تاریخ انتشار : چهارشنبه 14 سپتامبر 2022 - 6:53
کد خبر : 505370

آیا ارز دیجیتال قمار است؟ بستگی به استراتژی شما دارد.

آیا ارز دیجیتال قمار است؟ بستگی به استراتژی شما دارد.

ارز دیجیتال جدیدترین پدیده در دنیای سرمایه گذاری است، اما این پدیده واقعا چقدر امن است؟ در حالی که برخی افراد با خرید ارزهای دیجیتال میلیون‌ها دلار درآمد کسب کرده‌اند، شما به راحتی می‌توانید همه چیز را از دست بدهید. حتی کارشناسان در مورد اینکه آیا ارز دیجیتال سرمایه گذاری خوبی است یا نه، اختلاف

ارز دیجیتال جدیدترین پدیده در دنیای سرمایه گذاری است، اما این پدیده واقعا چقدر امن است؟ در حالی که برخی افراد با خرید ارزهای دیجیتال میلیون‌ها دلار درآمد کسب کرده‌اند، شما به راحتی می‌توانید همه چیز را از دست بدهید. حتی کارشناسان در مورد اینکه آیا ارز دیجیتال سرمایه گذاری خوبی است یا نه، اختلاف نظر دارند. برخی از میلیاردرهای مشهور مانند ایلان ماسک ارزهای رمزنگاری شده مانند بیت کوین و دوج کوین را در رسانه های اجتماعی تبلیغ می کنند، در حالی که سرمایه گذاران دیگری مانند مایکل سیلر و وارن بافت همواره انتقاد خود را از ارزهای دیجیتال ابراز کرده اند. ارز های دیجیتال می‌تواند فوق‌العاده مخاطره‌ آمیز باشد. آنقدر خطرناک که برخی آن را بیشتر یک قمار می‌دانند تا سرمایه‌گذاری. چند نکته وجود دارد که باید قبل از خرید بدانید. در تیم زوم ارز ما تمام جنبه های مربوط به ارز دیجیتال را بررسی می کنیم.

 

در وب سایت زوم ارز بیشتر بخوانید : مرج اتریوم

 

 

 

  1. سرمایه گذاری بلندمدت است، در حالی که قمار کوتاه مدت است

قبل از این که به این نکته بپردازیم که چرا ارز دیجیتال را با قمار مقایسه می کنند، باید دوباره چند نکته در ارتباط با معاملات را یادآوری کنیم. حقیقت این است که ارز دیجیتال بسته به استراتژی شما می تواند یک سرمایه گذاری یا یک قمار باشد. اگر ارز دیجیتال را صرفاً به این منظور می‌خرید که سعی کنید،یک شبه ثروتمند شوید، آنگاه در قلمرو قمار قرار می‌گیرد. اما اگر واقعاً معتقدید که ارز دیجیتال راه آینده است و برای دهه‌های آتی وجود خواهد داشت، خرید آن در حال حاضر بیشتر یک سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود.

 

مهم نیست جایی که برای سرمایه گذاری انتخاب می کنید، بهتر است یک رویکرد استراتژیک بلند مدت در پیش بگیرید. روی چیزی سرمایه گذاری نکنید، که مایل نیستید حداقل برای چند سال یا در حالت ایده آل چندین دهه نگه دارید. ارز دیجیتال در کوتاه مدت بسیار بی ثبات است، اما اگر به آینده آن اعتقاد داشته باشید، در صورت موفقیت می توانید در طول زمان پول زیادی به دست آورید. هیچ تضمینی وجود ندارد که ارز دیجیتال در درازمدت موفق شود، و شما همچنان می توانید همه چیز را حتی در صورت اتخاذ یک رویکرد بلندمدت از دست بدهید. اما احتمال از دست دادن پول کمتر از زمانی است که بخواهید در کوتاه مدت زمان بازار را تعیین کنید تا درآمدی نجومی در مدت کم داشته باشید.

 

2-سرمایه گذاری با ریسک های حساب شده

سرمایه گذاری همیشه درجاتی از ریسک را به همراه خواهد داشت، حتی اگر در مکان های نسبتا امن سرمایه گذاری کنید. اما تبدیل شدن به یک سرمایه‌گذار موفق مستلزم انجام ریسک‌های حساب‌شده است، و همین امر در مورد ارز دیجیتال نیز صادق است. اگر پس انداز زندگی خود را پشت ارزهای دیجیتال بگذارید، قطعاً این کار یک قمار است. اما راه هایی برای سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال به روشی حساب شده تر و مطمئن تر وجود دارد.

