تاریخ انتشار : دوشنبه 13 سپتامبر 2021 - 13:10
کد خبر : 44372

ویندوز ۱۱ روی تراشه‌ی اپل M1 اجرا نخواهد شد

ویندوز ۱۱ روی تراشه‌ی اپل M1 اجرا نخواهد شد

ویندوز ۱۱ روی تراشه‌ی اپل M1 اجرا نخواهد شد مایکروسافت رسما تایید کرد که امکان اجرای سیستم‌عامل ویندوز ۱۱ روی رایانه‌های مجهز به پردازنده‌ی اپل M1 وجود ندارد.
شرکت مایکروسافت این موضوع را تایید کرده ک..

ویندوز ۱۱ روی تراشه‌ی اپل M1 اجرا نخواهد شد

مایکروسافت رسما تایید کرد که امکان اجرای سیستم‌عامل ویندوز ۱۱ روی رایانه‌های مجهز به پردازنده‌ی اپل M1 وجود ندارد.

شرکت مایکروسافت این موضوع را تایید کرده که ویندوز ۱۱ روی دستگاه‌های مجهز به تراشه‌ی M1 اپل اجرا نخواهد شد. این شرکت اخیرا بیلد جدیدی از آخرین نسخه‌ی سیستم‌عامل ویندوز را هم منتشر کرده است.

مطالب مرتبط:

  • آپدیت جدید ویندوز ۱۱ ایزو با تغییرات جدید منتشر شد
  • احتمال اجرای ویندوز ۱۱ روی رایانه‌های قدیمی با بروزرسانی آزمایشی مادربورد ایسوس

این خبر توسط یکی از سخن‌گویان غول فناوری ردموندی تایید شده است. همانطور که احتمالا می‌دانید مایکروسافت به‌تازگی یک کمپین تبلیغاتی برای معرفی ویندوز ۱۱ منتشر کرده است. نسخه‌ی جدید سیستم‌عامل مایکروسافت کم‌تر از یک ماه دیگر به‌طور رسمی منتشر خواهد شد.

علاوه‌بر این، گزارش شده که شرکت مورد بحث همچنان در کانال بتا و توسعه‌دهندگان کاربران ویندوز اینسایدر، درحال اعمال یکسری تغییرات و بهینه‌سازی‌ها روی ویندوز ۱۱ است. لازم به ذکر است که اخیرا تصاویری از اجرای ماشین مجازی ویندوز ۱۱ روی یک دستگاه مک مجهز به تراشه‌ی M1 فاش شد که البته مشکلاتی در بخش سازگاری با این سخت‌افزار به‌وجود آمد و خطاهایی را در بیلدهای مخصوص کانال توسعه‌دهندگان ویندوز اینسایدر نشان داد.

وب‌سایت TheRegister از مایکروسافت در مورد برنامه‌های آینده‌ی این شرکت برای اجرای موازی ویندوز روی مک‌های مجهز به تراشه‌ی M1 سوال پرسیده و این شرکت در پاسخ اعلام کرده که درحال حاضر امکان چنین کاری وجود ندارد. مایکروسافت اعلام کرده که حتی امکان اجرای مستقیم سیستم‌عامل جدید ویندوز روی سخت‌افزار مورد اشاره هم وجود ندارد.

مایکروسافت هم‌اکنون خود را برای عرضه‌ی سراسری ویندوز ۱۱ آماده می‌کند، اما همچنان مشکلاتی در این نسخه از ویندوز وجود دارد که باید رفع شوند. از جمله این مشکلات می‌توان به باگ مشاهده شده روی سرفیس پرو ایکس برخی کاربران اشاره کرده که باعث می‌شود نوار وظایف سیستم‌عامل مخفی شده و دکمه‌های منوی استارت نیز کار نکنند.

نظر شما در این مورد چیست؟ آیا سرانجام شاهد امکان اجرای ویندوز روی رایانه‌های اپل خواهیم بود؟

منبع: GizmoChina

منبع مقاله

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.