تاریخ انتشار : سه‌شنبه 3 آگوست 2021 - 11:04
کد خبر : 43460

مدیر مایکروسافت شورای فضایی کاخ سفید را رهبری خواهد کرد

مدیر مایکروسافت شورای فضایی کاخ سفید را رهبری خواهد کرد

مدیر مایکروسافت شورای فضایی کاخ سفید را رهبری خواهد کرد کامالا هریس، معاون رئیس جمهور آمریکا در روز دوشنبه اعلام کرد که بدنه اصلی سیاست فضایی کاخ سفید توسط شیراگ پاریخ، یک مقام اطلاعاتی باسابقه و مدیر..

مدیر مایکروسافت شورای فضایی کاخ سفید را رهبری خواهد کرد

کامالا هریس، معاون رئیس جمهور آمریکا در روز دوشنبه اعلام کرد که بدنه اصلی سیاست فضایی کاخ سفید توسط شیراگ پاریخ، یک مقام اطلاعاتی باسابقه و مدیر ارشد خدمات ابری مایکروسافت هدایت خواهد شد. کامالا هریس که رئیس شورای ملی فضایی نیز است و در حالی که دولت بایدن در حال افزایش سطح رقابت جهانی در مورد سفر به فضا است، از مسئولان ماهر امنیت ملی برای رهبری فعالیت‌های روزانه این شورا استفاده کرد.

انتصاب پاریخ، سه ماه پس از آنکه کاخ سفید تأیید کرد که کامالا هریس ریاست شورای فضایی ایالات متحده آمریکا را بر عهده خواهد داشت، به منظور تحقق اولویت‌های هماهنگ دولت بایدن در مورد رسیدن به فضا پیش می‌رود. مقامات ارشد دولت در ماه می‌بیان کردند که کامالا هریس قصد دارد مهر شخصی خود را در شورا قرار دهد که می‌تواند تمرکز بیشتری را بر امنیت سایبری برای دارایی‌های فضایی و راه‌هایی برای استفاده از ماهواره‌ها در تلاش جو بایدن برای مبارزه با تغییرات آب و هوا داشته باشد.

در سال ۲۰۱۷، دولت ترامپ شورای فضایی را که از سال ۱۹۹۳ منحل شده بود، چهار سال پس از تشکیل جورج بوش، احیا کرد. پاریخ جانشین اسکات پیس، دبیر اجرایی شورای فضایی دونالد ترامپ شده بود که دستورالعمل‌های سیاست فضایی وی به دنبال ایجاد استاندارد‌های رفتار بین‌المللی در فضا بود و برنامه اکتشافات فضایی دوران اوباما را مجدداً به دوش تجاری برای فرود انسان در ماه، که امروزه برنامه آرتمیس نامیده می‌شود، تغییر داد.

مطالب مرتبط:

  • گزارش: مایکروسافت ۴۶ میلیارد دلار در سه ماهه دوم ۲۰۲۱ درآمد کسب کرده است

  • مقایسه سرفیس گو ۲ با سرفیس پرو ۷؛ کدام تبلت مایکروسافت بهتر است؟

  • نسخه مک مایکروسافت وان درایو به زودی با فرمت pkg در دسترس خواهد بود

پاریخ دو سال به عنوان معاون افسر اطلاعات ملی در زمینه علم و فناوری برای جاسوسی ایالات متحده خدمت کرد و بعداً در زمان دولت باراک اوباما، هنگامی که شورای ملی فضایی آمریکا از کار افتاده بود، به مدت شش سال رهبری بخش سیاست‌های فضایی شورای امنیت ملی ایالات متحده آمریکا را بر عهده داشت. او قبل از انتصاب به عنوان رهبر شورای فضایی بایدن، مدیر ارشد آزور اسپیس، پلتفرم ابری مایکروسافت بود که با ماهواره‌های فضا ارتباط برقرار می‌کرد.

انتصاب پاریخ مورد استقبال تحلیلگران فضایی قرار گرفت و آن‌ها اعلام کردند که تجربه او در رهبری مجموعه‌ای از بوروکراسی‌های مربوط به فضا او را برای انجام وظایف جدید خود آماده و متناسب می‌کند. شورای فضایی ایالات متحده آمریکا تعدادی از مقامات مختلف را در سطح کابینه از مدیر ناسا گرفته تا مدیر اطلاعات ملی این کشور برای جلسات سه ماهه یا دوساله برای بحث در مورد مسائل فضایی مدنی و بین‌المللی با هم جمع می‌کند.

آمریکا

ویکتوریا سامسون، تحلیلگر سیاست‌های فضایی و مدیر واشنگتن در بنیاد جهان امن گفت:

او تقریباً شبیه یک هماهنگ‌کننده بین سازمانی بود که بسیار شبیه نقشی است که او به عنوان دبیر اجرایی شورای ملی فضایی ایفا خواهد کرد. بنابراین او سال‌ها تخصص برای انجام بسیاری از کار‌های مشابهی که قبلاً انجام می‌داده را در اختیار دارد و در شغل جدید خود نیز آن‌ها را به کار خواهد گرفت و نتایج مناسبی را به ارمغان می‌آورد.

در حدود دو ماه قبل از اینکه دولت بایدن تأیید کند که کامالا هریس ریاست شورای فضایی ایالات متحده آمریکا را بر عهده خواهد گرفت، بلافاصله مشخص نشد که آیا کاخ سفید حتی پس از دولت ترامپ این سازمان را حفظ خواهد کرد یا خیر. دولت اوباما سیاست فضایی خود را از طریق دفتر سیاست علم و فناوری و شورای امنیت ملی آمریکا – تحت تصدی فضایی پاریخ – طراحی کرد. اما تعهد معاون رئیس جمهور برای رهبری این شورا در ماه می‌یکی از موارد کمیابی بود که کاخ سفید بایدن با ابتکارات دوران ترامپ هماهنگ شد.

جو بایدن از برنامه آرتمیس ناسا، تلاش ترامپ برای فرود انسان بر روی کره ماه تا سال ۲۰۲۴ و استفاده از سطح آن به عنوان زمین آموزش برای مأموریت‌های آینده به مریخ استقبال کرده است. و در زمان بایدن، ناسا اولویت خود را برای پروژه‌های تجاری متمرکز در فضا حفظ کرده است، مانند برنامه خدمه تجاری خود – که در زمان اوباما آغاز شد – و عناصر اصلی برنامه آرتمیس که تحت شورای فضایی پیس ایجاد شد.

برایان ویدن، تحلیلگر سیاست‌های فضایی از بنیاد جهان امن، در رزومه‌های پیس و پاریخ گفت:

آن‌ها قطعاً برنامه‌های متفاوتی را در پیش دارند. ممکن است اینطور باشد که شیراگ (پاریخ) در اوایل کمی بیشتر در بخش امنیت ملی فضا تمرکز کرده است تا جنبه غیرنظامی، زیرا این سابقه اوست. . . اما جو بایدن نیز حمایت قوی خود را از برنامه آرتمیس، گیتوی، و بار‌های تجاری و خدمه نشان داده است. بنابراین من انتظار ندارم که او نادیده گرفته شود.

منبع: The Verge

منبع مقاله

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.