تاریخ انتشار : سه‌شنبه 23 مارس 2021 - 18:07
کد خبر : 34398

وان پلاس 9 و وان پلاس 9 پرو رسما معرفی شدند

وان پلاس 9 و وان پلاس 9 پرو رسما معرفی شدند

خانه/موبایل/وان پلاس 9 و وان پلاس 9 پرو رسما معرفی شدند موبایلوانپلاس وان پلاس 9 و وان پلاس 9 پرو رسما معرفی شدند وان پلاس از گوشی‌های جدید پرچمدار خود مجهز به دوربین هایی با مارک Hasselblad، شارژ سری..

خانه/موبایل/وان پلاس 9 و وان پلاس 9 پرو رسما معرفی شدند موبایلوانپلاس وان پلاس 9 و وان پلاس 9 پرو رسما معرفی شدند

وان پلاس از گوشی‌های جدید پرچمدار خود مجهز به دوربین هایی با مارک Hasselblad، شارژ سریعتر و طراحی تازه رونمایی کرد.

سری وان پلاس 9 امروز طی یک مراسم جهانی معرفی شدند. این سری شامل وان پلاس 9، وان پلاس 9 پرو و وان پلاس 9 آر است. با ما همراه باشید تا در این مقاله نگاهی به طراحی، مشخصات، ویژگی ها، قیمت و زمان در دسترس بودن این تلفن ها بیندازیم.

طراحی وان پلاس 9 و وان پلاس 9 پرو

وان پلاس طراحی جدیدی را برای پرچمداران جدید خود در نظر گرفته است. دوربین های عمودی سری OnePlus 7 و OnePlus 8 جای خود را به یک آرایه دوربین در قسمت چپ قاب پشتی مانند OnePlus 8T داده‌اند. در هر دو محفظه دوربین آرم Hasselblad وجود دارد، که اثبات همکاری OnePlus با شرکت دوربین سوئدی است.

دقیقاً مانند سال گذشته، وان پلاس 9 پرو دارای صفحه نمایش اج است و از دو طرف با شیشه پوشانده شده و یک فریم آلومینیومی در وسط این گوشی قرار دارد. از طرف دیگر، وان پلاس 9 دارای صفحه نمایش تخت و قاب پلیمری تقویت شده با فایبرگلاس با روکش فلزی مانند است.

وان پلاس 9 و وان پلاس 9 پرو رسما معرفی شدند
وان پلاس 9 و وان پلاس 9 پرو رسما معرفی شدند
وان پلاس 9 و وان پلاس 9 پرو رسما معرفی شدند
وان پلاس 9 و وان پلاس 9 پرو رسما معرفی شدند

وان پلاس 9 پرو در رنگ های سبز کاج، مینای مه، و سیاه استلار ظاهر می‌شود که ظاهری شبیه سنگ ماسه دارد. وان پلاس 9 در رنگهای زمستان مه، آسمان قطب شمال عرضه می‌شود که دارای روکش مات است. و رنگ سیاه استلار که دارای یک حالت مات در زیر قاب براق است.

مشخصات وان پلاس 9 و وان پلاس 9 پرو

وان پلاس 9 به نمایشگر 6.55 اینچی فول اچ‌دی پلاس AMOLED مجهز شده است. این صفحه نمایش دارای نرخ تازه سازی 120 هرتز است که از 90 هرتز وان پلاس 8 ارتقا یافته. وان پلاس 9 پرو نه تنها دارای صفحه نمایش بزرگتر 6.7 اینچی است، بلکه به صفحه نمایش کواد اچ‌دی پلاس با تکنولوژی LTPO به نام Fluid Display 2.0 با نرخ تازه سازی متغیر 120 هرتز مجهز است. این دو نمایشگرها دارای گواهینامه HDR10 پلاس هستند، بنابراین می توانید محتوای HDR را از سیستم عامل های پشتیبانی شده از جمله Netflix پخش جریانی کنید.

قلب تپنده این دو گوشی پردازنده اسنپدراگون 888 است که 8 گیگابایت یا 12 گیگابایت رم LPDDR5 و 128 گیگابایت یا 256 گیگابایت حافظه داخلی UFS 3.1 آن را همراهی می‌کند.

OnePlus 9 spec sheet summary
oneplus 9 pro spec summary

از سایر ویژگی‌های وان پلاس 9 و وان پلاس 9 پرو می‌توان به پشتیبانی از دو سیم‌کارت، بلندگوهای استریو با تکنولوژی Dolby Atmos، بلوتوث 5.2، Wi-Fi 6 و رابط کاربری OxygenOS 11 مبتنی بر Android 11 اشاره کرد.

