تاریخ انتشار : دوشنبه 18 اکتبر 2021 - 5:30
کد خبر : 46027

معرفی بهترین لپ تاپ های دانش آموزی و دانشجویی

معرفی بهترین لپ تاپ های دانش آموزی و دانشجویی

معرفی بهترین لپ تاپ های دانش آموزی و دانشجویی خرید لپ تاپ شاید در نگاه اول کار چندان سختی نباشد، اما لپ تاپ‌ها به قدری متنوع و دارای مدل‌های مختلفی هستند که هرکسی در خرید یک محصول مناسب می‌تواند اشتبا..

معرفی بهترین لپ تاپ های دانش آموزی و دانشجویی

خرید لپ تاپ شاید در نگاه اول کار چندان سختی نباشد، اما لپ تاپ‌ها به قدری متنوع و دارای مدل‌های مختلفی هستند که هرکسی در خرید یک محصول مناسب می‌تواند اشتباه کرده و لپ تاپی را تهیه کند که چندان به دردش نمی‌خورد.

اولین قدم برای خرید لپ تاپ پی بردن به نیاز و خواسته‌های خود و سپس تعیین میزان بودجه است، اگر این دو مورد را مشخص کرده باشید، گام بزرگی را برای خرید لپ تاپ برداشته‌اید و در مرحله بعدی باید به سراغ بررسی برند‌ها و مدل‌های مختلف بروید تا محصول مناسب خودتان را پیدا کنید.

ما نمی‌توانیم در مورد خیلی از مسائلی که در خرید لپ تاپ دخیل هستند کمکی به شما کنیم، اما اگر دانشجو یا دانش‌آموز هستید، یا می‌خواهید لپ تاپی مناسب برای فرزند دانش‌آموزتان تهیه کنید و هنوز دقیقا نمی‌دانید نیاز خودتان یا فرزندتان از خرید لپ تاپ چیست و دنیایی از برند‌ها و مدل‌ها شما را گیج کرده است، حتما در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

مشاهده همه مطالب راهنما

در این مقاله ما به نیاز‌ها و اولویت‌های دانش‌آموزان و دانشجویان در خرید لپ تاپ نگاهی خواهیم داشت و به معرفی بعضی از لپ تاپ‌های مناسب با قیمت‌های مختلف می‌پردازیم.

لازم به ذکر است که در این مقاله تمامی مدل‌های مناسب گنجانده نشده و لپتاپی که ما به شما معرفی می‌کنیم صرفا یک نمونه از محصول مناسبی است که می‌توانید مشابه آن‌ را با برند‌های دیگر نیز پیدا کنید. پس بهتر است بیشتر به ویژگی‌ها و مشخصات لپتاپ‌های معرفی شده دقت کنید.

دانش‌آموزان مقاطع آمادگی و ابتدایی

دانش‌آموزان مقطع ابتدایی کار چندان پیچیده‌ای با لپ تاپ‌ها ندارند و ساده‌ترین محصولات هم می‌تواند برای فرزند شما که تازه وارد پروسه آموزشی شده مناسب باشد.

واقعیت امر این است که در ایران لپ تاپ برای دانش‌آموزان این مقطع یک نیاز مبرم محسوب نمی‌شود و لپ تاپ‌ها بیشتر حکم یک دریچه جدید برای یادگیری کودک را دارند که او را با تکنولوژی و دنیای کامپیوتر آشنا خواهد کرد.

یکی از مهم‌ترین مسائلی که والدین باید در این مواقع به آن دقت کنند، عدم تسلط کودک در کار با لپ تاپ است، شما از فرزند شش ساله خود نمی‌توانید توقع داشته باشید که به خوبی با موس و کیبورد کار کرده و کارش را در سریع‌ترین زمان ممکن عملی کند. پس وجود یک صفحه لمسی می‌تواند کار فرزندتان را بسیار راحت‌تر کند.

لپتاپ دانش آموزی و دانشجویی

به دلیل فراوانی گوشی‌های هوشمند،‌ امروزه تقریبا هر کسی صاحب یک گوشی با صفحه لمسی هست و به تبع آن کودکان نیز در سنین پایین با گوشی‌ها آشنایی کامل دارند و حداقل تجربه کار با صفحات لمسی را خواهند داشت، پس لپ تاپ‌های لمسی برای دانش‌آموزان این مقطع مناسب‌تر به‌نظر می‌رسد.

