تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 4 آگوست 2022 - 7:28
کد خبر : 505037

همه چیز راجع به کانکتور مخابراتی

همه چیز راجع به کانکتور مخابراتی

همان‌طور که می‌دانید کانکتور به‌ معنای اتصال‌ دهنده بوده و کانکتور مخابراتی به ابزاری گفته می‌شود که در صنعت مخابرات مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این صنعت از این تجهیزات به‌ منظور اتصال کابل‌های دیتا استفاده می‌کنند. در این مقاله قصد داریم به ارائه مطالبی در زمینه این نوع از اتصال دهنده‌ها بپردازیم و برخی

همان‌طور که می‌دانید کانکتور به‌ معنای اتصال‌ دهنده بوده و کانکتور مخابراتی به ابزاری گفته می‌شود که در صنعت مخابرات مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این صنعت از این تجهیزات به‌ منظور اتصال کابل‌های دیتا استفاده می‌کنند. در این مقاله قصد داریم به ارائه مطالبی در زمینه این نوع از اتصال دهنده‌ها بپردازیم و برخی از ویژگی‌های مهم و انواع این محصولات را بیان نموده و سپس به نحوه خرید کانکتور مخابراتی اشاره کنیم.

کانکتور مخابراتی چیست؟

کابل‌هایی که در حوزه و صنعت مخابرات مورد استفاده قرار می‌گیرند، به انتقال دیتا اقدام می‌کنند و لذا تفاوت‌هایی با کابل‌های برق دارند. به دلیل داشتن این تفاوت‌ها این نوع از کابل‌ها باید از طریق اتصال دهنده‌هایی کاملاً ایمن به یکدیگر مرتبط شوند.

وجود این ویژگی در این اتصال دهنده‌ها بسیار حائز اهمیت است. چرا که عبور دیتا فرایندی بسیار مهم به‌ ویژه در شرایطی مانند انتقال پول و یا خرید اینترنتی و… محسوب می‌شود. پس لازم است اتصالی کامل روی دهد.

این اتصال دهنده‌ها باید از ویژگی دیگری نیز برخورد دار باشند و آن ویژگی، محکم بودن است. در شرایطی که اتصال میان کابل‌ها صورت می‌پذیرد، نباید در اثر عواملی از قبیل حرکات و یا تغییراتی که در دیگر بخش‌ها صورت می‌پذیرد، اتصال دهنده­های مخابراتی جدا شوند و یا ناپایدار باشند.

این تجهیزات را باید بتوانید به دفعات مکرر جدا کنید و دوباره متصل سازید و دوباره هم اتصال ایمن و محکمی را به وجود آورید. این محصولات باید از قیمت‌هایی مقرون‌ به‌ صرفه هم برخوردار باشند. چراکه در سیستم‌های مخابراتی به تعداد بسیار بالایی از این تجهیزات نیاز خواهید داشت. پس در نظر گرفتن قیمت آن‌ها هم مهم است.

این اتصال دهنده‌ها از استانداردهایی هم پیروی می‌کنند. یکی از رایج‌ترین این استانداردها، استاندارد RJ است. هر کدام از اتصال دهنده‌های مخابراتی از تعداد پین‌های مختلفی به‌ وجود آمده‌اند. پین‌های به‌ کار رفته در ساختار این محصولات، وظیفه و نوع کارکرد آن‌ها را نشان می‌دهند.

این اتصال دهنده‌ها را می‌توان مطابق با یک دسته‌بندی کلی به اتصال دهنده‌های نر و مادگی تقسیم کرد. اتصال دهنده­های مادگی در حالت معمول بر روی برد لحیم می‌شوند. در حالی‌ که کانکتورهای نری بر روی متصل کننده­های مادگی قرار می‌گیرند.

خرید کانکتور مخابراتی

پیش‌ از خرید کانکتور مخابراتی باید با انواع این محصولات آشنایی کافی داشته باشید و بدانید که می‌توانید از هر کدام از این تجهیزات در کجا و در چه بخشی استفاده کنید. از طرف دیگر لازم است به یک مرکز فروش کانکتور مخابراتی با اعتبار کافی و تجربه فراوان هم دسترسی داشته باشید.
مجموعه‌ای که انواع این محصولات را فراهم کرده و در اختیار متقاضیان قرار می‌دهند و این قطعات را در انواع مختلف با قیمت مقرون‌ به‌ صرفه در اختیار خریداران می‌گذارند.
شما می‌توانید به خرید کانکتور مخابراتی به شیوه آنلاین دست بزنید و یا این محصولات را از طریق مراجعه حضوری به فروشگاه‌های عرضه‌ کننده سراسر کشور فراهم کنید.
در حال‌ حاضر که خرید و فروش محصولات مختلف به شیوه اینترنتی و آنلاین رواج بسیار زیادی پیدا کرده‌، خرید آنلاین انواع مختلف اتصال دهنده‌های مخابراتی نیز رواج یافته است. بنابراین شما می‌توانید به خرید تجهیزات مورد نظر خود به شیوه اینترنتی و آنلاین دست بزنید.
پیش‌ از خرید اینترنتی این قطعات الکترونیکی باید به چند نکته مهم توجه داشته باشید. یکی از مهم‌ترین این نکات توجه به ساختار این قطعات است. پس باید این تجهیزات الکترونیکی را از نظر نحوه عملکرد و کارایی مورد بررسی دقیقی قرار دهید.