وان پلاس 9 و وان پلاس 9 پرو هر دو به باتری با ظرفیت 4500 میلی آمپر ساعت مجهز شده‌اند که از Warp Charge 65T پشتیبانی می‌کند، نسخه بهبود یافته و سریعتر Warp Charge 65 که سال گذشته با وان پلاس 8T معرفی شد مدل استاندارد از شارژ بی سیم 15 وات پشتیبانی می‌کند (مخصوص اروپا و آمریکای شمالی) که از شارژ بی سیم 30 وات وان پلاس 8 پرو کندتر است اما از هیچ چیز بهتر است. مدل پرو از شارژ بی سیم سریعتر 50 وات به نام Warp Charge 50 Wireless پشتیبانی می‌کند.

دوربین‌های وان پلاس 9 و وان پلاس 9 پرو

دوربین از بزرگترین آپگریدهای پرچمداران جدید وان پلاس است. وان پلاس برای اطمینان از اینکه کاربران بهترین عملکرد دوربین را در گوشی‌های این شرکت ببینند، با Hasselblad همکاری کرده است.

OnePlus 9 pro cameras 1

در قسمت دوربین نیز وان پلاس 9 پرو به دوربین اصلی سونی IMX789 با رزولوشن 48 مگاپیکسلی و دیافراگم f/1.8 و OIS مجهز شده است. همراه با HDR دیجیتال (DOL-HDR)، تراشه 2 × 2 (OCL) و دو لرزگشیر ISO. این دوربین می تواند تصاویر RAW 12 بیتی را ضبط کند که در مقایسه با دوربین عادی، رنگ های بسیار بیشتری ثبت می‌کند. همچنین می تواند با کیفیت 4K با 120 فریم و با کیفیت 8K با فریم ریت 30 ویدیو ضبط کند.

در کنار دوربین اصلی، یک دوربین ultrawide سونی IMX766 از نوع Freeform وجود دارد که اعوجاج لبه های عکس‌های با زاویه فوق عریض را از بین می‌برد. همچنین می‌تواند عکس های ماکرو 4 سانتی متر ثبت کند.

وان پلاس به روند دوربین پریسکوپ نمی پیوندد اما در عوض برای دوربین 8 مگاپیکسلی تله فوتو این گوشی OIS با بزرگنمایی اپتیکال 3.3 برابر در نظر گرفته که بزرگنمایی دیجیتال تا 30 برابر را ارائه می‌دهد. همچنین یک دوربین مونوکروم 2 مگاپیکسلی وجود دارد که با سنسور اصلی کار می‌کند بنابراین می‌توانید به صورت سیاه و سفید عکس بگیرید.

بسیاری از ویژگی های دوربین در برنامه دوربین وجود دارد. حالت Hasselblad Pro وجود دارد که رابط کاربری مشابه دوربین Hasselblad دارد. یک حالت ویدئویی Nightscape نیز وجود دارد که به شما امکان می دهد در نور کم فیلم های روشن تر و واضح تری ضبط کنید.

وان پلاس 9 به یک دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی با سنسور اصلی سونی IMX689 مجهز شده است. دوربین این گوشی نیز مانند نسخه پرو به لرزگشیر ISO دوگانه و قابلیت عکسبرداری RAW 12 بیت مجهز شده. دوربین وان پلاس 9 می‌تواند فیلم های 4K را با سرعت 60 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند همچنین می‌تواند فیلم های 8K با سرعت 30 فریم بر ثانیه ضبط کند.

خوشبختانه، مدل استاندارد نیز همان دوربین 50 مگاپیکسلی اولتراواید با لنز Freeform و پشتیبانی از عکاسی ماکرو 4CM را دارد. همچنین این گوشی دارای یک دوربین مونوکروم 2 مگاپیکسلی است اما فاقد دوربین تله فوتو است. هر دو گوشی دارای یک دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی با حالت HDR هستند.

قیمت وان پلاس 9 برای نسخه 8G + 128 گیگابایت 699 یورو و برای نسخه 12 + 256 گیگابایتی 799 یورو است. قیمت وان پلاس 9 پرو نیز برای نسخه 8 + 128 گیگابایتی 899 یورو و برای نسخه 12 + 256 گیگابایتی 999 یورو است.

این گوشی ها از 26 مارس پیش فروش می‌شوند و از 2 آوریل برای سفارش در دسترس خواهند بود.

منبع: gizmochina

بلک شارک 4 و بلک شارک 4 پرو به صورت رسمی معرفی شدند

وان پلاس 9R معرفی شد: همان وان 8 تی با چیپست اورکلاک شده

مقاله اصلی

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.