امروزه تقریبا اکثر کروم‌بوک‌ها به صفحات لمسی مجهز هستند و بعضی از لپ تاپ‌های معمولی با سیستم‌عامل ویندوز نیز از این قابلیت برخوردار می‌باشند که در ادامه به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت، البته با توجه به قیمت بالای اینگونه لپ تاپ‌ها، محصولاتی که از صفحات لمسی برخوردار نیستند را هم در این لیست گنجانده‌ایم تا انتخاب راحت‌تری داشته باشید.

کروم‌بوک‌ها به مراتب دارای قیمت پایین‌تری هستند و به‌درد افرادی می‌خورند که بودجه چندان زیادی برای خرید لپ تاپ ندارند، اما از سوی دیگر شما با بعضی از محدودیت‌ها در اجرای اپلیکیشن‌های موردنیاز خودتان مواجه هستید و در استفاده از کروم‌بوک‌ها آن آزادی‌ و بدون محدودیت بودنی که در لپ تاپ‌های معمولی وجود دارد را حس نخواهید کرد.

لازم به ذکر است که لپ تاپ‌های مناسب این دسته از دانش‌آموزان نیازی نیست که قدرت پردازشی بسیار بالایی داشته باشند و ساده‌ترین محصولات با مشخصات بسیار ساده هم می‌تواند جوابگوی تمام نیاز‌ها باشند، البته این موضوع به میزان بودجه شما هم بستگی دارد، اگر بودجه کافی دراختیار دارید، می‌توانید به سراغ لپ تاپ‌های قدرتمند با ویژگی‌های مناسب بروید.

مطالب مرتبط:

  • راهنمای خرید لپ ‌‌تاپ؛ نکات و باور های غلطی که باید با آن ها آشنا باشید
  • معرفی بهترین سایت های یادگیری برنامه نویسی
  • معرفی بهترین آنتی ویروس ها برای ویندوز
لپتاپ دانش‌ آموزی و دانشجویی

Lenovo Ideapad 1 – A – 11

ابعادی کوچک با قیمتی به‌صرفه

قیمت: 7 تا 8.5 میلیون تومان

لپتاپ دانش آموزی و دانشجوی

ASUS X543MA-GQ1013 15.6

دوام بالا، قیمت معقول و مناسب برای کار‌های سبک و روزمره

قیمت: 8 تا 9 میلیون تومان

لپتاپ دانش آموزی و دانشجویی

HP 255 G7-R3A 15.6 inch

یکی از اقتصادی‌ترین لپتاپ‌های 15.6 اینچی با شارژدهی مناسب

قیمت: 12 تا 13.5 میلیون تومان

لپتاپ دانش آموزی و دانشجویی

Lenovo Chromebook Duet 10

صفحه‌نمایش لمسی با ابعادی کوچک که کودکان کم‌سن می‌توانند به راحتی با آن کار کنند

قیمت: 15 تا 16.5 میلیون تومان

لپتاپ دانش آموزی و دانشجویی

Surface Laptop 2 – A

باکیفیت، جابه‌جایی آسان و قدرتمند

قیمت: 22 تا 24 میلیون تومان

دانش‌آموزان مقاطع متوسطه اول و دوم

دانش‌آموزان در این مقطع دیگر به مهارت کافی برای کار کردن با لپ تاپ‌ها رسیده‌اند و دیگر نیازی نیست که پول خود را خرج لپ تاپ‌هایی بکنید که حتما صفحات لمسی داشته باشند، بلکه مهم‌ترین مسئله در خرید لپ تاپ، برای این دسته از دانش‌آموزان، جابه‌جایی راحت و حمل و نقل بی‌دردسر می‌باشد.

باید در خرید لپ تاپ به این موضوع دقت زیادی داشته باشید، به این نکته هم دقت کنید که دوام بالای محصول هم از اهمیت بالایی برخوردار است، زیرا در حمل و نقل یک وسیله، امکان وارد شدن ضربه به آن وجود دارد، پس شما دلتان نمی‌خواهد لپ تاپی که خریدید خیلی راحت توسط یک ضربه ناچیز آسیب ببیند.

لپتاپ دانش آموزی و دانشجویی

در حالت معمول، این دسته از دانش آموزان به یک لپ تاپ قدرتمند نیازی ندارند و با یک محصول میان‌رده با قدرت پردازشی متوسط هم می‌توانند به کار‌هایی روزمره‌شان مانند وب‌گردی، تماشای ویدیو، شرکت در کلاس و … مشغول شوند و مشکلی برایشان پیش نخواهد آمد.