برای خرید اینترنتی انواع اتصال دهنده‌های مخابراتی می‌توانید به وب‌سایت مجموعه یکتا الکترونیک مراجعه کنید که به فروش کانکتور مخابراتی و دیگر انواع اتصال دهنده‌ها اشتغال دارد.
در این‌ صورت می‌توانید ویژگی‌های هر کدام از این قطعات  الکترونیکی و مشخصات فنی آن‌ها را مورد ارزیابی قرار داده و با یکدیگر مقایسه کنید و سپس نوع مناسب این محصولات را که با کاربردهای مدنظر شما مطابقت دارد انتخاب و خریداری کنید.
می‌توانید پس‌ از بررسی ویژگی‌ها و کیفیت‌های محصول مورد نظر خود به ارزیابی قیمت آن نیز اقدام کنید. بسیاری از افراد تمایل دارند این نوع از قطعات الکترونیکی را با قیمت‌هایی مقرون‌ به‌ صرفه‌تر و ارزان‌تر خریداری کنند.

در این‌ صورت می‌توانید قیمت محصولات در وب‌سایت مورد نظر را با قیمت‌های ارائه شده در دیگر وب‌سایت‌ها مقایسه کنید و کیفیت‌های محصولات را نیز در نظر بگیرید و سپس به خرید قطعه‌ای دست بزنید که هم ویژگی های کیفی بالاتری دارد و هم از قیمت مقرون به صرفه‌تری برخوردار شده‌ است.

حواستان باشد که همیشه محصول با قیمت پایین‌تر، مناسب‌ترین انتخاب و گزینه نیست. چراکه توجه به کیفیت آن، اهمیت بسیار بیشتری دارد. به‌ ویژه در مورد محصولات و قطعات الکترونیکی از قبیل اتصال دهنده­های مخابراتی که در هنگام خرید توجه به ایمنی و محکم بودنشان نیز بسیار مهم است.

در هر صورت انتخاب وب‌سایت یکتا الکترونیک برای خرید این قطعات گزینه بسیار مناسبی خواهد بود. چراکه این مجموعه در واقع بزرگ‌ترین واردات کانکتور را در کشور انجام می‌دهد و لذا انواع مختلف این محصولات را در اختیارتان قرار خواهد داد.

بنابراین شما می‌توانید هر کدام از این قطعات الکترونیکی را که با مصارف و کاربردهایتان دارای هماهنگی و سازگاری است انتخاب و خریداری کنید. از جمله انواع کانکتورهای مخابراتی که در این مجموعه به فروش می‌رسند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

انواع کانکتور مخابراتی

اتصال دهنده‌های مخابراتی از نظر بازه و کارکرد فرکانس در انواع و اقسام مختلفی طراحی و تولید شده و روانه بازار مصرف می‌شوند. بنابراین لازم است برای هر کدام از کابل‌ها کانکتور مخابراتی مناسب را انتخاب کنید تا کارایی مورد نظر شما به وجود آید.

انتخاب و خرید کانکتور مخابراتی نامناسب می‌تواند بر نسبت موج ایستاده ولتاژ، اتلاف انرژی در اتصال به‌ ویژه در بازه‌های فرکانسی بالاتر و… اثراتی را به وجود بیاورد.
در ادامه برخی از انواع اتصال دهنده‌های مخابراتی را مرور خواهیم کرد.

اتصال دهنده­های مخابراتی  BNC

از این نوع اتصال دهنده‌ها به‌ منظور متصل سازی کابل‌های کواکسیال استفاده می‌کنند و آن‌ها را در اسیلوسکپ، گیرنده‌های امواج رادیویی و یا آنالیزورها به کار می‌گیرند. در بیشتر موارد از این اتصال دهنده‌ها در شرایطی استفاده می‌کنند که فرکانس‌ها پایین و یا کم‌توان‌اند. این محصولات در زمان اتصال به طور کامل قفل می‌شوند. بنابراین در مکان‌ها و شرایط پر ارتعاش مورداستفاده قرار نمی‌گیرند.
بازه فرکانس کاری این تجهیزات الکترونیکی تا ۴ گیگا هرتز بوده و توان آن‌ها ۸۰ تا ۱۰۰ وات است. این سیستم‌ها می‌توانند ولتاژی در حدود ۵۰۰ ولت را انتقال دهند.

