلف را شناسایی کند.

این حرکت از سوی فیسبوک، هرچند کمی دیر، اما اقدام مناسبی بوده است. فیسبوک در چند هفته‌ی گذشته با مشکلات زیادی مواجه شده و تحقیقات افشاشده، اتهامات نفرت‌پراکنی و قطعی گسترده در سطح جهان تنها یخشی از مشکلات این شرکت بوده است.

نظر شما در مورد فروشگاه مارکت پلیس فیسبوک چیست؟ فیسبوک باید از چه راهکارهایی برای پیشگیری از خرید و فروش موارد غیرقانونی در این فروشگاه استفاده کند؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: The Verge

منبع مقاله

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.