تاریخ انتشار : جمعه 31 دسامبر 2021 - 13:51
کد خبر : 502327

در سال ۲۰۲۱ تعداد خودپردازهای بیت کوین ۲ برابر شد

در سال ۲۰۲۱ تعداد خودپردازهای بیت کوین ۲ برابر شد

در سال ۲۰۲۱ ارزهای دیجیتال رشد سریعی داشتند و کاربردی بودن آنان بیش از پیش نمود پیدا کرد. یکی از آمارهای منعکس کننده این واقعیت، تعداد دستگاه های خودپرداز بیت کوین است.
به گزارش کریپتو اسلیت، داده‌های..

در سال ۲۰۲۱ ارزهای دیجیتال رشد سریعی داشتند و کاربردی بودن آنان بیش از پیش نمود پیدا کرد. یکی از آمارهای منعکس کننده این واقعیت، تعداد دستگاه های خودپرداز بیت کوین است.

به گزارش کریپتو اسلیت، داده‌های کوین اِی‌تی‌اِم ریدار (Coin ATM Radar) که تمام مکان‌هایی که در آن ها خرید و فروش با ارزهای دیجیتال امکان‌پذیر است را بررسی می‌کند، نشان‌دهنده این است که از ابتدای سال ۲۰۲۱ بیش از ۲۰,۰۰۰ دستگاه جدید خودپرداز بیت کوین در سراسر جهان نصب شده است. سال پیش از آن، ۱۲,۸۶۹ دستگاه خودپرداز بیت کوین در سطح جهان نصب شد و در سال جدید تعداد این خودپردازها به ۳۴,۰۱۳ عدد افزایش یافت.

همچنین بخوانید: تعداد خودپردازهای بیت کوین در آمریکا طی یک سال ۱۷۷٪ افزایش یافته است

پراکندگی جغرافیایی

نمودار کوین اِی‌تی‌اِم ریدار بیانگر رشدی تصاعدی در تعداد خودپردازهای نصب شده در طول زمان است.

رشد تعداد نصب خودپردازهای ارزهای دیجیتال در طول زمان

هرچند این خودپردازها در کشورهای مختلف مشاهده می‌شوند؛ اما با توجه به تعداد، توزیع آنان همچنان متمرکز محسوب می‌شود. تقریبا ۹۵ درصد خودپردازهای ارزهای دیجیتال در آمریکای شمالی قرار دارند.

ایالات متحده با ۲۹,۹۹۰ دستگاه ATM تقریبا ۸۸ درصد از کل این خودپردازها را در اختیار دارد. پس از آن کانادا با کمی بیش از ۲,۲۲۹ دستگاه ATM در رده دوم قرار دارد.

السالوادور با ۲۰۵ دستگاه خودپرداز در جایگاه سوم و اسپانیا و اتریش به ترتیب با ۱۹۷ و ۱۴۲ خودپرداز در رتبه های بعدی قرار می‌گیرند.

این خودپردازها از ارزهای دیجیتال گوناگونی پشتیبانی می‌کنند؛ اما اکثر آنان اجازه دسترسی به بیت کوین، اتریوم و لایت کوین را فراهم می‌آورند.

ارزهای دیجیتالی که در خودپردازها ارائه می‌شوند

تبدیل پول نقد به ارز دیجیتال

بنا به ادعای سازندگان، جنسیس کوین (Genesis Coin) با نصب بیش از ۱۴,۰۰۰ دستگاه، بزرگترین بازیگر این حوزه است. این شرکت آمریکایی مستقر در سن دیگو ایالت کالیفرنیا، بیش از ۴۰ درصد دستگاه‌های خودپرداز این ایالت را تولید می‌کند.

شرکت جنرال بایتس (General Bytes) مستقر در کشور چک، با نصب ۷,۵۶۱ دستگاه خودپرداز معادل ۲۲.۲ درصد کل خودپردازهای نصب شده جهان در جایگاه دوم قرار دارد. شرکت کانادایی بیت اکسس (BitAccess) نیز با نصب ۴,۸۷۶ دستگاه خودپرداز معادل ۱۴.۳ درصد کل خودپردازها در جایگاه سوم قرار دارد.

  • سهم بازار شرکت های تولیدی خودپردازهای ارزهای دیجیتال

هرچند بیش از ۶۰۰ اپراتور در سراسر جهان، خدمت‌دهی این خودپردازها را امکان‌پذیر می‌سازند؛ اما تنها ۱۰ شرکت بزرگ این حوزه، ۷۰ درصد از خودپردازها را اداره می‌کنند. مطابق انتظار بزرگ‌ترین بازیگران این حوزه نیز شرکت‌های آمریکایی هستند. بیت کوین دیپوت (Bitcoin Depot) حدود ۲۰ درصد از این ATMها را اداره می‌کند. کوین کلاود (Coin Cloud) و کوین فلیپ (CoinFlip) به ترتیب سهمی ۱۴ درصدی و ۱۰ درصدی در اداره ATMها دارند.

با توجه به این نکته که ۷۷ درصد از این خودپردازها تنها از گزینه خرید ارزهای دیجیتال پشتیبانی می‌کنند می‌توان نتیجه گرفت که افزایش شاخص تعداد نصب ATMهای ارزهای دیجیتال بیش از هر چیز، علاقه به سرمایه‌گذاری در این حوزه را نشان می‌دهد.

  • میزان خرید و فروش با خودپردازهای ارزهای دیجیتال

چندی پیش کریس مک‌آلاری (Chris McAlary)، مدیر عامل کوین کلاود با شرکت در برنامه بهترین کسب و کارها (The Best Business) با اجرای آنتونی پمپلیانو (Anthony Pompliano) به اهمیت تبدیل پول نقد به ارزهای دیجیتال اشاره کرد و توضیح داد که چگونه دستگاه‌های خودپرداز ارزهای دیجیتال می‌توانند به افراد زیادی که به خدمات بانکی دسترسی ندارند، کمک کنند.

مک‌آلاری افزود:

به گمانم اهمیت موضوع تبدیل پول نقد به ارزهای دیجیتال و بالعکس به اندازه کافی در رسانه ها مورد توجه قرار نمی‌گیرد. با خدمات ما قادر خواهید بود دلار‌های خود را شارژ کنید. می‌توانید دلار آمریکا را با ارزهای دیجیتال مبادله کنید و میلیون ها ارزش و کاربرد از این تبادل به دست آورید.

در سال ۲۰۲۱ تعداد خودپردازهای بیت کوین ۲ برابر شد

در این باره بیشتر بخوانید

  • بیت کوین، اتریوم، لایتکوین: تحلیل قیمت
  • هشت مارس روسی‌ها به همسر خود ارزِ دیجیتال هدیه دادند!
  • کاهش پاداش بلاک بیت کوین و اتریوم آغازگر روند صعودی !
  • ماینرهای ارز دیجیتال بدون انجام هیچ کاری میلیون‌ها دلار کسب می‌کنند !
  • یک فروشگاه زنجیره‌ای در ایالت تگزاس امکان نقدکردن ارزهای دیجیتال را برای مشتریان فراهم می‌کند

منبع مقاله

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.