 

شما کاربران زوم ارزی با کلیک بر روی قیمت بیت کوین می توانید به صفحه قیمت لحظه ای این رمز ارز دسترسی یابید.

 

آیا ارز دیجیتال قمار است؟ بستگی به استراتژی شما دارد.

اول، مطمئن شوید که وضعیت مالی شما خوب است و فقط پولی را سرمایه گذاری می کنید که می توانید از دست بدهید. بعد، دوباره بررسی کنید که سبد سهام شما به درستی چیده شده باشد. اگر ارز دیجیتال را به ترکیب اضافه می‌کنید، باید مطمئن باشید که بقیه سرمایه‌گذاری‌های شما تا حد امکان قوی و پایدار هستند. سپس اگر ارز دیجیتال شکست بخورد، بقیه پورتفولیوی شما را با خود از بین نخواهد برد. با استراتژیک بودن و دقت در نحوه سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال، می توانید ریسک خود را کاهش دهید.

 

  1. جایی که سرمایه گذاری می کنید اهمیت دارد

ارز دیجیتال، به طور کلی، ریسکی است. اما برخی از ارزهای دیجیتال خطرناک‌تر از سایر ارزها هستند و انتخاب اشتباه می‌تواند یک قمار باشد. در حالی که ارزهای پایه ممکن است بسیار متفاوت از سهام باشند، شما همچنان می توانید به همان روشی که سرمایه گذاری های دیگر را انجام می دهید، درباره آنها تحقیق کنید. در مورد سهام، مهم است که به اصول اساسی یک شرکت نگاه کنید تا مشخص شود که آیا احتمال رشد آن در طول زمان وجود دارد یا نه. همین روش برای ارز های دیجیتال نیز کاربرد دارد.

 

همانطور که در حال تحقیق در مورد انواع مختلف ارزهای دیجیتال هستید، چند سوال از خود بپرسید. آیا این ارز دیجیتالخاص در حال حاضر استفاده ای در دنیای واقعی دارد؟ اگر نه، چقدر احتمال دارد که در آینده به جریان اصلی تبدیل شود؟ آیا مزیتی نسبت به رقبای خود دارد؟ اگر ارزهای دیجیتال جدید به وجود بیایند، چقدر احتمال دارد که این ارز مزیت های خود را حفظ کند؟ا گر ارزهای دیجیتال را بر اساس میزان مد روز بودن یا افزایش قیمت آنها انتخاب می کنید، این بیشتر شبیه به قمار است. اما اگر تحقیقات خود را انجام دهید و ارز دیجیتالی را بخرید که معتقدید قوی‌ترین آن است، بیشتر سرمایه‌گذاری است.

 

چرا باید بر روی ارز های دیجیتال سرمایه گذاری کرد

در حال حاضر، ارز دیجیتال هنوز یک سرمایه گذاری بسیار سوداگرانه است و هیچ کس نمی داند به کجا خواهد رفت. برخلاف سهام، ارزهای دیجیتال تاریخچه ای طولانی ندارند. و مهم نیست که چقدر سعی می کنید ریسک خود را کاهش دهید، باز هم شانس زیادی برای از دست دادن پول وجود دارد. اگر شما یک سرمایه گذار ریسک گریز هستید، شاید بهتر باشد فعلاً از ارزهای دیجیتال خودداری کنید.

 

اما اگر تصمیم گرفته اید که می خواهید در ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کنید، بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که در مورد گزینه های خود تحقیق کنید، پورتفولیوی خود را بر اساس آن آماده کنید و سرمایه گذاری خود را برای دراز مدت نگه دارید. شما نمی توانید خطر را به طور کامل از بین ببرید، اما هرچه بیشتر آماده شوید، وضعیت بهتری خواهید داشت.

شباهت ارز دیجیتال و قمار

به راحتی می توان شباهت هایی را بین تجارت ارزهای دیجیتال پرخطر و شرط بندی ورزشی مشاهده کرد. یکی دیگر از منابع بزرگ سرمایه گذاری در ورزش حرفه ای. همچنین به راحتی می توان فهمید که چرا گروه های مصرف کننده نگران ترویج بازار انبوه معاملات بسیار سوداگرانه هستند. به عنوان مثال، مرکز قانون اقدام مصرف‌ کننده می‌گوید صرافی‌های ارز دیجیتال باید مشمول محدودیت‌هایی در تبلیغات شوند، مانند دیگر بنگاه‌ها.

