تاریخ انتشار : دوشنبه 19 سپتامبر 2022 - 19:35
کد خبر : 505414

معرفی ویژگی های سوکت و کانکتور

معرفی ویژگی های سوکت و کانکتور

معرفی ویژگی های سوکت و کانکتور سوکت و کانکتور جز وسایل الکترونیکی بسیار کاربردی در انواع وسایل الکترونیکی به شمار می روند. برخی از کلمات بکار برده شده در علوم مهندسی و کامپیوتری، دارای دو معنی همزمان می باشند. این تعاریف در بعد های فیزیکی و منطقی دارای معنی هستند و مورد استفاده قرار داده

معرفی ویژگی های سوکت و کانکتور

سوکت و کانکتور جز وسایل الکترونیکی بسیار کاربردی در انواع وسایل الکترونیکی به شمار می روند. برخی از کلمات بکار برده شده در علوم مهندسی و کامپیوتری، دارای دو معنی همزمان می باشند. این تعاریف در بعد های فیزیکی و منطقی دارای معنی هستند و مورد استفاده قرار داده می شوند. سوکت در واقع به معنی یک درگاه برای ورود کابل برق تعریف می شود. برای اجرای انواع کابل کشی و برقراری جریان برق، از سوکت استفاده می شود. یکی از سوکت هایی که در زندگی روزمره ی ما بسیار کاربرد دارد، پریز برق است.

سوکت و کانکتور در کنار هم مورد استفاده قرار داده می شوند. کانکتور یا اتصال دهنده به عنوان یک عامل انتهایی در اتصالات بین انشعاب ها شناخته می شود. در گذشته و حتی در برخی موارد امروزی، دیده شده است که سیم های برق را به صورت مستقیم به هم وصل می کنند. این امر می تواند باعث بروز حوادث جبران ناپذیر همچون آتش سوزی به دنبال جرقه و یا سوختن وسایل برقی شود. بنابراین استفاده از ترمینال های برق برای کاهش حوادث و حفظ ایمنی وسایل امری اجتناب ناپذیر است.

انواع مختلف کانکتور

از جمله انواع کانکتور می توان به کانکتورهای فلزی یا صفحه ای اشاره کرد. کانکتورها از لحاظ شکل و عملکرد و کارایی با یکدیگر تفاوت دارند. اغلب از کانکتورها در مکان هایی استفاده می شود که احتمال بروز قطعی یا آسیب مسیرهای برقی وجود دارد. همچنین این قطعات باعث می شوند تا قادر باشیم در صورت لزوم، قسمت های خراب شده را تعویض و جایگزین کنیم. کانکتورها دارای نر و مادگی هستند. به این معنی که کانکتور نر روی مادگی متصل میشود و کانکتور مادگی بر روی برد مورد نظر لحیم خواهد شد.

پخش سوکت های مختلف و کانکتورها

به طور کلی پخش سوکت و کانکتور در مغازه های عرضه کننده ی انواع وسایل الکترونیکی انجام می گیرد. فروشنده های این محصولات الکترونیکی انواع سوکت و کانکتور را تهیه و در اختیار مشتریان قرار می دهند. کانکتورهای مختلفی در بازار موجود هستند ولی به طور کلی در دو دسته ی استوانه ای و مستطیلی تقسیم بندی می شوند. از کانکتورها در زمینه ی انواع علوم پزشکی, نفت و گاز، ریلی، خودرو، هوا و فضا استفاده می شود. اما سوکت ها ترکیبی از پورت و IP آدرس هستند. یا به عبارتی دیگر، سوکت را می توان بخش آخر یک ارتباط دو طرفه در نظر گرفت.

یکی از بهترین مجموعه های فعال در زمینه ی پخش سوکت و کانکتور، مجموعه ی یکتا الکترونیک نام دارد.
شما می توانید با مراجعه به آدرس الکترونیکی www.yektaelectronic.com جهت برسی و خرید انواع سوکت و کانکتور اقدام نمایید.