با اینحال شما باید به نیاز خود یا فرزندتان هم دقت کنید، اگر قرار است با لپ تاپی که خریداری می‌کنید به کار‌های سنگین غیر درسی و آموزشی بپردازید، بدون شک شما به یک لپ تاپ با مشخصات رده‌بالا نیازمند خواهید بود تا نیازتان را برطرف کنید، به هرحال ما در این مقاله بیشتر بر روی نیاز‌های اصلی دانش‌آموزان این مقطع تمرکز کرده‌ایم.

علاوه بر جابه‌جایی آسان و مقاومت بالا، دوام باتری و شارژدهی لپ تاپ نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، در مقطع متوسه اول یا دوم، دانش‌آموزان شاید ساعت‌های طولانی‌ای با لپ تاپ کار کنند و قطعا محصولی که در زمینه باتری ضعف دارد نمی‌تواند گزینه مناسبی برای آن‌ها باشد.

در ادامه به معرفی چندین محصول مناسب با رنج قیمتی مختلف خواهیم پرداخت. باز هم باید تاکید کنیم که لپ تاپ‌های این لیست طبق نیاز‌های اصلی دانش‌آموزان انتخاب شده و امکان دارد با توجه به نیاز شما، بعضی از آن‌ها مناسب شما نباشد.

لپتاپ دانش آموزی و دانشجویی

Lenovo V14 – ADA 82C6 14

نسبتا سبک با مقاومتی بالا،‌ مناسب برای حمل و نقل و کار‌های روزمره

قیمت: 12 تا 13 میلیون تومان

لپتاپ دانش آموزی و دانشجویی

Lenovo ideapad L3 – A – i5 inch

قیمت معقول، مقاومت بدنه مناسب و شارژدهی قابل‌قبول

قیمت: 14 تا 15 میلیون تومان

لپتاپ دانش آموزی و دانشجویی

HP DW2196-B 15.6 inch

سخت‌افزار قابل‌قبول با توجه به قیمت محصول و مقاومت مناسب دربرابر ضربه

قیمت:‌ 15 تا 16.5 میلیون تومان

لپتاپ دانش آموزی و دانشجویی

Lenovo ThinkBook 15-FD 15.6

سخت‌افزار فوق‌العاده با توجه به قیمت محصول، صفحه‌نمایش و شارژدهی قابل‌قبول

قیمت: 17 تا 18 میلیون تومان

Huawei MateBook BohrB 15.6

ظاهری شیک، امکانات بالا و شارژدهی فوق‌العاده

قیمت: 18 تا 19 میلیون تومان

لپتاپ‌های مناسب دانشجویان

معرفی لپ تاپ برای دانشجویان، اصلا کار آسانی نیست، زیرا خواسته‌ها و نیاز‌های هر دانشجو با توجه به رشته تحصیلی او مشخص می‌شود و دو دانشجو با دو رشته متفاوت می‌توانند کاملا نیاز‌های متفاوتی از یک لپ تاپ داشته باشند. پس مهم‌ترین نکته این است که بدانید رشته شما تا چه حد با لپ تاپ و یک سیستم کامپیوتری سر و کار دارد.

برای مثال، اگر دانشجوی رشته روانشناسی هستید و صرفا با لپ تاپ به نوشتن مقالات و ارائه کنفرانس‌ها می‌پردازید، پس لپ تاپ‌های اقتصادی با توان پردازشی معمولی که در بخش‌های پیشین هم به آن‌ها اشاره کردیم می‌تواند برایتان مناسب باشد، اما اگر دانشجوی رشته مهندسی کامپیوتر هستید و به برنامه‌نویسی مشغول می‌باشید، به‌خصوص برنامه‌نویسی اندروید، یک لپ تاپ قدرتمند و رده‌بالا نیاز اصلی شما است. به همین منوال دانشجویان هر رشته باید نیاز‌های خودشان را از لپ تاپی که قرار است خریداری کنند بدانند تا محصول مناسبی را انتخاب کنند.