 

با این حال، این تنها یکی از بسیاری از سوالات پیچیده ای است که سیاست گذاران در تلاش برای کشف چگونگی تنظیم قوانین ارزهای دیجیتال با آن مواجه هستند. این سال برای سرمایه‌گذاران ارز دیجیتال سال بسیار سختی بود و قیمت بیت‌کوین امسال با 58 درصد کاهش به حدود 20000 دلار رسید. در همین زمان، دولت‌ها در همه جا درگیر این هستند که چگونه این دارایی‌های دیجیتال خصوصی را در نوعی چارچوب نظارتی قرار دهند.

 

شما کاربران زوم ارزی می توانید با کلیک بر روی قیمت ارز های دیجیتال از قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال مطلع گردید.

 

وزارت خزانه داری فدرال اخیراً در مورد این موضوع مشورت کرده است و این روند سؤالات جالبی را ایجاد کرده است. برای مثال، آیا رگولاتورها باید با ارزهای دیجیتال مانند سایر محصولات مالی مانند سهام رفتار کنند؟ این موضعی است که گروه مصرف کننده در ارائه خود به خزانه داری اتخاذ می کند و بسیاری در صنعت برای چیزی در این راستا تلاش می کنند.

 

اما یکی از کارشناسان برجسته مالی استرالیا، پروفسور ممتاز مالی در دانشگاه ملبورن، کوین دیویس، نگران است که اعلام همه ارزهای دیجیتال به عنوان محصولات مالی ممکن است نتیجه معکوس داشته باشد. دیویس، یکی از اعضای پانل استعلام سیستم مالی 2014، در رساله خود می گوید که خرید یک ارز دیجیتال مانند بیت کوین “در درجه اول (اگر نه منحصرا) نوعی قمار / گمانه زنی است.

 

او می‌گوید وقتی بیت‌کوین می‌خرید، به احتمال زیاد این کار را برای انجام تراکنشات روزانه انجام نمی دهید، بلکه به این دلیل که فکر می‌کنید کسی مایل است در آینده به شما پول بیشتری برای بیت‌کوین بپردازد آن را می خرید. دیویس تصدیق می کند که این با سایر اشکال قمار متفاوت است، جایی که نتیجه یک مسابقه اسب دوانی یا یک مسابقه ورزشی تعیین کننده سود یا ضرر است. اما او آن را قمار می‌داند و صرافی ارز دیجیتالی را که به شما دسترسی خرید بیت‌کوین می دهد را به یک روزنامه ‌فروشی که بلیت‌های لاتاری می‌فروشد تشبیه می‌کند.

آیا ارز دیجیتال قمار است؟ بستگی به استراتژی شما دارد.

چرا تمایز مهم است؟ خوب، او فکر می‌کند این خطر وجود دارد که تعیین بیت‌کوین به‌عنوان «محصول مالی» باعث شود مصرف‌کنندگان فکر کنند که محصولات ارز دیجیتال ایمن‌تر و مفیدتر از آنچه هستند، هستند.

 

در عوض، دیویس می‌گوید تنها ارزهای دیجیتالی که به وضوح مانند محصولات مالی عمل می‌کنند باید به این ترتیب تنظیم شوند. مثال برجسته، استیبل کوین‌ها هستند که دارایی‌های دیجیتالی هستند که در تلاش برای تثبیت ارزش آن‌ها به دارایی‌های دیگر متصل شده‌اند. در حالی که برخی از استیبل کوین‌ها اخیراً خود را ثابت کرده‌اند، اما این محصولات می‌توانند تا حد زیادی شبیه سپرده‌های بانکی به نظر برسند. بنابراین مواردی برای تنظیم آنها وجود دارد. دیویس می‌گوید: «آن‌ها باید با دقت در مورد اینکه چه بخش‌هایی از (بخش ارز دیجیتال) به‌عنوان یک محصول مالی تلقی می‌شوند و چه ارز هایی صرفاً قمار هستند، فکر کنند. دیویس به وضوح یکی از منتقدین ارزهای دیجیتال است. اما او تنها نیست که ماهیت بسیار سوداگرانه رمزارزها و پیامدهایی که ممکن است برای نحوه تنظیم آنها داشته باشد را برجسته می کند.

 

بانک تسویه بین‌المللی هفته گذشته تحقیقاتی را منتشر کرد که نشان می‌دهد سرمایه‌گذاران خرد ممکن است به طور کامل متوجه خطرات سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال نباشند، و به شواهدی اشاره کرد که سرمایه‌گذاران جدید در کریپتو در پی افزایش قیمت‌های گذشته هستند. مدل سازی آن نشان داد که به ازای هر 10 درصد افزایش در قیمت بیت کوین، 3 درصد افزایش در تعداد کاربران برنامه های ارز دیجیتال وجود دارد. در این گزارش آمده است که بزرگ‌ترین گروه از کاربران اپلیکیشن‌های ارز های دیجیتال را مردان زیر 35 سال تشکیل می‌دهند. گروهی که به ریسک‌پذیری معروف هستند و انگیزه آنها می تواند تر از عقب افتادن از بقیه باشد.

