تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 25 آگوست 2022 - 15:19
کد خبر : 505214

لینک سازی چیست؟

لینک سازی چیست؟

امروزه بیشتر کسب و کار ها به دنبال بهینه سازی سایت خود برای فتح رتبه یک گوگل هستند. بسیاری از افراد فکر می کنند می توانند با تولید محتوای مفید و سئو شده از رقبای خود در گوگل پیشی بگیرند ولی باید بدانید که فقط با تولید محتوای مفید و سئو شده نمی توانید رتبه

امروزه بیشتر کسب و کار ها به دنبال بهینه سازی سایت خود برای فتح رتبه یک گوگل هستند. بسیاری از افراد فکر می کنند می توانند با تولید محتوای مفید و سئو شده از رقبای خود در گوگل پیشی بگیرند ولی باید بدانید که فقط با تولید محتوای مفید و سئو شده نمی توانید رتبه خوبی در گوگل بگیرید. شما باید علاوه بر رعایت اصول سئو و تولید محتوای مفید و سئو شده؛ برای سایت خود لینک سازی هم انجام دهید. در این مطلب می خواهیم به صورت کامل با لینک سازی آشنا شویم.

معرفی لینک سازی یا لینک بیلدینگ

ابتدا باید بدانید که به لینک سازی، لینک بیلدینگ هم گفته می شود. به طور کلی به هایپرلینک هایی که از سایت های دیگر برای سایت شما به دست می آید لینک سازی گفته می شود. به کلماتی که دارای لینک هستند هایپرلینک گفته می شود. موتور های جستجو برای خزیدن در سایت ها از هایپر لینک استفاده می کنند؛ یعنی موتور جستجو با استفاده از این لینک هایی که در سایت شما یا دیگر سایت ها ساخته می شوند؛ بین صفحات وب جا به جا می شود و از صفحه ای به صفحه دیگر می رود.

تکنیک های بسیار زیادی برای لینک سازی وجود دارد که هر سئو کار از تکنیکی برای پروژه های خود استفاده می کند. تمام سئو کار ها موافق لینک سازی هستند ولی باید بدانید که لینک سازی یکی از سخت ترین کار های در سئو می باشد و اگر کسی بتوانید لینک های بسیار خوب و با کیفیت بسازد می تواند ترافیکی بسیار ارگانیک به طرف سایت خود روانه کند و باعث افزایش بازدید وی می شود.

انواع لینک سازی

به طور کلی ما دارای دو نوع لینک سازی هستیم که عبارتند از:

  1. لینک سازی داخلی
  2. لینک سازی خارجی

زمانی که شما بین صفحات وب سایت خودتان که به یکدیگر مرتبط هستند لینک سازی می کنید؛ لینک سازی داخلی گفته می شود و اگر شما از سایت های دیگری غیر از سایت خودتان لینک دریافت کنید؛ لینک سازی خارجی گفته می شود.

لینک سازی چیست؟

خصوصیت لینک ها و اهمیت آنها برای موتور جستجو

موتور جستجو برای هر لینکی که می سازید چند خصوصیت در نظر میگیرد و بر اساس خصوصیت لینک ها اهمیت آنها کم یا زیاد می شود. در ادامه با تمام خصوصیات هر لینک آشنا می شویم و به میزان ارزش هر کدام می پردازیم. با تهران لرن همراه باشید:

 

لینک خارجی یا لینک داخلی

برای موتور جستجو لینک خارجی از اهمیت بیشتری برخوردار است. نمی توان گفت لینک داخلی اهمیتی ندارد و نباید انجام داد بلکه لینک داخلی حتما باید انجام دهید ولی از نظر گوگل ارزش لینک خارجی بیشتر است.

اعتبار لینک

می توان گفت هر چقدر اعتبار سایتی که لینک سایت شما در آن سایت ساخته شده است؛ بیشتر باشد در نتیجه اعتبار لینک شما بیشتر است. پس می توان گفت هرچقدر شما بتوانید از سایت های معتبر لینک دریافت کنید گوگل به سایت شما و لینک سازی شما بیشتر اهمیت می دهد.

