تاریخ انتشار : شنبه 30 ژانویه 2021 - 17:32
کد خبر : 28517

شیائومی به دلیل تحریم شدن از آمریکا شکایت کرد

شیائومی به دلیل تحریم شدن از آمریکا شکایت کرد

خانه/موبایل/شیائومی/شیائومی به دلیل تحریم شدن از آمریکا شکایت کرد شیائومی شیائومی به دلیل تحریم شدن از آمریکا شکایت کرد شیائومی به دلیل قرار گرفتن در لیست سیاه شرکت های مرتبط با ارتش چین از آمریکا شکا..

خانه/موبایل/شیائومی/شیائومی به دلیل تحریم شدن از آمریکا شکایت کرد شیائومی شیائومی به دلیل تحریم شدن از آمریکا شکایت کرد

شیائومی به دلیل قرار گرفتن در لیست سیاه شرکت های مرتبط با ارتش چین از آمریکا شکایت کرد.

اخیراً، دولت آمریکا شیائومی را به لیست سیاه شرکت های نظامی چین افزودن است. این بدان این معنی است که سرمایه گذاران آمریکای این شرکت باید سهام خود را تا 11 نوامبر 2021 از به فروش برسانند. به این منظور شیائومی بیانیه‌ای منتشر کرد که در آن ذکر کرده هیچ ارتباطی با ارتش چین ندارد. امروز نیز طبق گزارش رویترز، این شرکت یک گام جلوتر رفته و از آمریکا شکایت حقوقی کرده است.

براساس این گزارش، شیائومی شکایتی قانونی در دادگاه منطقه واشنگتن علیه وزارت دفاع و خزانه داری ایالات متحده تنظیم کرده که افزودن این شرکت به لیست سیاه نظامی را “غیرقانونی و خلاف قانون اساسی” می‌نامد. دقیقاً مانند بیانیه قبلی، شیائومی دوباره می‌گوید که این شرکت تحت کنترل ارتش آزادی بخش خلق چین نیست. دولت آمریكا هنوز هیچ مدرکی در مورد چگونگی ارتباط سومین سازنده بزرگ تلفن های هوشمند در جهان با ارتش چین ارائه نداده است.

اگرچه شیائومی برخلاف Huawei یا DJI که در لیست یاه هستند می‌تواند فناوری های آمریکایی را بدون مجوز وارد کند، اما محدودیت سرمایه گذاری صدمات جبران ناپذیری به این شرکت وارد می‌کند. به هرحال باید منتظر بمانیم و ببینیم که دولت آمریکا در روزهای آینده چگونه به این مسئله پاسخ می‌دهد.

منبع: gizmochina

راگ فون 5 تاییدیه TENAA را دریافت کرد

مقاله اصلی

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.