لپتاپ دانش آموزی و دانشجویی

اما مثل همیشه، مقاومت مناسب با قابلیت حمل و نقل راحت و هم‌چنین شارژدهی بالا می‌تواند برای هرکسی حائز اهمیت باشد، شما به عنوان دانشجو ممکن است ساعت‌های طولانی‌ای را بدون دسترسی به شارژر در محیط دانشگاه با لپ تاپتان کار کنید، پس یک باتری قدرتمند در این‌جا بسیار مهم جلوه می‌کند.

دوام بالا و مقاومت مناسب بدنه لپ تاپ نیز به شما این اطمینان را می‌دهد که حداقل لپ تاپتان در برخورد‌های ساده آسیبی نمی‌بیند، به هرحال باید این موضوع هم قبول کرد که بسیاری از شرکت‌های بزرگ جهان سعی دارند تا لپ تاپ خودشان را تاحد ممکن ظریف و زیبا از آب در بیاورند، پس اگر هر لپ تاپی می‌خرید، باز هم باید در حمل و نقل آن دقت زیادی داشته باشید.

در ادامه به معرفی چند مورد از مناسب‌ترین لپ تاپ‌ها برای دانشجویان مختلف خواهیم پرداخت، لازم به ذکر است، لپ تاپ‌هایی که در قسمت‌های قبل به آن‌ها اشاره کردیم نیز می‌توانند مناسب دانشجویان باشند، پس حتما به بررسی آن‌ها هم بپردازید تا انتخاب بهتری داشته باشید.

مطالب مرتبط:

  • معرفی بهترین سایت های فریلنسری داخلی و خارجی
  • معرفی بهترین اپلیکیشن های دانلود و ساخت رینگتون اندروید
  • معرفی و دانلود بهترین اپلیکیشن های مدیریت دانلود اندروید
لپتاپ دانش آموزی و دانشجویی

ASUS X543MA-GQ1013 15.6

صرفا مناسب کارهای روزمره و سبک دانشجویی

قیمت: 8 تا 9 میلیون تومان

لپتاپ دانش آموزی و دانشجویی

ASUS M409DA-BV946 – NB 14

کوچک و مقاوم، مناسب افرادی که به دنبال لپتاپ‌های سبک هستند

قیمت: 12 تا 13 میلیون تومان

لپتاپ دانش آموزی و دانشجویی

HP G7-250-A 15.6 inch

مقاومت بدنه قابل قبول، باتری قدرتمند و قیمتی مناسب

قیمت: 14 تا 15 میلیون تومان

لپتاپ دانش آموزی و دانشجویی

DELL Vostro 3500 – AB 15.6

ظاهری شیک و ساده با باتری قدرتمند

قیمت: 16 تا 17 میلیون تومان

لپتاپ دانش آموزی و دانشجویی

Asus VivoBook R565EP-BQ322

سخت‌افزار نسبتا قدرتمند و یکی از گزینه‌های مناسب برای دانشجویان رشته‌های حوزه کامپیوتر

قیمت: 23 تا 24 میلیون تومان

لپتاپ دانش آموزی و دانشجویی

ACER Aspire7 A715-75G-57K4

صفحه‌نمایش مطلوب و مناسب برای کارهای گرافیکی ساده

قیمت: 25 تا 26.5 میلیون تومان

لپتاپ دانش آموزی و دانشجویی

Microsoft Surface Laptop 2 – B

صفحه‌نمایش فوق‌العاده، کیفیت بی‌نظیر با قابلیت حمل و نقل راحت

قیمت: 25 تا 26.5 میلیون تومان

سوالات رایج:

کدام لپ تاپ‌های دانش آموزش و دانشجویی مناسب ما هستند؟

  • برای خرید یک لپ تاپ مناسب، ابتدا باید نیاز خودتان از خرید این محصول را بسنجید و میزان بودجه‌ را مشخص کنید، سپس می‌توانید طبق مدل‌های پیشنهادی، لپ تاپ‌هایی که مناسبتان هستند را بشناسید.

برای خرید لپ تاپ دانشجویی و دانش‌آموزی حداقل چه مقدار باید هزینه کرد؟

  • ارزان‌ترین لپ تاپ‌ها که بتوانید با آن‌ها به کارهای سبک و روزمره بپردازید بین 7 تا 9 میلیون قیمت دارند و نمی‌توان انتظار کارهای سنگین را از آن‌ها داشت، پس اگر قصد انجام کارهای گرافیکی، برنامه نویسی و … را دارید،‌ باید حداقل 18 تا 22 میلیون را در نظر داشته باشید.

منبع مقاله

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.