تازگی سایت

منظور از تازگی این است که اگر شما در سایتی لینک سازی کنید که قبلا به شما لینک نداده است؛ آن لینک از نظر گوگل ارزش بیشتری دارد تا لینک سازی در سایتی که قبلا به شما لینک داده است.

تنوع

اگر شما از سایت های مختلف و متنوع لینک دریافت کنید؛ ارزش آن لینک ها بیشتر از لینک هایی است که از یک سایت یا مجموعه دریافت می کنید.

ارتباط انکر تکست با موضوع لینک

اگر شما در ساخت لینک از انکر تکست های مربوط به موضوع لینک استفاده کنید؛ از نظر گوگل آن لینک ارزش بیشتری دارد و احتمال اینکه رتبه بهتری بگیرد زیاد است.

لینک های فوتر و سایدبار

ابتدا باید بدانید که بهترین مکان برای ساخت لینک، محتوای هر سایت می باشد و لینک هایی که در محتوا استفاده می شوند از نظر گوگل ارزش بیشتری دارند. در نتیجه لینک های سایدبار و فوتر از نظر گوگل در برابر لینک هایی که در محتوای سایت است؛ ارزش کمتری دارد.

 

لینک های اسپم

لینک هایی که در سایت های اسپم ساخته می شوند از نظر گوگل ارزش بسیار پایینی دارند.

زمان گذشته از ایجاد لینک

ارزش لینک ها با گذشت زمان کم و زیاد می شود. از نظر گوگل لینک های تازه و جدید دارای ارزش بیشتری نسبت به لینک های قدیمی هستند.

فالو یا نو فالو

موتور های جستجو برای لینک های فالو ارزش بیشتری قائل هستند. زمانی که در سایتی لینک فالو قرار داده می شود به این معنا است که آن لینک دارای محتوایی با ارزش است.

لینک سازی چیست؟

تکنیک های لینک بیلدینگ

همانطور که گفته شد برای لینک سازی خارجی تکنیک های مختلفی وجود دارد که در ادامه با آنها آشنا می شویم.

نوشتن پست مهمان

بعضی سایت ها هستند که در حوزه های مختلف یا در حوزه خاصی مشغول بلاگینگ و محتوا نویسی هستند. شما می توانید از این نوع سایت ها در خواست کنید که در سایتشان به عنوان مهمان محتوا بنویسید و در آن محتوا به سایت خود لینک بدهید.

 

فعالیت در فضای مجاز

شما اگر در شبکه های اجتماعی فعالیت کنید می توانید لینک سایت خود را در شبکه های اجتماعی قرار دهید و افراد بیشتری را به سایتتان دعوت کنید. این کار باعث می شود که تعامل سایت شما نیز بسیار بالا برود و همچنین لینک سازی انجام می شود.

 

رپورتاژ آگهی

شما می توانید از سایت های معتبر رپورتاژ آگهی سفارش دهید و با این کار لینک های بسیار معتبر که برای گوگل ارزش بالایی دارند به دست می آورید.

 

استفاده از لینک شکسته

در این روش باید وبسایت های حوزه کاری خودتان را بررسی کنید و لینکی در آن سایت ها پیدا کنید که محتوایی ندارد یا محتوای آن از بین رفته است. شما می توانید محتوایی مثل محتوایی که از بین رفته است؛ بنویسید و لینک خود را نیز در محتوا قرار دهید و از مدیر سایت بخواهید محتوای شما را جایگزین محتوای از بین رفته کند.

لینک سازی چیست؟

نتیجه گیری

همانطور که گفته شد لینک سازی یا لینک بیلدینگ سخت ترین کار در سئو می باشد که اگر به درستی انجام شود باعث افزایش رتبه سایت شما می شود. در این مطلب به صورت کامل با لینک سازی آشنا شدیم و همچنین به تکنیک های لینک سازی پرداختیم.

منبع : مقاله آموزش لینک سازی سایت تهران لرن

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.