معرفی ویژگی های سوکت و کانکتور

سوکت های شبکه

خرید انواع سوکت

برای خرید سوکت و استفاده از آن، آشنایی با ویژگی های انواع سوکت امری ضروری می باشد. در اینجا به معرفی چند نوع سوکت بسیار با کیفیت و دارای قیمت مناسب می پردازیم. لازم به ذکر است این محصولات در فروشگاه یکتا الکترونیک موجود می باشند.

  • سوکت کانکتور تلفن RJ11 نری 6P4C. این سوکت مدتی است که در کشور تولید شده و با کیفیتی بالا در اختیار مشتریان قرار داده می شود. این نوع سوکت در انتهای کابل شبکه متصل می شود. کاربرد اصلی این شوکت برقراری ارتباط موثر بین کابل ها و خطوط مخابراتی است. مدل های دیگر این سوکت تحت عنوان سوکت کانکتور تلفن RJ11 مادگی PBC 4P4C نیز در کشور موجود است.
  • دیل سوکت مشکی باریک 10 پین 2.54 میلی متر. در ساختار دیل سوکت از دو ردیف پایه ی اتصال الکتریکی استفاده شده است. این پایه می توانند فضای مناسبی برای اتصال الکتریکی بین قطعات فراهم کنند. کیفیت و مقاومت پلاستیک بکار برده شده در دیل سوکت مشکی، نقش بسیار مهمی در عملکرد بهتر آن دارد. سایر مدل های این دیل سوکت شامل: دیل سوکت مشکی باریک 16 پن 2.54 میلی متر، دیل سوکت قرمز 12 پین نری، دیل سوکت قرمز 12 پین مادگی، سوکت سیم کارت EJECTOR می باشد.

معرفی ویژگی های سوکت و کانکتور

انواع کانکتور

  • سوکت سیم کارت مشکی درب دار. این سوکت یکی از بهترین مدل های مورد استفاده در انواع موبایل و تبلت می باشد. ارتباط اصلی بین سیم کارت و مادربرد توسط این سوکت برقرار می شود. انواع دیگر این سوکت شامل: سوکت سیم کارت با در فلزی، Microsd سوکت مموری در دار، Microsd سوکت مموری فشاری می باشد.
  • سوکت USB نری رایت تایپ A. سوکت های USB نیز برای برقراری ارتباط موثر بین دستگاه های الکترونیکی و سایر کامپیوتر و رایانه ها مورد استفاده قرار داده می شود. سایر انواع آن همانند سوکت USB تایپ A نری SMD، نیز در فروشگاه یکتا الکترونیک موجود است.

 

خرید کانکتور

برای خرید کانکتور باید ابتدا مشخص کنید کدام نوع کانکتور را می خواهید. انواع مختلفی از همچون ATX کانکتور مولکسی، کانکتور مخابراتی، کانکتور مینیاتوری، کانکتور پاور بدون قفل 3.96 میلی متر، EL کانکتور بین راهی 4.5 میلی متر و غیره، در فروشگاه یکتا الکترونیک موجود می باشد. هر یک از این کانکتورها دارای ویژگی های متفاوت و کاربردهای مشخصی می باشند. شما می توانید برای خرید کانکتور به سایت یکتا الکترونیک مراجعه نمایید و از لذت یک خرید مطمئن بهره مند شوید.

معرفی ویژگی های سوکت و کانکتور

کانکتور های مختلف

رعایت استانداردهای جهانی در تولید قطعات و همچنین حساسیت کارشناسان فروشگاه یکتا الکترونیک در کنترل کیفیت محصولات باعث شده فرایند خرید کانکتور از این فروشگاه با اطمینان کافی انجام گیرد.

انواع مختلفی از سوکت و کانکتور در فروشگاه یکتا الکترونیک موجود می باشند به عنوان مثال کانکتورهای زیر را می توان در این فروشگاه تهیه نمود.

