تاریخ انتشار : یکشنبه 12 سپتامبر 2021 - 11:56
کد خبر : 44313

مشخصات و تصاویر آیفون 14 فاش شد

مشخصات و تصاویر آیفون 14 فاش شد

مشخصات و تصاویر آیفون 14 فاش شد زمان زیادی تا معرفی رسمی آیفون ۱۳ اپل باقی نمانده اما با این وجود شاهد انتشار اطلاعات و تصاویر زیادی از نسل بعدی این گوشی یعنی آیفون ۱۴ هستیم.
همانطور که احتمالا می‌دان..

مشخصات و تصاویر آیفون 14 فاش شد

زمان زیادی تا معرفی رسمی آیفون ۱۳ اپل باقی نمانده اما با این وجود شاهد انتشار اطلاعات و تصاویر زیادی از نسل بعدی این گوشی یعنی آیفون ۱۴ هستیم.

همانطور که احتمالا می‌دانید، آيفون ۱۳ رسما در تاریخ ۲۳ شهریور، یعنی تا چند روز دیگر معرفی خواهد شد. انتظار می‌رود بخش ناچ این گوشی هوشمند باریک‌تر شود و نمای جلویی آن ظاهر زیباتری نسبت به نسل فعلی آیفون داشته باشد.

مطالب مرتبط:

  • اولین رندرهای آیفون ۱۴ پرو مکس فاش شد
  • اپل در حال تست سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر برای سری آیفون ۱۴ است

از دیگر ویژگی‌های این محصول می‌توان به فیس‌ آی‌دی سریع‌تر، حالت پرتره برای ثبت ویدیو، قابلیت‌های تصویربرداری فضایی، باتری بزرگ‌تر، رنگ‌های جدیدتر و موارد دیگر اشاره کرد.

می‌توان با اطمینان گفت که مراسم استریم کالیفرنیا که برای معرفی آیفون ۱۳ در نظر گرفته شده، بزرگ‌ترین رویداد گوشی‌های هوشمند در سال جاری خواهد بود. اما حالا اطلاعات مختلفی در مورد آیفون ۱۴ فاش شده است. ابتدا اجازه دهید نگاهی به تفاوت‌های آیفون‌های سری ۱۳ و آیفون‌های سری ۱۴ داشته باشیم.

آیفون ۱۳ و آیفون ۱۳ پروآیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ مکسآیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس
لبه‌های تخت، فریم آلومینیومی/استیل ضدزنگ، طراحی شیشه‌ای، ظاهر شیشه‌ای/ماتلبه‌های تخت، فریم آلومینیومی، طراحی شیشه‌ای، ظاهر مات/شیشه‌ایلبه‌های تخت، فریم تیتانیومی، طراحی شیشه‌ای، ظاهر شیشه‌ای طرح‌دار، دکمه‌های صدا شبیه به آيفون ۴
ناچ باریک با فیس آی‌دیناچ باریک با فیس آی‌دیپانچ هول یک یا دوتایی با فیس‌ آی‌دی
تراشه‌ی A15 بایونیک ۵ نانومتریتراشه‌ی A16 بایونیک ۴ نانومتریتراشه‌ی A16 بایونیک ۴ نانومتری
نمایشگر ۶۰ هرتز/۱۲۰ هرتز اولد

60Hz/120Hz OLED display

نمایشگر ۶.۱ تا ۶.۷ اینچی ۶۰ هرتز اولد LTPOنمایشگر ۶.۱ تا ۶.۷ اینچی ۱۲۰ هرتزی اولد LTPO
حافظه‌ی داخلی ۶۴ گیگابایت و ۱۲۸ گیگابایتحافظه‌ی داخلی ۶۴ گیگابایتجافظه‌ی داخلی ۱۲۸ گیگابایت برای مدل پایه
شایعه: پشتیبانی از شارژ ۲۵ وات (شارژر در جعبه وجود ندارد)پشتیبانی از شارژ سریعپشتیبانی از شارژ سریع
باتری با ظرفیت ۳۰۹۵ میلی‌آمپر ساعتمجهز به یک باتری بزرگ‌ترمجهز به یک باتری بزرگ‌تر
دوربین‌های فوق عریض بروز شده و امکان جذب بیشتر نور تا ۴۰ درصد؛ عملکرد بهتر در نور کم در تمام دوربین‌ها و حساسیت بهتر نسبت به نور تا ۱۵ درصدسیستم دوربین شبیه به آیفون‌ ۱۳دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی که بزرگ‌ترین دوربین به‌کار رفته در یک آیفون محسوب می‌شود؛ امکان بزرگ‌نمایی پریسکوپی تصویر بین ۴ تا ۵ برابر؛ اگر این ویژگی در آیفون ۱۴ ارائه نشود انتظار می‌رود در آیفون ۱۵ پرو شاهد اضافه شدن آن باشیم.
مجهز به سنسور لایدار در مدل‌های آیفون ۱۳ پرو و ۱۳ پرو مکسپشتیبانی از لایدارپشتیبانی از لایدار
تثبیت‌گر شیفت تصویر اپتیکال و دیجیتالتثبیت‌گر شیفت تصویر اپتیکال و دیجیتالتثبیت‌گر شیفت تصویر اپتیکال و دیجیتال

