تاریخ انتشار : چهارشنبه 4 آگوست 2021 - 9:01
کد خبر : 43512

معرفی کارت‌های گرافیکی جدید برای لپ تاپ‌های مک بوک پرو اپل

معرفی کارت‌های گرافیکی جدید برای لپ تاپ‌های مک بوک پرو اپل

معرفی کارت‌های گرافیکی جدید برای لپ تاپ‌های مک بوک پرو اپل اپل امروز خبر از کارت‌های گرافیکی جدیدی برای لپ تاپ‌های مک پرو خود داد. این کارت‌های گرافیکی، جدیدترین نسل کارت‌های گرافیکی RDNA 2 شرکت AMD ه..

معرفی کارت‌های گرافیکی جدید برای لپ تاپ‌های مک بوک پرو اپل

اپل امروز خبر از کارت‌های گرافیکی جدیدی برای لپ تاپ‌های مک پرو خود داد. این کارت‌های گرافیکی، جدیدترین نسل کارت‌های گرافیکی RDNA 2 شرکت AMD هستند که جایگزین نسل قبلی Vega II می‌شوند.

به این‌ترتیب، مک بوک پروهای جدید اپل مجهز به کارت‌‌های گرافیکی Radeon Pro W6900X ،Radeon Pro W6800X یا Radeon Pro 6800X Duo، در کنار گزینه‌های موجود که شامل ۵۸۰X ،W5500X و W5700X می‌شوند، خواهند شد.

کارت گرافیکی مک پرو

کارت گرافیکی پرچمدار Radeon Pro W6900X همانند کارت گرافیکی گیمینگ Radeon RX 6900XT دارای ۸۰ واحد محاسباتی، ۵۱۲۰ پردازنده استریم و سرعت کلاک ۲۱۷۱ مگاهرتز است. تفاوت بزرگ این دو کارت آن است که Radeon Pro W6900X از ۳۲ گیگابایت حافظه GDDR6 پشتیبانی می‌کند که دو برابر حافظه RX 6900XT است. قیمت این کارت گرافیکی ۶ هزار دلار تعیین شده است.

مطالب مرتبط:

  • مقایسه مک بوک ایر و مک بوک پرو؛ کدامیک را بخریم؟

  • اپل از یک تأمین کننده جدید برای تولید نمایشگرهای مک بوک ۱۴ و ۱۶ بهره می برد

کارت گرافیکی بعدی، Radeon Pro W6800X است که مبتنی بر کارت گرافیکی Radeon RX 6800 ساخته شده و همانند آن از ۶۰ واحد محاسباتی و ۳۸۴۰ پردازنده استریم با سرعت کلاک ۲۰۸۷ مگاهرتز بهره می‌برد. Radeon Pro W6800X از ۳۲ گیگابایت حافظه GDDR6 پشتیبانی می‌کند و ۲۸۰۰ دلار قیمت خواهد داشت.

کارت گرافیکی مک پرو

اما کارت گرافیکی Radeon Pro W6800X Duo یک محصول واقعاً‌ فوق‌العاده است که دو کارت گرافیکی W6800X را روی یک بورد واحد جای داده است. هر کدام از این کارت‌ها دارای ۳۲ گیگابایت حافظه GDDR6 (درمجموع ۶۴ گیگابایت حافظه) هستند که با استفاده از سیستم Infinity Fabric Link شرکت AMD و با پهنای‌باند ۸۴ گیگابایت‌برثانیه در هر جهت، به هم وصل شده‌اند. قیمت این کارت گرافیکی ۵۰۰۰ دلار تعیین شده است.

کارت گرافیکی مک پرو

خبر خوب اینکه، اپل اجازه نصب دو تا از کارت‌های گرافیکی فوق را در داخل لپ تاپ‌های مک بوک پرو داده است. این بدین معنی است که شما می‌توانید دو کارت گرافیکی W6900X، دو کارت W6800X و حتی دو کارت W6800X Duo را در داخل یک سیستم استفاده کنید.

همه‌ی این کارت‌ها از فرم‌فکتور MPX Module اپل استفاده می‌کنند و هر کدام از آن‌ها دارای چهار پورت تاندربولت و یک درگاه HDMI 2.0 هستند که از دو پورت تاندربولت ۳ مک بوک پرو هم می‌توانند پشتیبانی کنند.

در حالیکه کارت‌های گرافیکی W6900X و W6800X از شش نمایشگر ۴K، سه نمایشگر ۵K یا سه نمایشگر ۶K Pro XDR پشتیبانی می‌کنند، مدل W6900X Duo می‌تواند از هشت نمایشگر ۴K، چهار نمایشگر ۵K یا شش نمایشگر ۶K Pro XDR پشتیبانی کند.

کیبورد مجیک اپل

اپل همچنین یک کیبورد مجیک جدید با فناوری تاچ‌آی‌دی هم معرفی کرده است که در کنار محصولات فوق به فروش خواهد رفت. اگر شما دارای یکی از لپ تاپ‌های مک با تراشه جدید M1 هستید می‌توانید از این کیبورد که مجهز به سنسور اثر انگشت داخلی است استفاده کنید. این کیبورد در دو نسخه‌ی با و بدون کی‌پد عددی به‌ترتیب به قیمت ۱۷۹ و ۱۴۹ دلار فروخته خواهد شد.

منبع: GSMArena

منبع مقاله

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.