  • ATX کانکتور مولکسی
  • کانکتور مخابراتی
  • (PH) کانکتور مینیاتوری
  • کانکتور پاور بدون قفل 3.96 میلی متری
  • EL کانکتور بین راهی 4.5 میلی متری
  • دین کانکتور
  • TGC 8 کانکتور هوزینگ 2.54 میلی متر
  • HX کانکتور دزدگیری 2.5 میلی متر
  • کانکتور پین گرد 2.5 میلی متر
  • VH کانکتور پاور قفل دار 3.96 میلی متری

معرفی ویژگی های سوکت و کانکتور

کانکتورهای فلزی

قیمت انواع سوکت

برای اطلاع از قیمت انواع سوکت می توانید به فروشگاه های عرضه کننده ی این محصولات مراجعه نمایید. همچنین امکان خرید مجازی انواع سوکت و کانکتور از طریق سایت www.yektaelectronic.com برای شما عزیزان فراهم شده است.

سوکت های مختلف دارای قیمت های متفاوت می باشند. شما می توانید پس از پیدا کردن مناسب ترین قیمت  مورد نظر، برای خرید سوکت اقدام نمایید. قیمت حدودی سوکتها و کانکتورها بر اساس نوسانات ارزی متفاوت است. این امر هنگامی که شما برای ثبت سفارش از خارج اقدام نمایید، بارزتر خواهد شد. لازم به ذکر است که مجموعه ی یکتا الکترونیک با کمترین سود ممکن، بهترین قطعات مورد نظر را برای شما عزیزان تهیه خواهد کرد. برای خرید سوکت باید دقت کنید که قیمت خریدهای عمده با خرید تک، تفاوت دارد. به عنوان مثال برای خرید سوکت کانکتور تلفن RJ11 نری 6P4C، اگر خرید شما به صورت عمده صورت گرفته باشد مبلغ پرداختی به ازای هر سوکت 7000 هزار تومان است. در صورتی که برای خرید های تکی قیمت هر سوکت برابر با 7500 می باشد. همچنین در فروشگاه یکتا الکترونیک این امکان برای شما فراهم شده است که برای خرید های بالای 500000 هزار تومان، ارسال محصولات به صورت رایگان برای شما انجام خواهد شد.

معرفی ویژگی های سوکت و کانکتور

یکتا الکترونیک

معرفی فروشگاه

یکی از راه های تهیه ی انواع سوکت و کانکتور، مراجعه به فروشگاه های عرضه کننده ی محصولات الکترونیک می باشد. پیش از اقدام به خرید، در زمینه ی شناسایی و معرفی فروشگاه معتبر برای خرید انواع سوکت و کانکتورهای مختلف، بهتر است اطلاعات لازم را بدست آورده باشید. فروشگاه های سراسر کشور به صورت حضوری و آنلاین، محصولات خود را به فروش می رسانند. در این بین برخی از فروشگاه ها دارای تنوع محصولات بیشتر بوده و همچنین تعهدات بیشتری برای مشتریان خود فراهم می کنند.

فروشگاه عرضه کننده ی لوازم الکتریکی یکتا الکترونیک، یکی از بهترین فروشگاه های فعال در حوزه ی خرید سوکت، انواع قطعات الکترونیکی و کانکتور ها می باشد. این فروشگاه در سال 1386 احداث شد. هدف اصلی این فروشگاه عرضه ی انواع محصولات با کیفیت و دارای استانداردهای روز دنیا می باشد. یکی از نقاط قوت بسیار مهم و قابل توجه در فروشگاه یکتا الکترونیک، همکاری با شرکت ها و کمپانی های بسیار معتبر در سراسر جهان است. یکتا الکترونیک توانسته است روابط مستمر و همکاری های دوجانبه ای را با شرکت های مطرح دنیا در حوزه ی تولید انواع کانکتور و سوکت برقرار نماید. این امر باعث می شود قطعات وارد شده توسط این فروشگاه دارای بالاترین کیفیت و بروزترین استانداردهای جهانی باشند.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.