تاریخ انتشار : سه‌شنبه 25 ژانویه 2022 - 7:42
کد خبر : 502643

معرفی انواع سیم بکسل ها برای صنایع مختلف

معرفی انواع سیم بکسل ها برای صنایع مختلف

سیم بکسل طناب فولادی بوده که از سیم هایی با جنس استیل یا فولاد تشکیل می شود. در واقع ساختار این محصول به گونه ای است که از لایه یا رشته سیم و مغزی ساخته می شود. چندین سیم به دور یکدیگر تابیده می شوند و رشته یا لایه سیم را ایجاد می کنند و

سیم بکسل طناب فولادی بوده که از سیم هایی با جنس استیل یا فولاد تشکیل می شود. در واقع ساختار این محصول به گونه ای است که از لایه یا رشته سیم و مغزی ساخته می شود. چندین سیم به دور یکدیگر تابیده می شوند و رشته یا لایه سیم را ایجاد می کنند و با تابیده شدن چند رشته سیم به دور مغزی، این نوع طناب فولادی تولید می گردد.

اصلی ترین بخش در سیم های بکسل، مغزی یا هسته آن است. این بخش وظیفه دارد تا از رشته های سیم هنگام وارد شدن فشار نگهداری کند. میزان قطر مغزی و جنس آن متناسب با نوع کاربری آن تعیین می گردد. در صورتی که قطر مغزی کمتر از میزان فشار بار مورد نظر باشد، رشته مفتول ها به یکدیگر ساییده می شوند و باعث کاهش طول عمر طناب فولادی می گردد.

سیم یا مفتول های موجود در این نوع طناب های فولادی می توانند با سه جنس متفاوت تولید شوند؛ مفتول های استیل که در برابر زنگ زدگی و دمای بالا مقاوم هستند، مفتول های فولادی بدون روکش که برای محیط های خشک استفاده می شوند و مفتول های روکش دار و گالوانیزه نیز که برای محیط های مرطوب مناسب می باشند.

مگابکسل یکی از مجموعه های فعال در زمینه فروش سیم بکسل می باشد. بسیاری از شرکت ها و صنایع بزرگ و کوچک به عنوان مشتریان مجموعه مگابکسل شناخته می شوند. انواع محصولات مگابکسل دارای کیفیت و قیمت مناسبی هستند و مشتریان عزیز می توانند با اطمینان خاطر از این مجموعه خرید خود را انجام دهند.

کاربرد سیم بکسل در صنایع مختلف

این محصول یکی از انواع محصولات پر کاربرد در صنایع گوناگون می باشد. انواع صنایع کوچک و بزرگ مانند صنایع پتروشیمی، صنعت حمل و نقل، جرثقیل، آسانسور و… از این ابزار استفاده می کنند. سیم های بکسل با توجه به نوع کاربری که دارند، دارای مقاومت و قدرت های متفاوتی هستند. در صنایع سنگین، مغزی طناب بکسل بایستی از جنس فولاد سخت باشد تا در جابجایی و حرکت، امنیت لازم را فراهم نماید.

 

سیم بکسل

در واقع سیم بکسل در فعالیت هایی که به لیفتینگ و جابجایی نیاز است، به کار برده می شود. این محصول در جنس ها، ابعاد و سایزهای گوناگونی تولید و عرضه می شوند. ساختارهای متنوع این ابزار در صنایع مختلف وظیفه نگهداری، کنترل و یا مهار بار را بر عهده دارد.

در صنعت ساختمان سازی از این محصول به منظور انتقال و جابجایی مصالح و در بالابرها استفاده می شود. همچنین در صنایع نفت و پتروشیمی برای انجام حفاری های چاه ها و دکل های نفتی این ابزار به کار برده می شود.

علاوه بر این در صنایع سد سازی، صنعت برق، خودرو سازی و دوچرخه سازی، کشتیرانی، شرکت های آسانسور سازی، بنادر و شیلات، معادن و صنایع حمل و نقل، صنعت ریلی، نگهداری پل های معلق، جرثقیل ها و… از طناب فولادی استفاده می شود.

 

انواع سیم بکسل

یکی از محصولات ارائه شده توسط بازرگانی مگابکسل، سیم بکسل آسانسوری است که در سایزها و شکل های مختلف و متناسب با نیاز مشتری تولید می گردد. در انتخاب طناب های فولادی مخصوص آسانسور بایستی به مواردی چون طول، ضخامت، قدرت کشش و برند تولید کننده آن توجه ویژه ای داشت.