اتصال دهنده­های مخابراتی  SMA

این تجهیزات برای توان‌های کم دارای کاربرد هستند و می‌توانید آن‌ها را برای فرکانس‌های زیاد نیز مورد استفاده قرار دهید. استفاده از این تجهیزات در اتصال دهی کابل‌های انعطاف‌پذیر نیز رایج است تا از این طریق، بتوانند در پین مرکزی آن‌ها اتصالاتی را به وجود آورند. این محصولات خود در انواع مختلف فرکانس بالا، قفل اتومات، دقیق و… طراحی و تولید می‌شوند.

اتصال دهنده­های مخابراتی  N Type

این تجهیزات را می‌توان یکی از پرکاربردترین انواع اتصال دهنده‌های مخابراتی به شمار آورد. این اتصال دهنده‌ها این امکان را دارند که فرکانس ۱۱ گیگا هرتز را به‌ خوبی از خود عبور دهند. برخی از انواع این تجهیزات عملکرد بسیار مناسبی در عبور فرکانس‌های ۱۸ گیگا هرتز از خود نشان می‌دهند. این تجهیزات این امکان را دارند که اتصالاتی کاملاً مطمئن و ایمن را در آمپدانس‌های ۵۰ و ۷۵ اهم به وجود آورند.

اتصال دهنده­های مخابراتی  TNC

این تجهیزات به اتصال دهنده‌های مخابراتی BNC شباهت بسیار زیادی دارند. اما این سیستم‌ها از جمله کانکتورهای پیچی محسوب می‌شوند. به‌ همین دلیل هم می‌توانند از این تجهیزات در مکان‌ها و شرایطی استفاده کنند که امکان ارتعاش و یا لرزش وجود دارد. از طرف دیگر این نوع از اتصال دهنده‌های مخابراتی می‌توانند در محدوده فرکانس بالاتری نسبت‌ به نوع bnc فعالیت کنند. توان آن‌ها نیز بالاتر است.

فروش کانکتور مخابراتی

در حال‌ حاضر فروش کانکتور مخابراتی به شیوه‌های حضوری و آنلاین رواج پیدا کرده‌ است. اگر خرید خود را به‌ صورت اینترنتی انجام می‌دهید حتماً پیش‌ از خرید به نماد اعتماد الکترونیک وب‌سایت مورد نظر خود توجه کنید تا خریدی امن را تجربه کنید.
اگر مجموعه یکتا الکترونیک را برای این خرید خود در نظر بگیرید از این بابت با مشکلی مواجه نخواهید شد. این فروشگاه به واردات و تأمین انواع کانکتور و اتصالات الکترونیک اشتغال دارد. تمامی کانکتورهای عرضه شده در این وب‌سایت، مطابق با استانداردهای روز دنیا طراحی و تولید شده‌اند و با قیمت‌های مقررون به صرفه و کیفیت بالا نیز در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرند.
با خرید از این مجموعه آنلاین از قابلیت‌ها و امکاناتی برخوردار خواهید شد. یکی از این قابلیت‌ها امکان ارسال کالا در اسرع وقت است. این فروشگاه کالاهای خریداری شده را به روش‌های مختلفی در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌دهد.

بنابراین باید در زمان سفارش قطعات الکترونیک مورد نظر خود، روش مناسب برای دریافت کالاها را در نظر گرفته و آن را انتخاب کنید. این عامل به شما کمک خواهد کرد تا کالای خریداری‌ شده را در سریع‌ترین زمان ممکن تحویل بگیرید.

شما می‌توانید در هر ساعتی از شبانه‌روز حتی در روزها و ایام تعطیل سال و به‌ طور ۲۴ ساعته به این فروشگاه آنلاین سر بزنید و خریدهای خود را انجام دهید.
فروشگاه یکتا الکترونیک تضمین کرده که بهترین قطعات با کیفیت بالا را فراهم نموده و در اختیار خریداران قرار می‌دهد. بنابراین از این بابت نیز خیالتان راحت خواهد بود. شما می‌توانید با خرید بیش‌ از ۵ میلیون ریال از امکان ارسال رایگان برخوردار شوید.
همچنین امکان مرجوع کردن کالاهای معیوب و یا اشکال‌دار و همچنین تعویض آن‌ها حداکثر تا ۷ روز پس‌ از تاریخ صدور فاکتور وجود خواهد داشت. لذا انتخاب وب‌سایت و مجموعه یکتا الکترونیک برای خرید کانکتور مخابراتی، گزینه‌ای بسیار مناسب و پر مزیت است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.