آیا این تصاویر واقعا مربوط به آیفون ۱۴ است و طراحی آن نهایی شده است؟

آيفون ۱۴
آيفون ۱۴
آيفون ۱۴

آيفون ۱۴
آيفون ۱۴
آيفون ۱۴

آيفون ۱۴

بر اساس اعلام جان پراسر، رندهای آیفون ۱۴ و اطلاعات فاش شده از این محصول از تصاویر مختلفی که از این گوشی در دسترس قرار گرفته به‌دست آمده است. لازم به ذکر است که پراسر پیش از این و مدت‌ها قبل از اینکه تصاویر مدل نهایی پیکسل ۶ گوگل منتشر شود، اطلاعات و شکل ظاهری این محصول را فاش کرده بود.

ابتدا باید اشاره کنیم که بنا به اعلام پراسر، این رندرها فقط مربوط به آیفون ۱۴ پرو و اگر بخواهیم دقیق‌تر بگوییم آیفون ۱۴ پرو مکس است. همانطور که در استراتژی اخیر اپل دیده‌ایم، بزرگ‌ترین آیفون این شرکت همچنان بهترین مدل این محصول خواهد بود. در واقع مدل پرو مکس آیفون در هر سری از این محصول، بهترین مدلی است که می‌توان آن را خریداری کرد.

پراسر مدعی شده که آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ مکس مثل آیفون‌های سری ۱۳ اپل، همچنان به بخش ناچ مجهز خواهند بود. صفحه‌نمایش این دو مدل نیز همچنان ۶۰ هرتزی در نظر گرفته شده است.

پراسر برای اینکه رندرهای آیفون ۱۴ را باور پذیرتر کند، یک تئوری خیلی خوب ارائه کرده است. وی به این مورد اشاره کرده که شرکت اپل معمولا پیش از ارائه‌ی یک بازطراحی اساسی در محصولات خود، به دفعات زیادی از یک طرح استفاده می‌کند.

علاوه بر این، پراسر یکسری از ویژگی‌های دیگر آیفون ۱۴ را هم فاش کرده است. به‌عنوان مثال، وی گفته که جنس فریم آیفون ۱۴ همانند آیفون ۴ استیل ضد زنگ خواهد بود. همچنین دوربین جلویی این محصول مثل گلکسی اس ۲۱ سامسونگ از نوع پانج هول در نظر گرفته شده است. البته پیش از این نیز شایعاتی مبنی بر استفاده از سبک پانچ‌ هول برای دوربین جلویی آیفون منتشر شده بود که این مورد با اطلاعاتی که پراسر فاش کرده هم‌خوانی دارد.

آیفون ۱۴ از پانچ هول دوگانه بهره خواهد برد

آيفون ۱۴
آيفون ۱۴
آيفون ۱۴

آيفون ۱۴

البته درحال حاضر خیلی زود است که بخواهیم در مورد طرح نهایی اپل برای آیفون ۱۴ مطمئن باشیم.

در واقع زمانی می‌توانیم از طراحی مدل‌های جدید آیفون اطمینان حاصل کنیم که به تاریخ معرفی آن مدل خیلی نزدیک شده باشیم. تا کنون چند شایعه‌ی دیگر نیز در مورد سبک طراحی پانچ هول آیفون‌های بعدی اپل در اینترنت منتشر شده که هرکدام با دیگری تفاوت‌هایی دارند.

البته پراسر همچنان معتقد است که آیفون ۱۴ از سنسور فیس‌ آی‌دی زیر نمایشگر بهره خواهد برد، اما می‌توان انتظار داشت که اعمال چنین تغییری کار بسیار دشواری است. بنابراین اگر اپل موفق نشود این فناوری را در آیفون ۱۴ ارائه دهد احتمالا از گزینه‌های دیگر استفاده خواهد کرد.

خوشبختانه شاید پاسخی برای این سوال داشته باشیم. تصاویر فاش شده توسط ShrimpApplePro از پنل جلویی آیفون ۱۴ نشان می‌دهد که شاید اپل به‌جای مخفی کردن سنسورهای فیس‌ آی‌دی از یک روش متفاوت استفاده کند.