این نوع طناب های فولادی مخصوص آسانسور در انواع مختلفی تولید می شوند. معمول ترین نوع آن، نوع آهنی است که کاربرد فراوانی در پروژه های آسانسوری مختلف دارد. سیم های بکسل کششی و نوع کششی با نیروی بالا از انواع دیگر این محصول هستند که در مواردی مورد استفاده قرار می گیرند که به انعطاف و نیروی کششی بالایی نیاز است.

از انواع دیگر طناب های فولادی، نوعی است که مخصوص کارهای حفاری می باشد. به دلیل اهمیت و حساسیت بالایی که کار حفاری در صنایع مختلف دارد، سیم بکسل هایی مخصوص این فعالیت تولید می شوند که دارای توان کششی بالایی هستند و مقاومت زیادی در برابر حرارت و سایش دارند.

 

سیم بکسل

سیم های بکسل حفاری بایستی دارای مغزی فولادی باشند. چرا که این نوع دارای استحکام و مقاومت بالاتری است. همچنین قطر طناب فولادی بایستی به گونه ای باشد که هنگام قرارگیری زیر بار و فشار، رشته های سیم با یکدیگر تماس نداشته باشند.

یکی دیگر از محصولات موجود در بازرگانی مگابکسل، طناب فولادی گالوانیزه است که با توجه به نوع شرایط آب و هوایی و در مکان هایی که رطوبت زیادی وجود دارد، از آن استفاده می شود. سیم های بکسل گالوانیزه در دو نوع گالوانیزه سرد یا روغن اندود و گالوانیزه گرم که با استفاده از کروم و آبکاری ساخته می شوند، تقسیم می گردند.

سیم بکسل نتاب

سیم بکسل نتاب محصول دیگری در مجموعه مگابکسل است که دارای ساختار ویژه ای می باشد و در مقابل فشار بار دچار پیچ خوردگی نمی شود. مهمترین کاربرد طناب فولادی نتاب، در جرثقیل ها است. این نوع دارای دو نوع تک لایه و چند لایه است  و در هر لایه، استرندها به صورت خلاف جهت یکدیگر پیچیده می شوند. بنابراین این موضوع باعث افزایش مقاومت طناب فولادی نتاب می گردد.

سیم بکسل مهاری

سیم های بکسل مهاری نوع دیگری هستند که به دلیل بافت متفاوتی که دارند، در صنایع سنگین مانند دکل های مخابراتی، پل های معلق و… به کار برده می شوند. به این نوع از سیم بکسل، استرند پیش تنیده یا استرند بتن نیز گفته می شود و این محصول دارای انعطاف کم و استحکام بالایی است.

سیم بکسل استیل

طناب فولادی استیل که در دو آلیاژ استیل 304 و 316 تولید می گردد، دارای خاصیت ضد زنگ بوده و در صنایع فراوانی به کار برده می شود. در صنایع و محیط های مرطوب مانند صنایع دریایی، کشتیرانی و… این محصول به دلیل ضد زنگ بودن، کاربرد فراوانی دارد.

 

                                                                    سیم بکسل

کلایمر از دستگاه هایی است که با استفاده از سیم بکسل نگهداری می شود. بنابراین برای این دستگاه ها از سیم های بکسل مخصوصی با نام طناب فولادی کلایمر استفاده می شود. این محصول دارای ساختار چهار استرندی می باشد و جنس آن فولادی است.

سیم بکسل هفت لا کنف

طناب های فولادی هفت لا کنف از دیگر محصولات موجود در مجموعه مگابکسل است که دارای مغزی کنفی می باشد. این محصول دارای قیمت مناسبی بوده و از انعطاف بالایی برخوردار است و در ساختار آن از 7 لایه رشته کنف نرم استفاده می شود.

سیم بکسل روکش دار

سیم بکسل روکش دار نوع دیگری است که با استفاده از روکش هایی از جنس پلی پنیل کلراید و یا PVC پوشیده می شوند. این روکش ها در رنگ های مختلفی تولید می گردند و در سایزبندی این نوع طناب های فولادی تاثیر دارند.

 

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.