 

 

 

قانون گذاران در تلاش برای محافظت از معامله گران

 

اگر افراد بخواهند باید آزادانه در دارایی‌های پرخطر سرمایه‌گذاری کنند، اما BIS اعلام کرد که باید ریسک‌ها به اندازه کافی افشا شود و ادعاهای تبلیغاتی شرکت‌های ارز دیجیتال ثبت شود. در استرالیا، قانون گذاران همچنین از شرکت‌های مالی خواسته‌اند که نشان دهند محصولاتشان «احتمالاً با اهداف، وضعیت مالی و نیازهای مصرف‌کنندگان سازگار است». اگر رمزارزها به عنوان محصولات مالی تنظیم می شدند، باید این مانع را نیز برطرف کنند.

 

فردی با تخصص فراوان در زمینه مالی دیجیتال و مقررات، گرگ مدکرافت، رئیس سابق کمیسیون اوراق بهادار و سرمایه گذاری استرالیا است که همچنین مدیریت خدمات مالی OECD را بر عهده داشت، جایی که تامین مالی دیجیتال یک اولویت کلیدی بود. Medcraft تا آنجا پیش نمی رود که بگوید بازار ارز دیجیتال یک قمار تمام عیار است و به این نکته اشاره می کند که محصولات مالی پرخطر دیگری نیز وجود دارند.

 

در عوض، او می‌گوید که ارز های دیجیتال  آنقدر بزرگ شده‌اند که نمی‌توان آن‌ها را نادیده گرفت و تنظیم آنها راهی برای ارائه همان نوع حمایت از مصرف‌کننده است که برای محصولات مالی پرخطر اعمال می‌شود. به عنوان مثال، در حالی که Medcraft رهبری ASICرا بر عهده داشت، تنظیم کننده تبلیغات در ساعات اولیه برخی از مشتقات پرخطر را که به عنوان قراردادهای متفاوت شناخته می شوند، ممنوع کرد. هر آنچه که رگولاتورها در نهایت تصمیم بگیرند، نوسانات شدید ارزهای دیجیتال، موسسات مالی سنتی را در موقعیت جالبی قرار می دهد. در حالی که اکثر بانک‌های استرالیایی برای خطرات تسهیل تجارت کریپتو آماده نیستند، بانک Commonwealth در نوامبر گذشته اعلامیه‌ای غافلگیرکننده کرد مبنی بر اینکه آزمایشی را راه‌اندازی می‌کند که به مشتریان اجازه می‌دهد تا دارایی‌های ارز دیجیتال را از طریق برنامه خود معامله کنند.

 

حمله معاملات ارزهای دیجیتال CBA اخیراً به دلیل برخورد با رگولاتورها متوقف شده است، اما بانک همچنان قصد دارد به اجرای آزمایشی ادامه دهد. اگر زمانی که محصول در نهایت راه اندازی شد، انتظار می رود بانک مراقب باشد که چه مشتریانی از طریق برنامه خود به بازار ارز دیجیتال دسترسی دارند. کاهش قیمت بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال وحشتناک  بوده است، و بسیاری از سوالات نظارتی پیچیده در بخش ارز دیجیتال وجود دارد. جالب خواهد بود که ببینیم چگونه بزرگترین بانک کشور همه اینها را در مقابل تمایل بسیاری از مشتریان برای ضربه زدن به دارایی های ارز دیجیتال حل می کند.

 

 

این مقاله توسط تیم زوم ارز تهیه شده است و از اینکه تا پایان این مقاله همراه ما بودید از شما تشکر می کنیم.

 

منبع : https://www.zoomarz.com/

 

 

من دوست دارم در این مقاله، محتواهای بسیار ترند را به شما زوم ارزی های عزیز معرفی کنم، که مطمئن هستم با خواندن این مقالات در سایت زوم ارز اطلاعات شما درباره اینکه چگونه ارز دیجیتال بخریم افزایش خواهد یافت.

  1. متاورس چیست؟
  2. بهترین مشاور خرید زمین در متاورس
  3. چگونه برای زندگی در متاورس آماده شویم؟
  4. صرافی ارز دیجیتال چیست؟
  5. آموزش صرافی اوکی ایکس OKX
  6. آموزش صرافی بیت هامب
  7. چگونه محصول خود را NFT کنم؟
  8. بهترین سایت ها برای ساخت و فروش NFT
  9. آموزش بازی موباکس MBOX
  10. آموزش بازی اسپلینترلندز Splinterlands

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.