بنا به اعلام منابع اگر اپل فیس آی‌دی را در زیر نمایشگر مخفی کند، مسلما دوربین را هم به همین سبک در زیر صفحه‌ نمایش قرار خواهند داد. این مورد در تصاویر منتشر شده توسط پراسر نیز نشان داده شده است.

آیفون ۱۴

اپل دوست دارد حتی اگر از راه دور به آیفون نگاه می‌کنید، این دستگاه را شناسایی کنید. از زمان معرفی آيفون X تا کنون، بخش ناچ دستگاه همیشه یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های ظاهری این دستگاه بوده است. البته تعداد بسیار زیادی از گوشی‌های هوشمند اندرویدی نیز پس از معرفی آیفون X، از سبک طراحی ناچ بهره بردند.

اگر این خبر صحت داشته باشید احتمالا شاهد پانچ هول دوگانه در آیفون ۱۴ باشیم، هرچند نمی‌توان هنوز با قاطعیت در این مورد صحبت کرد. درهر حال استفاده از پانچ هول دوگانه باعث خواهد شد تا نمای ظاهری آیفون ۱۴ پرو خاص باشد.

بر اساس اعلام منابع خبری در توییتر مشخصات مختلفی برای آيفون ۱۴ پرو اعلام شده که در زیر به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

نمایشگر ساخت ال‌جی در دو مدل از آیفون ۱۴ پرو که یکی ۶.۱ اینچ و دیگری ۶.۷ اینچی خواهد بود.

مدل استاندارد آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ پرو مکس از ناچ شبیه به آیفون ۱۳ بهره خواهند برد

منبع این خبر همچنین اعلام کرده که فعلا حتی نام مدل آیفون‌های مورد اشاره مشخص نشده، اما فعلا از نام آیفون ۲۰۲۲ به‌جای آیفون ۱۴ استفاده خواهیم کرد.

البته این احتمال هم وجود دارد که اپل فیس آی‌دی را از آیفون ۲۰۲۲ حذف کند و به‌جای ان از سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر در این محصول استفاده کند که در این صورت آیفون‌های ۲۰۲۲ بسیار جذاب خواهند بود. البته تاکنون هیچ نشانه‌ای مبنی بر اضافه شدن سنسور اثرانگشت زیر نمایشگر در دستگاه مورد اشاره دیده نشده است.

استفاده از این سنسور مسلما باعث خوشحالی بسیاری از کاربران خواهد شد.

اما چرا اطلاعات زیادی در مورد آیفون‌های اپل فاش می‌شود؟

نتیجه‌ای که در اینجا می‌گیریم صرفا محدود به آیفون ۱۳، آیفون ۱۴ یا آیفون ۱۵ نیست. به‌نظر می‌رسد اپل مشکلات بزرگ‌تری پیش رو دارد و این مشکلات به مخفی کردن فیس‌ آی‌دی زیر نمایشگر یا بهتر کردن آیفون مربوط نمی‌شود.

همانطور که اشاره کردیم، اطلاعات زیادی از گوشی آیفون ۱۴ منتشر شده و حالا تصاویر مختلفی از این محصول در دسترس داریم. این در حالی است که هنوز آیفون ۱۳ رسما معرفی نشده است.

اما راه‌حلی برای این مشکل وجود دارد؟ آسان‌ترین راه این است که اپل کنترل بیشتری روی اطلاعات محصولات خود داشته باشد. البته باید گفت که حفظ اطلاعات مربوط به یک گوشی از زمان ارائه‌ی طرح‌های اولیه تا ساخت نهایی آن، بسیار سخت است و نمی‌توان به‌آسانی جلوی فاش شدن این اطلاعات را گرفت.

البته این مشکل فقط مختص شرکت اپل نیست. شاید بهتر باشد تیم‌ کوک و شرکت متبوعش از استراتژی شرکت‌های تولیدکننده‌ی گوشی‌های هوشمند اندرویدی پیروی کنند. به‌عنوان مثال هواوی و وان‌پلاس پیش از رونمایی رسمی از محصولات خود، تعداد زیادی تیزر از دستگاه‌های جدید خود منتشر می‌کنند.

شخص خبرنگاران این است که از گزارشی از وقایع مختلف ارائه کنند. در واقع یک خبرنگار نمی‌تواند نسبت به بی‌اطلاعی مخاطبانش بی‌تفاوت باشد. درهر حال مسلما فاش شدن اطلاعات محصولات مهمی مثل آیفون پیش از رونمایی رسمی باعث می‌شود تا هیجان رویداد اصلی معرفی این محصولات کم شود.

البته این را هم نباید فراموش کرد که درز چنین اطلاعاتی برای بسیاری از افراد جنبه سرگرمی دارد. حال که اطلاعات مختلفی در مورد آیفون ۱۴ منتشر شده، لطفا دیدگاه خود را در مورد این محصول با تکفارس و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: PhoneA

منبع مقاله

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.