تاریخ انتشار : شنبه 16 اکتبر 2021 - 7:51
کد خبر : 45912

اپل اپلیکیشن قرآن مجید را از اپ استور حذف کرد

اپل اپلیکیشن قرآن مجید را از اپ استور حذف کرد

اپل اپلیکیشن قرآن مجید را از اپ استور حذف کرد اپل اپلیکیشن قرآن مجید را از اپ استور خود در چین حذف کرد. اپل ظاهراً این کار را به درخواست مقامات چینی انجام داده است.
اپلیکیشن قرآن مجید یک اپلیکیشن رایگ..

اپل اپلیکیشن قرآن مجید را از اپ استور حذف کرد

اپل اپلیکیشن قرآن مجید را از اپ استور خود در چین حذف کرد. اپل ظاهراً این کار را به درخواست مقامات چینی انجام داده است.

اپلیکیشن قرآن مجید یک اپلیکیشن رایگان در اپ استور بود که به‌گفته Pakistan Data Management Services، توسعه‌دهنده این اپلیکیشن، بیش از ۲۵ میلیون نفر در سراسر دنیا از این اپلیکیشن استفاده می‌کردند. ظاهراً حذف این اپلیکیشن از اپ استور ارتباطی با محتوای آن نداشته و حالا موسسه توسعه‌دهنده آن در تلاش است تا این موضوع را با اداره فضای سایبری چین حل و فصل کند.

مطالب مرتبط:

  • شایعه: اپل در حال توسعه کنسول بازی اختصاصی خودش است

  • اپل رهبر کارزار AppleToo را اخراج کرد

اپل معتقد است که شرکت آن‌ها مجبور است از قوانین داخلی کشورها تبعیت کند، اما با دیالوگ کردن و تعامل می‌توان راهکاری برای اینگونه مسائل پیدا کرد. به نظر اپل، همه کاربران باید اجازه دسترسی به اطلاعات قابل‌اعتماد و فناوری‌های سودمند را داشته باشند.

با این‌حال، اپل قبلاً نیز دست به چنین اقداماتی زده است و برای مثال اپلیکیشن‌های وی پی ان را که به کاربران چینی اجازه دور زدن فیلترینگ را می‌داد از اپ استور حذف کرده است. اپل همچنین اپلیکیشن‌هایی که به‌نحوی به موضوع تبت و تایوان اشاره کرده باشند از فروشگاه خود حذف کرده است.

اپل در حال حاضر در شرایط سختی قرار دارد. این شرکت وابستگی زیادی به فروش محصولات خود در چین دارد و اتخاذ موضع قوی در برابر چین ممکن است درآمدهای این شرکت را در معرض خطر قرار بدهد. مایکروسافت نیز در هفته اخیر نسخه چینی لینکدین را به درخواست چین غیرفعال کرد. اپل هنوز توضیحی درباره حذف اپلیکیشن قران مجید از اپ استور خود نداده است.

منبع: The Verge

منبع مقاله

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.