تاریخ انتشار : دوشنبه 1 فوریه 2021 - 14:30
کد خبر : 30791

هند در پی ممنوع‌سازی رمزارزها با هدف معرفی رمزارز رسمی

هند در پی ممنوع‌سازی رمزارزها با هدف معرفی رمزارز رسمی

هند در پی ممنوع‌سازی..

هند در پی ممنوع‌سازی رمزارزها با هدف معرفی رمزارز رسمی

طبق دستور جلسه‌ی قانون‌گذاری کشور هند، ممنوع‌سازی رمزارزهای خصوصی همچون بیتکوین و ارائه‌ی رمزارز جدیدی از سوی بانک مرکزی، در دستور کار دولت قرار گرفته است.

براساس برنامه‌ی کاری منتشر شده در سایت مجلس سفلای این کشور، قانون جدید «زیرساختی تسهیل‌کننده از سوی بانک ذخایر هندوستان (RBI) برای ساخت ارز دیجیتال جدید این کشور ساخته خواهد شد.»

این قانون‌گذاری، که در پارلمان کشور مورد بررسی قرار خواهد گرفت، در برنامه دارد تا «استفاده از تمامی سرویس‌های ارز دیجیتال و رمزارز را در این کشور ممنوع سازد؛ بجز چند مورد استثناء که باعث توسعه‌ی فناوری رمزارز در این کشور خواهند شد.»

در اواسط سال ۲۰۱۹، پنلی از دولت هند خواستار شد تا هرگونه رمزارز ارائه‌شده توسط شرکت‌های خصوصی را در این کشور ممنوع کرده و برای هر فردی که در این کشور در زمینه‎‌ی ارزهای دیجیتال فعالیت می‌کند، حداکثر ۱۰ سال زندان و پرداخت هزینه‌های سنگین مالی در نظر بگیرند. با این حال، آنها از دولت‌شان این درخواست را داشتند که آغاز پلتفرمی برای رمزارز رسمی و از سوی خود دولت را در برنامه‌هایش داشته باشد که کاربردشان، درست مثل اسکناس‌ها، توسط بانک ذخایر هندستان تایید شود.

ممنوعیت استفاده از رمزارزها در هندوستان

بانک ذخایر هندوستان در آوریل ۲۰۱۸، دستور توقف همکاری با هرگونه شخص یا اشخاصی که در تبادلات ارز دیجیتال فعالیت دارند را به مدت ۳ ماه، صادر نمود. با این وجود، در مارس ۲۰۲۰، دیوان عالی هندوستان با برگرداندن رای بانک مرکزی هند، به بانک‌ها این اجازه را داد که بتوانند به معاملات و تبادلات ارزی دیجیتال بپردازند. این رای پیشین بانک مرکزی، به صنعت رمزارزها در هندوستان ضربه‌ی بزرگی وارد کرده بود.

چند سالی می‌شود دولت‌ها و حکومت‌های کشورهای سراسر جهان، به دنبال این هستند که راه‌‌ها و روش‌های جدیدی برای قانونمندسازی رمزارزها به‌کار ببرند. آنها در زمینه‌ی سوءاستفاده از اطلاعات شخصی افراد و تاثیر این صنعت بر سیستم اقتصادی و مالی کشور، ابراز نگرانی‌ها و بحث‌های زیادی کرده بودند اما با این حال، هیچ کشوری تا پیش از این تصمیم بر ممنوع‌سازی آنها نگرفته بود.

0منبع خبر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.